Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی مسائل از جمله روشن شدن همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد مسیر توافق هسته‌ای شده است.

آقای ابوالفضل عمویی گفت: شاکله توافق میان ایران و ۴+۱ مشابه دوره‌های گذشته است، اما محتوایش تفاوت زیادی دارد.

در روز‌های گذشته رسانه‌ها از نهایی شدن توافق در جریان مذاکرات هسته‌ای خبر داده‌اند، اما گفته می‌شود ایران می‌خواهد برخی مسائل هسته‌ای را با آژانس بین المللی انرژی اتمی حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی دیشب برای گفت‌وگو با مقامات ایرانی از جمله رئیس سازمان انرژی اتمی ایران وارد تهران شد.

آقای رافائل گروسی در توییتر نوشته در سفرش به تهران و دیدار با مقام‌های ایرانی، می‌خواهد «به سؤالات باقی مانده در ایران» بپردازد.

او گفته زمان حساسی است، اما «دستیابی به یک نتیجه مثبت برای همه امکان‌پذیر است.»

مقامات جمهوری اسلامی ایران می‌گویند تلاش می‌کنند تحریم‌ها به صورت حداکثری لغو شود.

به گفته آقای عمویی، دولت قبل پس از ۶ دوره از مذاکرات هسته‌ای به پیش نویس اولیه‌ای در حدود ۸۰ درصد متن توافق رسیده بود.

هفته گذشته رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از سفر رئیس گروه مذاکره کننده ایران برای گفتگو درباره «خط قرمز‌های ایران در مذاکرات» خبر داده بود.

آقای وحید جلال‌زاده گفت «بخش‌هایی از توافق میان ایران و ۴+۱ که برای جمهوری اسلامی بسیار اهمیت دارد، باقی مانده.»

او تأکید کرد که ایران زیر ضرب الاجل مذاکره نمی‌کند.

در هفته‌های گذشته برخی از نمایندگان مجلس از برداشته نشدن همه تحریم‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند که مکانیسم ماشه یکی از مسائل مورد انتقاد کارشناسان بوده.

بر اساس این مکانیسم که در توافق برجام وجود داشت، اگر یکی از طرف‌های برجام به جمع‌بندی برسد که طرف مقابل به تعهداتش پایبند نیست، می‌تواند به کمیسیون مشترک پیش بینی شده شکایت کند و احتمال بازگشت خودکار سریع تحریم‌ها یا Snapback وجود داشته باشد.

مجلس در روز‌های پیش اعلام کرده مذاکرات وین بدون تضمین به توافق نینجامد؛ مقامات کشور هم بر بهره‌مندی اقتصادی مردم از توافق تأکید کرده‌اند.

اردیبهشت امسال رهبر انقلاب بر تعیین سیاست خارجی در مجامع بالادستی تأکید کردند.

آیت‌الله خامنه‌ای گفتند «وزارت امور خارجه در تعیین سیاست‌ها مشارکت دارد، اما تصمیم‌گیر نیست، بلکه مجری است. در کشور ما نیز سیاست خارجی در شورای‌عالی امنیت ملی با حضور مسئولان تعیین می‌شود و وزارت امور خارجه باید با شیوه‌های خود آن را اجرا کند.»

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انرژی اتمی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه

به گزارش صدای ایران از آنادولی،بر اساس داده‌های اداره کل امور دریایی وزارت حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ میلادی، ۴۲ کشتی تفریحی کروز در بنادر کشور پهلو گرفتند و این میزان در مدت مشابه سال جاری به ۵۰ کشتی افزایش یافت.

تعداد مسافران کشتی‌های کروز اعم از ورودی به ترکیه، تردد از ترکیه به سایر کشور‌ها و مسافران ترانزیتی در سه ماهه نخست سال جاری با ۷۹.۱۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶۱ هزار و ۱۱۳ نفر رسید.

در ژانویه سال گذشته ۱۲ کشتی کروز، در فوریه ۲ فروند در مارچ ۲۸ کشتی در بنادر کشور پهلو گرفتند، این تعداد در ماه‌های مشابه سال جاری به ترتیب ۱۸، ۵ و ۲۷ فروند بود.

دیگر خبرها

  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند