Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:06:10 GMT

تأمین هزینه دارو و درمان نیازمندان با کمک خیرین

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۵۲۶۳

تأمین هزینه دارو و درمان نیازمندان با کمک خیرین

چگنی مدیرعامل بیمارستان امام حسن (ع) دزفول درباره نقش بیمارستان‌های خیریه برای توسعه خدمات درمانی در کشور گفت: از سال ۱۳۹۱ بخش درمان بیماران سرطانی را در این بیمارستان آغاز کردیم که پیشتر جزو بیماران خاص و تحت پوشش محسوب نمی‌شدند.

دکتر چگنی با بیان اینکه حدود ۷ هزار بیمار از شمال خوزستان، دزفول و استان‌های همجوار مثل ایلام و لرستان را تحت پوشش داریم که تمام خدمات شیمی درمانی، درمانگاهی، آزمایشگاهی و غیره آنها نزد بیمارستان ما انجام می‌شود، ادامه داد: درحقیقت طبق یک تعامل با دانشگاه علوم پزشکی این امکان را ایجاد کردیم که تجهیزات و امکانات مورد نیاز چنین بخش‌هایی برای شیمی درمانی را برای آنها در بیمارستان فراهم کنیم و دانشگاه هم متقابلاً بخشی از نیروهای مورد نیاز را تأمین کند که البته حقوق آنها از جانب خیرین اعطا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بیمارستان امام حسن (ع) دزفول بیان کرد: پرتودرمانی روزانه ۱۱۰ نفر به صورت رایگان در این بخش انجام می‌شود که این تعداد تنها مختص به مردمان دزفول نیستند و درواقع ۵۸ شهر را پوشش می‌دهیم و پوشش گسترده‌ای را در منطقه داریم.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که مردم را در هر قسمتی از کار وارد نکنیم شکست خواهیم خورد، افزود: مردم هم باید یک اعتمادی پیدا کنند و بدانند که اگر کار خیری انجام می‌دهند دولت هم همپاست و شفاف سازی می‌شود. باید تعاملی با دانشگاه‌های علوم پزشکی و دولت وجود داشته باشند تا دولت بداند وظیفه خیرین راه اندازی و ارائه خدمات با بیمارستان‌های خیریه نیست و برای این کار خیرین ارزش قائل باشد.

به گفته وی، مطمئناً اگر دولت و دانشگاه ارزش خیرین را بداند همه مردم به سمت آنها خواهند رفت.

دکتر چگنی عنوان کرد: خوشبختانه بیمارستان امام حسن دزفول تعامل خوبی با دانشگاه علوم پزشکی دارد و خدمات بسیاری را رایگان برای مردم ارائه می‌کنیم. پیشرفت خود را در کنار تعامل با دانشگاه، شفافیت امکانات و خدمات می دانم. اگر با دانشگاه یکی نباشیم اقدامات ما برای تمام مردم و خیرین زیرسوال می‌رود و خیرین به سمت آن نمی‌رود. اما با این روند دولت و خیرین هر دو از این موضوع سود می‌برند.

مدیرعامل بیمارستان امام حسن (ع) دزفول در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه توسعه این کار می‌تواند جایگاه نظام سلامت را در کشور تقویت کند و به ویژه در بخش‌هایی که شاید دولت توانایی نداشته باشد چقدر سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند تأثیرگذار باشند، گفت: تاکنون حدود ۱۳۰ میلیارد تومان دستگاه به بخش سرطان بیمارستان آورده ایم که دولت توان خرید را نداشته است و ما با داشتن این تجهیزات هم اکنون خدمات رایگان به مردم ارائه می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر خیریه‌ها به دانشگاه‌ها و دولت وصل شوند شرایط بهتر می‌شود، به طور مثال همین ۱۳۰ میلیارد تومان دستگاه‌هایی که تهیه کردیم بدون کمک دولت و به صورت آزاد باید حدود ۶۰۰ میلیارد تومان خریداری می‌شد اما دولت با اختصاص ارز دولتی و معرفی فروشندگان تحت نظارت خود شرایط خرید با قیمت پایین‌تر را برای ما فراهم کرد.

دکتر چگنی تصریح کرد: درواقع چون در تعامل با دولت، آنها متوجه شدند که ما توانسته ایم باری را از دوش شأن برداریم ما را کمک می‌کنند. بیمارستان‌های خیریه باید به دولت و دانشگاه وصل باشند تا اگر تیم و انجمن فعلی آنها روزی رفتند، این اطمینان وجود داشته باشد که اموال آنجا برای مردم و دولت است نه اینکه کسی سهمی داشته باشد.

وی یادآور شد: ما تنها خیریه‌ای هستیم که سهامدار نداریم درحالیکه اکثر خیریه‌ها حال حاضر از دولت و دانشگاه جدا شدند. بیمارستان ما درحال حاضر ماهانه به بیمارانی که داروهای خود را از بیرون از بیمارستان تهیه می‌کنند نیز حدود ۲۵۰ میلیون تومان کمک می‌کند.

مدیرعامل بیمارستان امام حسن (ع) دزفول اظهار داشت: هر بیماری که از بیمارستان ما می‌رود تا زمانی که زنده باشد پشتیبان او هستیم به طور مثال ماهانه سهم خواروبار ۲۵۰ خانواده را می‌دهیم.

دکتر چگنی با اشاره به بهره گیری از سایر گروه‌های مردم نهاد برای پیشبرد فعالیت‌های خود و هم افزایی در این رابطه بیان کرد: هم افزایی در همه امور ضروری است. آرزو داشتم که تمام خیریه‌ها به سیستمی متصل باشند تا اگر بیماری نیازمند بود بتواند از طریق این سیستم به خیریه‌ها دسترسی داشته و سابقه درمانی آنها هم در مراکز خیریه مشخص باشد.

وی درباره اثرگذاری و نقش بیمارستان‌های خیریه بعنوان بازوی کمکی در کنار وزارت بهداشت و دولت در کنترل و درمان بیماری کرونا طی دو سال اخیر عنوان کرد: ماسک، دستگاه اکسیژن ساز، کپسول‌های اکسیژن ایستاده، لباس، گان و غیره را با کمک مردم خریداری و در اختیار بیمارستان‌ها گذاشتیم. به پرستاران بابت ارائه خدمات ارزنده طی این مدت به نوبه خود هدیه دادیم.

کد خبر 5439063

منبع: مهر

کلیدواژه: خیرین سلامت تخت بیمارستانی خدمات درمانی ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان غذا و دارو کووید 19 خیرین سلامت بهرام عین اللهی دیابت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سیگار زوال عقل شیوع کرونا بودجه سلامت بیمارستان های خیریه بیمارستان ها دکتر چگنی خیریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر گفت: مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد که زنجان هم یکی از آنهاست.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حسن صادقی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح خانه کارگر زنجان به موضوع افزایش حقوق کارگران و انتقاد از نحوه افزایش دستمزد کارگران، اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد توجه خانه کارگر در کنار دفاع از حقوق کارگران، موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی است که از مطالبات جدی این تشکل است.

وی با اشاره به خدمات و فعالیت‌های خانه کارگر برای تأمین امکانات رفاهی جامعه هدف، اضافه کرد: همه تلاش خانه کارگر مبنی بر مطالبه حقوق کارگران است که این مطالبه‌گری با حفظ خطوط قرمز دنبال می‌شود.

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه خانه کارگر همواره حرف خود را در دفاع از کارگران زده و خطوط قرمز خانه کارگر نیز فقط «مقام معظم رهبری» و نظام بوده است، اضافه کرد: برای این تشکل فقط نگاه دولت‌ها به قشر کارگر اهمیت داشته است و بس! وگرنه خانه‌کارگر؛ چوب خورده دولت‌ها بوده و بسیاری از افرادش محاکمه شده‌اند.

وی با اشاره آموزش‌های کوتاه‌مدت و آموزش دانشگاهی و ارائه خدمات حقوقی در راستای خدمت رسانی مطلوب به اعضای تحت پوشش بر لزوم توسعه خدمات تفریحی و رفاهی به اعضا تاکید کرد و گفت: رایزنی‌ها برای توسعه مراکز خدمات رسان تفریحی در سرتاسر کشور را ادامه خواهیم داد که قطعاً زنجان نیز یکی از استان‌های هدف گردشگری خواهد بود.

وی با اشاره در ادامه این مراسم دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان نیز با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار نفر در استان زنجان عضو مستقیم تشکیلات خانه کارگر هستند، تصریح کرد: با احتساب خانواده اعضای خانه کارگر زنجان، در مجموع بیش از ۵۰ هزار نفر در استان با این تشکیلات در ارتباط هستند.

اصغر نجاری با توضیح اینکه تحویل زمین ۴۰۰ مترمربعی برای احداث خانه کارگر پس از شش سال پیگیری در دولت سیزدهم محقق شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود ساختمان خانه کارگر استان تا حدود سه سال آینده در صورت تأمین اعتبارات به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 750121

دیگر خبرها

  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • حس خوب حمایت
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی