Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قم با اشاره به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و ایام نیمه شعبان، گفت: در آخرین هفته سال شرایط متفاوتی را در استان داریم، از این‌ رو باید نظارت‌ها و کنترل‌های بهداشتی را بیش‌ ازپیش افزایش دهیم.

شاهچراغی هفته گذشته در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم، گفت مبنای همه مصوبه‌ها و تصمیم‌گیری‌های استانی، رنگ‌بندی اعلام شده از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم گفت: فارغ از موضوع رنگ‌بندی و اینکه رنگ کرونایی استان زرد یا قرمز باشد، رعایت دستورالعمل های بهداشتی یک ضرورت محسوب می‌شود.

شاهچراغی گفت: بخشی از کار در ایام پایانی سال مربوط به راهنمایی زائران و معرفی قم به آن‌ها می‌باشد، اما بخش عمده فعالیت ما توصیه‌های بهداشتی است، باید ظرف این ۲ هفته کنترل‌ها را تشدید کنیم، ولی مبنای تعطیلی‌ها دستورالعمل ستاد کروناست.

شاهچراغی با تاکید بر این‌که همه مجموعه‌های استان برای جشن‌های میلاد امام زمان (عج) هماهنگ باشند،گفت: برای تامین ماسک مورد نیاز نیز باید در سطح ملی اطلاع‌رسانی شود، تا هرکس به جمکران مشرف می‌شود با خود ماسک به همراه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: در حال حاضر ۲۲۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری بوده و تحت معالجه و درمان قرار دارند.

مصری گفت: در شبانه‌روز منتهی به سیزدهم اسفندماه جاری، ۳۱ بیمار مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند که ۱۷ نفر از آن‌ها بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ترخیص ۷۵ نفر که طی روز‌های گذشته بستری شده بودند به تشخیص پزشکان معالج برای انجام درمان در منزل را مورد توجه قرار داد و گفت: ۲ بیمار که نتیجه آزمایش کرونای آنان مثبت شده بودند هم جان خود را از دست دادند.

مصری تعداد بیماران بدحال که تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند را ۵۱ نفر عنوان کرد و گفت: از ۳۴۰ آزمایش کرونای انجام شده، نتیجه ۸۹ مورد مثبت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از ابتدای اجرای طرح همگانی واکسیناسیون کرونا در قم، یک‌میلیون و ۷۷۰ هزار و ۲۶ دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۱۱ واحد صنفی به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در قم، پلمب شد.

جعفری گفت: این واحد‌ها شامل قلیان‌سرا، آرایشگاه، رستوران، مهدکودک، آبمیوه و بستنی فروشی، سوپر مارکت و استخر است که به علت بی‌توجهی به اجرای شیوه‌نامه‌های ابلاغی، پلمب و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

او گفت: سه هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان در یک هفته گذشته انجام شد که در نتیجه آن ۸۲۰ اخطاریه صادر و واحد‌های صنفی متخلف به مرجع قضایی معرفی شدند.

جعفری گفت: بیشترین اخطار برای فروشگاه‌های پوشاک، گیم نت‌ها، رستوران، اغذیه فروشی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپر مارکت‌ها صادر شده‌است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی درجامعه برای مهار بیماری گفت: استفاده از ماسک، همواره کاربردی‌ترین دستورالعمل بهداشتی در قطع زنجیره انتقال ویروس کروناست، تجربه موج‌های مختلف کرونا نشان داده که هر وقت ماسک‌ها را برداشته‌ایم، کرونا قدرتمندتر شده‌است.

جعفری گفت: زدن ماسک به همراه تزریق واکسن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سه اصل مهم در جلوگیری از انتشار و گسترش بیماری هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: از آغاز شروع بیماری کرونا، بیش از ۱۶۰۰ دانش‌آموز در استان قم به دلیل ممانعت خانواده‌ها از ورودشان به مدارس از تحصیل بازماندند که بیشتر این تعداد در دوره ابتدایی هستند.

 رحیمی در جلسه ستاد مدیریت بحران قم، گفت: آموزش‌وپرورش استان در ۹ شاخص از جمله فاصله‌گذاری، غربال‌گری، مراقبت از گروه‌های آسیب‌پذیر، بهداشت مواد غذایی، گندزدایی، تهویه هوای کلاس درس، سرویس‌های بهداشتی، دفن پسماند‌ها و آب آشامیدنی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم برگزاری جلسه با مدیران مدارس استان را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از مباحثی که در این جلسه‌ها تاکید می‌شود، واکسیناسیون، رعایت مسائل بهداشتی و مراقبت‌هاست، که خوشبختانه در بحث تزریق واکسن دانش‌آموزی مطابق ارزیابی علوم پزشکی رشد داشتیم.

رحیمی همچنین با بیان اینکه کرونا برای دانش‌آموزانی که علاقه به حضور در کلاس درس ندارند، بهانه خوبی است، گفت: زیرساخت‌های بیشتر مدارس استان جوابگوی نیاز معلمان برای آموزش غیرحضوری نیست، به همین علت تقاضای رفع محدودیت‌ها را دارند.

معاون فنی مرکز بهداشت قم هفته گذشته در جلسه ستاد مدیریت بحران گفت: در یک تحلیل صورت گرفته از ۱۶۶ فوتی کرونایی در قم چهار درصد آن‌ها در گروه سنی کودک بودند.

باقریان گفت: ۱۳ درصد نیز افراد میانسال ۳۰ تا ۶۰ سال و ۸۳ درصد هم سالمندان می‌باشند.

معاون فنی مرکز بهداشت قم  گفت: از نظر جنسیتی نیز ۶۰ درصد فوتی‌های کرونایی قم را مردان تشکیل می‌دهند.

باقریان همچنین با اشاره به این‌که ۷۵.۱ درصد افراد بالای ۱۲ سال قم دست کم یک دُز واکسن را دریافت کردند، گفت: به ۶۳.۶ درصد دُز دوم و به ۱۹.۸ درصد هم دُز سوم تزریق شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت قم با اشاره به این‌که نرخ تزریق واکسن به کودکان ۵ تا ۱۲ سال در کشور ۱۸.۹ درصد است، گفت: این نرخ در قم ۶.۴ درصد است.

باقریان گفت: با توجه به آمار فوتی‌های کرونایی در میان افراد کهنسال، قصد داریم با کمک نیرو‌های بسیج با مراجعه به منازل همه افراد بالای ۶۰ سال برای تزریق واکسن اقدام کنیم.

معاون فنی مرکز بهداشت قم  گفت: نرخ استفاده از ماسک در اداره‌ها، بانک‌ها، مراکز خرید صنفی ۶۰ درصد، کارکنان و متصدیان شاغل واحد‌های صنفی ۶۳ درصد و کارکنان و متصدیان شاغل واحد‌های صنعتی و همچنین افراد شاغل در اداره‌ها ۷۷ درصد است.

معاون مرکز بهداشت قم گفت: نرخ استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی درون و برون‌شهری نیز ۶۲ درصد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تغییر رنگ وضعیت کرونایی قم از قرمز به نارنجی و کاهش بیماران کرونایی در قم به معنای گذر از موج ششم نیست.

رضایی در این زمینه گفت: ممکن است موج ششم دو قله‌ای یا بیشتر باشد، یعنی افزایشی در موج ششم داشته باشیم.

رضایی با بیان این‌که یکی از تفاوت‌های موج ششم با موج قبلی این بود که کودکان بیشتر درگیر بیماری کرونا شدند، گفت: به لطف خداوند و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم، بستری‌ها و مراجعه‌کنندگان به بیمارستان حضرت معصومه (س) کاهش چشمگیری یافته است.

او گفت: این روند ادامه یابد و مردم دچار آسیب نشوند.

رضایی از مردم درخواست کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهند و واکسیناسیون را جدی بگیرند.

شهروندان برای طرح هرگونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبر‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به‌منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکز‌های جامع سلامت» امام حسن عسکری (ع) در شهرک امام حسن عسکری (ع)، امام خمینی (ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی (ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیمه شعبان پلمب واحد صنفی متخلف دانشگاه علوم پزشکی قم قم با اشاره شیوه نامه تزریق واکسن واحد ها موج ششم قم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر

ایسنا/خوزستان فرمانده انتظامی ماهشهر از مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ منوچهر جوانمرد اظهار کرد: به منظور ساماندهی واحدهای صنفی و برخورد با تخلفات صنوف، گشت تلفیقی ماموران پلیس امنیت عمومی، بازرسان اتحادیه صنوف و صنعت، معدن و تجارت از ۴۲ واحد صنفی در نقاط مختلف این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس، وی افزود: در این زمینه ۱۵ واحد صنفی به علت عدم رعایت ضوابط، نداشتن پروانه کسب و همچنین گرانفروشی، مهر و موم شدند و برای ۲۷ واحد دیگر به علت نداشتن ضوابط لازم برگ اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی ماهشهر با تاکید بر ادامه طرح‌های نظارت بر اماکن و صنوف مختلف و قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس در اجرای این گونه طرح‌ها، گفت: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده و یا برخورد با تخلفات صنفی، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت