Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@15:31:21 GMT

توییتر و فیسبوک در روسیه فیلتر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۵۰۹۱

توییتر و فیسبوک در روسیه فیلتر شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام به درخواست اتحادیه اروپا و به موجب تحریم، دسترسی جهانی به دو رسانه دولتی روسیه یعنی «راشا تودی» و «اسپوتنیک» را در این قاره و البته در بریتانیا مسدود کردند. و این اتفاق رگولاتوری ارتباطات روسیه را منجر به واکنش نشان دادن دربرابر این تصمیمات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمار سرویس بررسی وضعیت اینترنت GlobalCheck می‌توان گفت رگولاتوری و سرویس‌دهندگان اینترنت روسیه توییتر و یوتیوب را فیلتر کرده‌اند.

سخنگوی شبکه اجتماعی توییتر عنوان کرده است که از گزارش‌های فیلترینگ آگاه است اما هنوز تفاوت خاصی را نسبت به وضعیت قبلی در دسترسی به سرویس‌های خود مشاهده نکرده است. سیستم‌های «گلوبال‌چک» همچنین نشان می‌دهد که یوتیوب هم در روسیه فیلتر شده است.

رگولاتوری روسیه در گزارشی آورده است که شرکت فیسبوک از اکتبر سال 2020 در 26 مورد علیه رسانه‌های این کشور عمل کرده است و دسترسی سرویس‌هایی مثل راشاتودی و RIA را محدود کرده است. این رگولاتوری هفته گذشته به‌صورت محدود فیسبوک را فیلتر کرد و مدعی شد که این شرکت قوانین و آزادی‌های شهروندان روسیه را نقض کرده است.

«نیک کلگ»، مدیر امور جهانی کمپانی متا، کمپانی مادر فیسبوک در پاسخ به این اتفاق ابراز کرده است که فیلتر این شبکه اجتماعی دسترسی میلیون‌ها روسی به اطلاعات قابل اطمینان و بستر ارتباط با دوستان و خانواده را از بین می‌برد. وی اضافه کرد: «تمام تلاش خود را می‌کنیم تا دسترسی به سرویس‌هایمان آزاد شود و همه بتوانند به شکلی ایمن به ابراز عقاید و هماهنگی برای انجام اقدامات مختلف بپردازند.»

منبع: تسنیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روسیه فیسبوک توییتر حمله روسیه به اوکراین حمله روسیه جنگ اوکراین یوتوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما روزنامه گاردین در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم، اما گراهام هریسون نوشت: یک مقام ارشد امور مین زدایی سازمان ملل گفت: جنگ اسرائیل در غزه ۳۷ میلیون تن آوار ایجاد کرده که بخش زیادی از آن با بمب‌های منفجر نشده همراه است که پاکسازی آنها ممکن است بیش از یک دهه طول بکشد.

پهر لودمار، رئیس سابق سرویس مبارزه با مین گذاری سازمان ملل در عراق در یک کنفرانس خبری گفت: تقریباً هفت ماه از این جنگ می‌گذرد و به طور متوسط ۳۰۰ کیلوگرم آوار در هر متر مربع زمین در غزه ایجاد شده است.

وی گفت: بر اساس [مقدار] فعلی آوار در غزه، برای پاکسازی آنها، با ۱۰۰ کامیون ۱۴ سال کار لازم است. 

او افزود: با ادامه این جنگ، تخمین زدن مدت زمان پاکسازی غیرممکن است.

لودمار گفت: اسرائیل به دلیل شدت بمباران غزه که بخش‌های وسیعی از نوار غزه را به ویرانه تبدیل کرده است، متهم به «غیرقابل سکونت کردن یک منطقه» شده است.

۶۵ درصد از ساختمان‌های ویران شده در غزه مسکونی بودند.

به دلیل خطر وجود خمپاره، موشک یا سایر سلاح‌های مدفون شده در ساختمان‌های فروریخته یا آسیب دیده، روند پاکسازی و بازسازی آهسته و خطرناک خواهد بود. به طور متوسط حدود ۱۰ درصد از سلاح‌ها در زمان شلیک منفجر نشدند و باید توسط تیم‌های مین زدایی از میان برداشته شوند.

دیگر خبرها

  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • واکنش توییتر باشگاه رم به برد مقابل اودینزه با انتشار تصویری از سردار آزمون
  • واکنش توییتر رسمی باشگاه بارسلونا به ماندن ژاوی؛ فراتر از یک مربی
  • کری توییتر بایرن مونیخ برای رئال مادرید: حدس بزنید بعدش چی شد؟ + عکس
  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه است
  • وزیر ارتباطات: برای سومین بار رفع فیلتر گوگل‌پلی را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم