Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت و گو نمود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان؛ در این دیدار که در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی انجام شد، حجت الاسلام دکتر سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه ضمن آرزوی توفیق به مجموعه جهاد دانشگاهی استان و با بیان اینکه این نهاد انقلابی تاکنون خوش درخشیده و سابقه بسیار خوبی در حوزه‌های علمی داشته است، افزود: جهاد دانشگاهی یکی از اولین نهادهایی است که در حوزه مباحث علمی ورود پیدا کرده و تاکنون توانسته در زمینه‌های مختلف موفق عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جزو استان های دارای ظرفیت و با قابلیت های بسیاری در حوزه های مختلف است، اما مشکلات و کمبودهایی نیز دارد، افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند با تکیه بر توانمندی هایی که دارد در راستای حل مشکلات استان ورود جدی داشته باشد تا مردم نیز از موفقیتها و پیشرفتهای حاصل شده، منتفع شوند. 

وی ورود جهاددانشگاهی استان به دو مسئله درمان ناباروری و سرطان را قابل تحسین و از نیازهای استان عنوان کرد و افزود: طرح اولیه برای راه اندازی مجموعه های فوق توسط جهاد دانشگاهی تنظیم شود تا در این راستا مساعدتهای لازم از طریق مطالبه از مسئولین ذیربط صورت گیرد. 

حجت الاسلام قریشی تقوا و خداترسی را شاه کلید موفقیت در همه امور دانست و تاکید کرد: اگر انسان در مسیر زندگی،اجرای مسئولیتها و مأموریت های محوله تقوا داشته باشد طبق وعده الهی گشایش در کار حاصل و مشکلات موجود حل می‌شود. 

 امام جمعه ارومیه با بیان اینکه مدیران باید در اجرای مسئولیت‌های محوله ترس از خدا و تقوا را سرلوحه قرار دهند، گفت: مسئولان باید ضمن جاری کردن تقوا در مجموعه مدیریتی خود، مدیران مجموعه را نیز از بین افراد متدین و باتقوا انتخاب کنند تا مجموعه در انجام امور محوله موفق تر شود. 

دکتر رضا حسین زاده، سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این نهاد با بیان اینکه جهاددانشگاهی، مولود مبارک انقلاب و از نهادهایی است که به دنبال عملیاتی کردن ایده ها در جهت رفع نیازهای جامعه است، گفت: جهاد دانشگاهی با تکیه بر نیروهای متعهد، متخصص با تمام توان برای ارائه خدمات کاربردی در سطح جامعه  آماده است. 

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی با سابقه نزدیک به ۲۰ سال در زمینه های تخصصی مورد نیاز استان از جمله کشاورزی، صنایع غذایی، آنالیز نمونه های آب و پساب از لحاظ محیط زیستی، آنالیز مرتبط با گمرک و صادرات و واردات کالا، همکاری با ادارت استاندارد، معاونت غذا و دارو، سازمان محیط زیست کارهای درخشان و با ارزشی انجام داده که با توجه به پتانسیل های موجود در استان و همچنین جهاددانشگاهی واحد امکان افزایش دامنه فعالیتها وجود دارد.

وی ادامه داد: در شرایط تحریم تامین نیازها و محصولات فناورانه کشور جزو دغدغه های پژوهشی کشور، بالاخص جهاددانشگاهی بوده و از این رو جهاددانشگاهی آذربایجان غربی نیز در جهت ارائه و انجام طرح های فناورانه با تاکید بر دانش محققان و دانشمندان مجموعه جهاددانشگاهی و با در نظر گرفتن نیازهای استان و کشور اقدام نموده است که از جمله می توان به تولید محصولات فیتوشیمیایی با استفاده از گیاهان دارویی اشاره کرد. در این زمینه اهداف آتی مجموعه تولید رزمارینیک اسید، هیالورونیک اسید میکروبی، کربوکسی متیل سلولوز میکروبی و برخی فراورده های باارزش دیگر می باشد.

سرپرست جهاددانشگاهی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه جهت جداسازی و خالص سازی نیاز به دانش فنی تخصصی است بنابراین جهاددانشگاهی استان با تکیه بر ظرفیت ها و پتانسیل های خود و تجربیات بیش از ۲۰ ساله، فرایند تهیه ای، جداسازی و تخلیص ترکیبات موثره گیاهی را جزو وظایف آتی خود می داند.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت بر لزوم توجه مراکز علمی به رفع مشکلات زوج هایی که با مشکل تولد فرزند مواجه هستند تاکید و اظهار کرد: جهاددانشگاهی با بهره گیری از تجارب چندین ساله در درمان ناباروی در سطح کشور و با وجود پژوهشگاههایی همچون رویان با تمام توان قابلیت ورود علمی به این موضوع در سطح استان را داشته و می تواند بخش عمده ای از دغدغه های درمانی و هزینه ای زوج های نابارور را کاهش دهد.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه های بالای درمان و اقامت در شهرهای بزرگ، می طلبد مراکز درمان ناباروری و سرطان در آذربایجان غربی ایجاد شود. 

حسین زاده بابیان اینکه جهاد دانشگاهی استان با تکیه بر توانمندی جوانان متخصص ظرفیت ایجاد مراکز درمانی ناباروری و سرطان را دارد، ادامه داد: مرزی بودن استان ظرفیت بسیار خوبی برای ارایه خدمات از طریق این مراکز به کشورهای همسایه ازجمله، ترکیه، آذربایجان و عراق دارد که ارز آوری قابل توجهی برای استان بدنبال خواهد داشت.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه استان پتانسیلهای فراوانی دارد که می شود از این ظرفیتها برای توسعه آن استفاده کرد، تاکید کرد: راه اندازی دو مرکز درمان ناباروری وسرطان از نیازهای مبرم استان است که جهاددانشگاهی استان برای راه اندازی این مراکز نیازمند حمایت جدی است. 

وی با اشاره به سایر فعالیتهای جهاد دانشگاهی استان، راه اندازی بانک خون بندناف وکلینیک زخم دیابت را از دیگر دستاوردهای این نهاد در استان برشمرد و  تصریح کرد: زخم های ناشی از بیماری دیابت از مواردی است که در صورت عدم درمان به موقع سبب ایجاد معضلات جدی ازجمله قطع عضو فرد و مشکلات روحی پس از آن می شود که کلینیک زخم دیابت جهاد دانشگاهی استان تاکنون به واسطه خدمات ارایه شده مانع از قطع عضو تعداد قابل توجهی از مبتلایان به دیابت در استان شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد این اقدامات در جهت توسعه استان و افزایش اشتغال جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی و تولید محصولات با ارزش بالا، موثر واقع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کلینیک زخم دیابت درمان ناباروري درمان سرطان ارزآوری سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی جهاد دانشگاهی استان نماینده ولی فقیه راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،آیت الله محمدباقر لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حکومت حضرت منجی عالم بشریت بر اساس تقوا خواهد بود و همه را بر اساس و محور تقوا متحد خواهد کرد.

وی به عنوان اینکه عصر حضرت منجی عالم بشریت عصر تقوا خواهد بود، گفت: پایه‌های حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بر اساس ایمان عدالت و تقوا خواهد بود.

وی با اظهار اینکه ۴۸ هزار شهید از نیروهای ارتشی در دوران دفاع مقدس تقدیم شده است، گفت: همچنین ۱۱۲ هزار جانباز و آزاده از نیروهای ارتشی در دوران دفاع مقدس تقدیم شده است.

آیت الله لائینی به عنوان اینکه ارتش ایثارگری‌ها و فداکاری‌های زیادی را به خرج داده است، گفت: بسیار از مشکلات کشور زیر سر شبکه‌های فساد بوده و باید بساط آن را در جامعه برهم چید و مدیران مسئولان باید مواظب باشند که آلوده فساد نشوند تا بتوانند با فساد مبارزه کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به شعار جهش تولید با مشارکت مردم اشاره و اضافه کرد: برای تحقق این شعار باید کارگران بیشتر دیده شوند و مورد توجه قرار گیرند.

وی بر لزوم تقویت تعاونی‌ها برای تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: تقویت بنگاه‌های کوچک اقتصادی صنایع دستی و خانگی و صنایع کشاورزی نیز باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با گرامی داشت روز و هفته معلم بر لزوم توجه به این قشر تاکید کرد و گفت: آینده سازان کشور توسط این قشر تربیت می‌شوند.

امام جمعه ساری در بخشی از سخنانش به فتح آندلس اشاره و اضافه کرد: آندلس واسطه ایمان فتح شد اما بی بند باری آندلس و اسپانیا را از سرزمین‌های اسلامی گرفت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تقدیر از تلاش‌های  استاندار سابق مازندران و تبریک به استاندار جدید گفت امیدواریم در دوران فعالیت استاندار جدید مازندران به پیشرفت بیشتری دست یابد.

آیت الله لائینی به مناسبت روز ورزش ملی و باستانی اشاره کرد و گفت: باید برای توسعه این ورزش در جامعه برنامه ریزی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیست و کودک کش اسرائیل گفت: تا زمانی که ظالم به ظلمش ادامه می‌دهد باید از مظلومان حمایت کنیم و در همین راستا عملیات وعده صادق با افتخار انجام شد و دنیا را از نظر بعد علمی و فناوری مات و مبهوت کرده است.

امام جمعه ساری از اسرائیل به عنوان غده سرطانی و لانه فساد و توطئه علیه امت اسلام یاد کرد و گفت: هیچکس جرأت نگاه چپ به اسرائیل نداشت اما ایران اسلامی با عملیات وعده صادق جرأت و اراده خود را به نمایش گذاشت و این اراده و عزم برای اسرائیل شکننده و ناگوار بوده است.

امام جمعه ساری گفت عملیات وعده صادق نشان داد که ابهت رژیم صهیونیستی و کودک کش پوشالی و شکستنی است و و می‌توان با اسرائیل و اربابانش مقابله کرد.

دیگر خبرها

  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی