Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهر الدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان در کنفرانس بین المللی «همکاری منطقه‌ای کشورهای آسیای مرکزی در چارچوب برنامه جامع مشترک استراتژی جهانی مبارزه با تروریسم سازمان ملل» که در شهر دوشنبه برگزار شد، شرکت و سخنرانی کرد.

مهرالدین ضمن سخنرانی در این کنفرانس در مورد اقدامات کشورش در راستای مبارزه با تروریسم بین المللی، جرائم سازمان یافته فراملی، قاچاق مواد مخدر و همچنین تصویب و اجرای دو استراتژی ملی برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم برای سال‌های 2016-2020 و 2021-2025 مطالبی را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی برای شرکت فعال در کنفرانس «روند دوشنبه در زمینه مبارزه با تروریسم و تامین مالی آن» که قرار است در اکتبر امسال در شهر دوشنبه برگزار شود، دعوت کرد.

رئیس نهاد دیپلماتیک تاجیکستان در حاشیه این کنفرانس با «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان، «ولادیمیر وارانکف» معاون دبیرکل و رئیس مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل و «کایرات ساریبایف» رئیس کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا و «وفا خواجه اف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفت و گو کرد.

در دیدار وزرای خارجه تاجیکستان و قزاقستان موضوعات مختلف روابط دوجانبه و چندجانبه و همچنین دورنمای همکاری‌های متقابل سودمند دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین همچنین در خصوص مسائل مهم امنیت منطقه‌ای و تعامل دو کشور در چارچوب سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

در جریان ملاقات رئیس نهاد دیپلماتیک تاجیکستان و معاون دبیرکل و رئیس مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل مسائل امنیت منطقه‌ای، تقویت همکاری تاجیکستان با واحدهای ضد تروریستی سازمان ملل، به ویژه مرکز مبارزه با تروریسم ملل متحد و چشم انداز اقدامات مشترک در این زمینه بررسی شدند.

وزیر امور خارجه تاجیکستان به طرف مقابل به مناسبت اجرای چهارمین فاز «برنامه جامع مشترک استراتژی جهانی سازمان ملل در زمینه مبارزه با تروریسم در آسیای مرکزی» که 8 دسامبر سال گذشته در چارچوب یازدهمین جلسه معاونان وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی در شهر دوشنبه برگزار شد، تبریک گفت.

در جریان دیدار رئیس نهاد دیپلماتیک تاجیکستان و رئیس کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا مسائل مربوط به همکاری تاجیکستان با این سازمان بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه تاجیکستان و معاون وزارت امور خارجه ترکمنستان در جریان دیدار خود مسائل دارای ماهیت دوجانبه و چندجانبه و همچنین چشم انداز همکاری‌های متقابل سودمند بین دو کشور را بررسی کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان مبارزه با تروریسم کنفرانس روند دوشنبه مبارزه با تروریسم خارجه تاجیکستان وزیر امور خارجه بین المللی سازمان ملل منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا به سر می‌برد، با وزیر امور خارجه مصر دیدار کرد.

گفتنی است، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشور‌های اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • پولشویی
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است