Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:02:08 GMT

ستاری: پارک‌های علم و فناروی خصوصی ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۵۳۴۰

ستاری: پارک‌های علم و فناروی خصوصی ایجاد می‌شود

دکتر سورنا ستاری روز شنبه در حاشیه افتتاح مرکز رشد و فناوری سلامت خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارک های علم فناوری یا دانشگاهی یا استانی هستند و اکنون باید از لحاظ کیفی توسعه پیدا کنندو برنامه اصلی ما قوی کردن این مراکز علمی است.

وی در رابطه با شتاب بخشیدن به فرآیند پرداخت تسهیلات و تسهیل امور این شرکت ها نیز اظهار داشت: تسهیلات قانون بوجه تبصره ۱۶ و ۱۸ هم اکنون اجرایی شده، اما برای تسهیل امور شرکت ها و حوزه علم و فناروی «زیست بوم» باید شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اکوسیستم یا زیست بوم استارتاپی توسط افراد، استارتاپ‌ها و سازمان‌ها و تعامل میان آن‌ها شکل می‌گیرد و به عنوان یک سیستم برای خلق شرکت‌های استارتاپی عمل می‌کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: اکنون دیگر پرداخت تسهیلات در این بخش و بویژه  برای استارتاپ ها گزینه مناسبی نیست و استارتاپ ها سرمایه گذار بخش خصوصی می خواهند هر چند که در استان های کوچک و پارک های علم و فناوری این استان ها هنوز این مکانیزم شکل نگرفته است اما در پارک های بزرگ این مکانیزم به خوبی کار می کند.

ستاری با بیان اینکه رشد حوزه فناوری در کشور هم اکنون روند پرسرعتی به خود گرفته است افزود: هم اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند و شرکت های خلاق نیز از رشد خوبی برخوردار شده اند و سهم اقتصاد دانش بنیان در تولید ناخالص ملی در حال افزایش است.

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در سفر یک روزه خود به خراسان شمالی امروز از نمایشگاه محصولات مرکز نوآوری دانشگاه بجنورد و از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان نیز بازدید کردند.

افتتاح پردیس و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان، حضور در شورای اداری استان نیز از دیگر برنامه های معاون رییس جمهور و معاون وزیر علوم است.

افتتاح ۲مرکز نوآوری اسفراین، آغاز به کار عملیات ساختمانی مرکز نوآوری مانه و سملقان و افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه کوثر بجنورد نیز به صورت ویدو کنفرانس انجام می شود.

همچنین مرکز نوآوری شیروان نیز امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح  می شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.  

این استان دارای ۳۳ دانشگاه دولتی و غیردولتی، موسسه و مرکز آموزش عالی است و ۲۹ هزار دانشجو در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.  

چهار مرکز رشد، ۱۳۰ شرکت فناور، ۳۱شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

برچسب‌ها بجنورد سورنا ستاری افتتاح طرح خراسان شمالی پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سورنا ستاری افتتاح طرح بجنورد سورنا ستاری افتتاح طرح خراسان شمالی پارک علم و فناوری خراسان شمالی علم و فناوری مرکز نوآوری دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجتی سبحان، دبیر اجرایی برگزاری رویداد استارتاپی شتاب با اشاره به اینکه فراخوان رویداد شتاب ویژه استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نو در آذر سال گذشته به مراکز علمی و آموزشی ارسال شد، گفت: ۱۳۸ ایده در این فراخوان شرکت کردند که در نهایت در ۲ دوره داوری ۱۴ صاحب ایده به این رویداد ۳ روزه دعوت شدند.

وی با بیان اینکه این رویداد در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع خلاق برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این رویداد بر ۲ موضوع ارائه نمونه اولیه محصول -همان سایت است - و همچنین نحوه ارائه خود در روز اختتامیه کار کنند.

دبیر اجرایی این رویداد از برگزاری اختتامیه آن در روز ۹ اردیبهشت خبر داد و گفت: تمامی صاحبان ایده و کسب و کار‌هایی که بتوانند امتیاز‌های لازم را در این رویداد سه روزه به دست آورند می‌توانند از تسهیلات مالی و تجهیزاتی پارک علم و فناوری استفاده و در آینده شرکت خود را تاسیس کنند.

دیگر خبرها

  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان