Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقی لو با بیان اینکه تا به امروز قریب به ۴۶.۲۵ درصد جامعه هدف استان زنجان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند گفت: تا زمانی که ۸۰ درصد جمعیت واکسن را دریافت نکنند ایمنی جمعی حاصل نمی‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه از روز گذشته رنگ‌بندی جدید کرونایی شهرستان‌ها در کشور مشخص شد، اظهار داشت: طبق همین رنگ‌بندی استان زنجان دیگر شهرستانی به رنگ قرمز ندارد و تمام شهرستان‌ها به جز ایجرود در وضعیت نارنجی قرار دارند و ایجرود در وضعیت زرد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امیدواریم با رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌ها و انجام واکسیناسیون وضعیت استان از نارنجی نیز تغییر کند و وضعیت بهبود یابد، افزود: تاکنون ۴۶.۲۵ درصد جمعیت هدف استان زنجان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه تا زمانی که ۸۰ درصد مردم واکسیناسیون نشوند نمی‌توان به ایمنی جمعی دست یافت، گفت: تزریق دوز سوم تاثیر بسزایی در دستیابی به ایمنی و همچنین کاهش مرگ و میر مبتلایان دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۳ درصد جمعیت استان دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند ابراز داشت: میزان تزریق واکسن در دوز دوم ۸۶ درصد بوده است.

تقی‌لو با تاکید بر اینکه شرط مسافرت‌های نوروزی تزریق واکسن دوز سوم است، تصریح کرد: همچنین افراد نباید در حین سفر علامت‌دار باشند با این وجود خودرو‌ها نیز به صورت هوشمند توسط پلیس مورد پایش قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه مراکز تجمیعی واکسیناسیون همچنان در ایام نوروز فعال خواهند بود، گفت: تیم‌های واکسیناسیون سیار نیز در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و سپاه ارائه خدمت خواهند کرد با این حال تیم‌ها در این زمینه تشکیل شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اینکه در طول ماه‌های گذشته ۱۲ تیم از بسیج و سپاه در امر واکسیناسیون سیار فعالیت خواهد داشت، گفت: برای خدمات رسانی هرچه بیشتر در ایام تعطیلات نوروز تعداد این تیم‌ها به ۵۰ تیم افزایش می‌یابد و اگر به هر دلیلی افراد امکان مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند در محل کار و یا در منازل خود به رایگان واکسینه شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان زنجان دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان