Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی بر لزوم صدور سند برای تمامی اراضی ملّی و دولتی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛رییس کل دادگستری استان در نشست شورای قضایی استان که با حضور معاون رئیس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد با اشاره به این که بخش عمده ای از پرونده های حقوقی و کیفری وارده به دادگستری به طور مستقیم و یا غیرمستقیم به خاطر مسایل مربوط به زمین به ویژه اراضی ملّی و دولتی است، اظهار امیدواری کرد با تکمیل و اتمام حدنگاری اراضی در راستای اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر)، مردم بتوانند از منافع آن بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
موسی خلیل الهی گفت: حقوق دولت در تمامی اراضی دولتی تثبیت نشده و سند برای همه اراضی دولتی صادر نشده است و به لحاظ این که زمین از ارزش افزوده بسیار بالایی برخوردار است، طمع ورزان را ناخواسته تحریک می کند برای مطامع و منافع شخصی خودشان، به دنبال تصرّف اراضی ملّی و دولتی باشند.
وی افزود: دستگاه قضایی استان در کنار سایر ادارات متولّی زمین مثل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و راه و شهرسازی، به جدّ دنبال برخورد با متصرّفان اراضی ملّی و دولتی بوده و هستند.
رئیس کل دادگستری استان تأکید رییس قوه قضاییه در خصوص اجرای قانون جامع حدنگار را متذکر شد و اضافه کرد: از سال 1392 نسبت به آزادسازی حریم رودخانه ها اقدام شده و تاکنون ادامه دارد.
 مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: در استان آذربایجان شرقی نزدیک به 11 هزار و 500 سند برای اراضی دولتی صادر شده است. از مجموع 2 میلیون و 729 هزار هکتار پهنه های ملّی استان، 2 میلیون و 650 هزار هکتار (بیش از 96 درصد) تثبیت مالکیّت دولت انجام شده است. صدور سند مالکیّت هم بیش از 91 درصد صورت گرفته است و ظرف هفته آتی، برای تمامی اراضی ملّی سند صادر خواهد شد.
محمد افخمی همچنین صدور سند برای تمامی اراضی زراعی استان را هدف بعدی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اعلام کرد.میثم ایازی خبرنگار آریا در تبریز
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دادگستری تمامی اراضی صدور سند ی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان

رییس کل دادگستری اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت:: تقویت این مجموعه قضایی تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد داشت.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: در بازدید سال گذشته از دادگستری فلاورجان با توجه به اهمیت این حوزه قضایی و تعداد پرونده‌های وارد شده و موجود در این محل، تصمیماتی برای تقویت نیروی انسانی این حوزه قضایی گرفته شد.

رییس کل دادگستری اصفهان گفت:: در بازدید‌های گذشته روند ارائه خدمت به مراجعان در هر بخش دادگستری این شهرستان بطور دقیق بررسی و تصمیماتی برای رفع مشکلات این حوزه قضایی اخذ شد.

او  آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد عنوان کرد و گفت: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوعدوستی مردم این منطقه، رضایت‌بخش نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری افزود: هدف دستگاه قضایی در این بخش، رساندن این آمار به میانگین ۳۵ درصدی استان و ۴۳ درصدی کشور تا پایان سال است و این امر با برنامه‌ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف از لحاظ علمی ممکن خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی