Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-09@02:27:49 GMT

بهره‌برداری از اولین پاتوق شهری در منطقه ۱۵

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۵۴۰۵

بهره‌برداری از اولین پاتوق شهری در منطقه ۱۵

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از بهره‌برداری اولین پاتوق شهری در این منطقه خبر داد و گفت:پاتوق شهری منطقه ۱۵ با مساحت ۱۰۰ مترمربع محوطه‌سازی، زیباسازی و با نصب مبلمان شهری با هزینه‌ای معادل یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در مدت سه ماه ایجاد شد.

هوشنگ نظری پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه مکان‌های سوم شهری همواره محلی برای جاری شدن حیات غیررسمی در کنار حیات رسمی مطرح است؛ پاتوق‌های شهری به عنوان یکی از پدیده‌های خرد اجتماعی، فضایی مناسب و بخشی از مکان‌های سوم شهری، فضاهای شهری فراتر از مکان زیست و کار به حساب می آیند که با تأکید بر پویایی، سرزندگی و کارایی مطلوب فضا، بستر تعاملات اجتماعی پایدار، حضورپذیری فعال شهروندان و شکل‌گیری حیات اجتماعی را فراهم می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مکان‌های سوم شهری محل‌هایی است که امکان دیدار و مراوده با دوستان، همسایگان، همکاران و حتی غریبه‌ها را فراهم می‌آورد و با تعامل اجتماعی، شخصیت می‌یابد، افزود: مکان‌های سوم به عنوان محل‌هایی غیر از خانه و محیط کار دارای ویژگی‌هایی است که آنها را از سایر مکان‌ها متمایز می‌کند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در خصوص پاتوق شهری این منطقه، تصریح کرد: پس از تحقیقات کارشناسی در خصوص احداث پاتوق شهری به این نتیجه رسیدیم که وجود این محیط در خیابان اباذر به عنوان قدیمی‌ترین خیابان منطقه ۱۵ با داشتن فضای کافی ضروری است.

وی با اشاره به ویژگی‌های کارشناسی شده موقعیت پاتوق شهری منطقه ۱۵، گفت: این فضای شهری در خیابان اباذر حد فاصل مسجد اباذر تا کوچه توحید منتهی به حمام تاریخی نقاشی، احداث شده است.

نظری پور ادامه داد: خیابان و مسجد اباذر محل اعزام رزمندگان منطقه ۱۵ به جبهه‌های جنگ بود و شروع تشییع پاک شهیدان دفاع مقدس از این خیابان انجام می‌شد، ضمن اینکه نماز جمعه هشتاد ساله خوراسگان نیز به محوریت این خیابان بوده است، پس وجود چنین فضایی در این محدوده با حضور و ارتباط متقابل شهروندان در آن علاوه بر شادابی آنها باعث مرور خاطرات و زنده نگه داشتن ارزش‌های جامعه نیز می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های موقعیت پاتوق شهری منطقه ۱۵، تصریح کرد: موقعیت این فضای جدید شهری به صورتی است که همجوار با بافت تاریخی خوراسگان مانند مجموعه تاریخی خان، حمام ۶۰۰ ساله نقاشی و حمام تاریخی بانو مهدی واقع شده است و با توجه به این ویژگی‌ها می‌تواند محلی مناسب برای برگزاری مراسم‌ها، شور و نشاط اجتماعی باشد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: پاتوق شهری منطقه ۱۵ با مساحت ۱۰۰ مترمربع محوطه‌سازی، زیباسازی و با نصب مبلمان شهری با هزینه‌ای معادل یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در مدت سه ماه ایجاد شد و هم اکنون در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 559423

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان کلانشهر شهرداری اصفهان مدیریت شهری پاتوق های شهری شهر شهرداری شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مکان های سوم ویژگی ها مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸۰۰ درصدی آسیب های اجتماعی با مناسب سازی زیرساخت ها | ۵۰ خودرو در خدمت گشت فوریت های اجتماعی

به گزارش همشهری آنلاین، احمد احمدی صدر گزارشی از آخرین فعالیت‌ها در زمینه ایجاد زیرساخت‌های مناسب پیرامون ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در دوره مدیریت شهری کنونی ارائه کرد و گفت: در دوره مدیریت شهری کنونی تعداد زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است.

او ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ۱۰ مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر ایجاد شده است که با ۷۷۵۰ ظرفیت ویژه جذب و نگهداری معتادین متجاهر و افراد منع پذیرشی اعم از بیماران زخم باز، عفونی، ایدز، هپاتیت و... در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: اگر بیش از ۷۵۰۰ معتاد متجاهر و افراد منع پذیرش طی دوسال گذشته ساماندهی و در مراکز یاورشهر نگهداری نمی‌شدند هرگونه طرح ساماندهی در آینده شکست می‌خورد و حالا که چهره شهر از لحاظ ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تغییرات اساسی پیدا کرده به این دلیل اصل که این افراد ساماندهی شده اند.

احمدی صدر افزود: در حوزه کودکان کار و خیابان نیز زیر ساخت‌های بسیار خوبی در دوره مدیریت شهری فعلی فراهم شده است و ما علاوه بر افتتاح و راه‌اندازی ۱۲ مرکز پویاشهر ویژه توانمندسازی، استعدادیابی و آموزش کودکان کار و خیابان که تعداد کل آن به ۳۸ مرکز رسید، سایر زیر ساخت های فرسوده و قدیمی را نیز بازسازی و احیا کردیم و در حال حاضر مراکز پویاشهر شهرداری تهران در حال خدمات رسانی به بیش از ۷ هزار کودک کار و خیابان هستند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: در دوره مدیریت شهری فعلی ۵ مددسرا در مناطق ۳، ۵ ، ۱۱ ، ۱۲ (زنان) و ۱۷ راه‌اندازی شد و تمامی مددسراهای مناطق ۲۲ گانه نیز مورد بازسازی و تقویت زیرساخت قرار گرفت.

همچنین توسعه این زیرساخت‌ها نیز همزمان در دستور کار مدیریت شهری فعلی بود؛ به عنوان مثال مددسرای منطقه ۲۲ از ۱۰۰ ظرفیت به ۱۵۰ ظرفیت ارتقا پیدا کرد و مددسرای منطقه ۹ از ۱۵۰ ظرفیت به ۲۰۰ ظرفیت رسید. مددسرای منطقه ۱۴ از ۶۰ ظرفیت به ۱۵۰ ظرفیت ارتقا پیدا کرد و مددسرای منطقه ۱۸ نیز از ۴۰ ظرفیت به ۸۰ ظرفیت توسعه پیدا کرد. همچنین مددسرای منطقه ۱۹ که پیش از ۶۰ ظرفیت داشت حالا ۱۵۰ ظرفیت دارد.

احمدی صدر خاطر نشان کرد: ما تا پایان امسال ۸ الی ۱۰ مرکز جامعه پذیری نیز افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهیم داد که یکی از کارهای بزرگ مدیریت شهری فعلی به حساب می‌آید. همچنین تعداد مددسرا ها را نیز افزایش خواهیم داد و در مناطقی که مددسرا ندارند، ایجاد این زیر ساخت‌ها در دستور کار آنها قرار گرفته است.

او افزود: ما پیش از این حدود ۹ پایگاه خدمات اجتماعی داشتیم اما در دوره مدیریت شهری فعلی این تعداد به ۲۹ پایگاه خدمات اجتماعی رسید که افزایش بسیار قابل توجهی داشته است به عنوان مثال در بهشت زهرا(س) ما دو پایگاه خدمات اجتماعی داریم که در حال خدمت‌رسانی به مددجویان این محدوده هستند.

احمدی صدر در پایان گفت: پس از افتتاح طرح حامی شهر ویژه ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی پایتخت تعداد گشت‌های فوریت‌های اجتماعی شهر تهران به بیش از ۵۰ خودرو رسید در حالی که در دوره‌های قبلی این عدد از ۱۰ الی ۱۵ تجاوز نمی‌کرد.

کد خبر 850364 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها خدمات شهری شهرداری تهران آسیب اجتماعی

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۱ هزار تن آسفالت‌ریزی در منطقه ۱۵ در سال گذشته
  • ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال افتتاح می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۲۶۷ پروژه در مناطق در قالب پویش امیدوافتخار
  • بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه در منطقه ۱۵ با اعتبار ۸۲۴ میلیاردی
  • کاهش ۸۰۰ درصدی آسیب های اجتماعی با مناسب سازی زیرساخت ها | ۵۰ خودرو در خدمت گشت فوریت های اجتماعی
  • آسفالت‌ریزی ۱۰۱ هزار تنی شهرداری منطقه ۱۵ در سال گذشته
  • آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان پسماند شهرداری اصفهان آغاز شد
  • توسعه هر منطقه‌ مرهون بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های اجتماعی است
  • پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است