Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، رافائل گروسی در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی گفت: این افتخار است که در ایران هستم. ما گفت‌وگوهایی خوب و ثمربخش داشتیم. ما و دکتر اسلامی بصورت مداوم با یکدیگر در ارتباط هستیم و موضوعات مهم را مرور کرده‌ایم. چند موضوع خاص که باید در مقابل شورای حکام آژانس شفاف‌سازی شود را مرور کردیم که پیش‌تر موفقیتی در این زمینه نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش کردیم رویکرد عملکرانه ای را اتخاذ کنیم و نظام مند تبادل نظر کردیم. از چند جهت خیلی مهم است و من به دو مورد اشاره می‌کنم؛ نکته اول این است که در حالی که ما اینجا در حال مذاکره هستیم مذاکرات وین برای احیای برجام هم در جریان است. این دو در دو مسیر موازی در حال طی شدن هستند که البته هرگز به هم نمی‌رسند اما بسیار به هم وابسته هستند. در صورتیکه ایران و آژانس در خصوص پادمان تفاهم نداشته باشند رسیدن به تفاهم جامع امکان‌پذیر نیست. برای همین لازم است بدانیم که باید با هم کار کنیم و به درک متقابل برسیم که همراه با حرفه‌ای‌گری و تعهد باشد. نکته دوم این است که من امیدوارم رو به جلو و آینده باشد این است که انرژی اتمی قابلیت‌های فراوانی دارد که برای همه کشورهای جهان مهم است. با در نظر گرفتن همه وقایع دنیا از جمله گرمایش زمین به این نتیجه می‌رسیم که تولید انرژی پاک هسته‌ای خیلی مهم است. برای اینکه پیش برویم باید بتوانیم از این موضوعاتی که در حال حاضر میان ما وجود دارد عبور کنیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به سوالی در خصوص اصل محرمانگی در این نهاد که بارها نقض شده و اطلاعات ایران در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، گفت: من بارها این را از خودم پرسیده‌ام پاسخ این است که برخی به اصل محرمانگی آژانس احترام نمی‌گذارند. می‌دانید ما اعضای زیادی داریم که ممکن است هرکدام این اطلاعات را درز دهند. به دنبال سازوکاری برای ایجاد قوانینی هستیم که اطلاعات را از درز کردن حفظ کنیم.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که گزارشی از وقوع یک حادثه در فاصله ۱۷۷ مایلی در جنوب شرقی بندر «نشطون» واقع در شرق یمن دریافت کرده است.

این آژانس افزود که گزارش مربوط به نزدیک شدن یک قایق کوچک با چهار سرنشین به یکی از کشتی‌ها بوده است.

آژانس مذکور مدعی شد که کشتی مذکور آسیبی ندیده و سالم به مسیر خود ادامه داده است و مسوولان مربوطه در حال انجام تحقیقات در این خصوص هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • ستاره اینتر احترام میلانی‌ها را نگه می‌دارد
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • آیا عنکبوت‌های غول‌پیکر در مریخ وجود دارند؟
  • اصغری‌مقدم: ازبکستان آنقدرها هم قابل احترام نبود
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران