Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:17:09 GMT

امارات به فهرست خاکستری اف‌ای‌تی‌اف اضافه شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۵۴۳۵

امارات به فهرست خاکستری اف‌ای‌تی‌اف اضافه شد

گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) اعلام کرد که امارات را به لیست خاکستری خود که ویژه کشورهای تحت نظارت بیشتر است، افزود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) یک نهاد بین‌المللی برای رصد حمایت مالی از تروریسم در سراسر جهان است که توسط گروه هفت برای ساختار مالی جهانی و نظارت بر جرائم مالی شامل پولشویی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان، کشورهایی که در لیست خاکستری این گروه قرار دارند، علاوه بر نظارت دقیق‌تر، با خطر از دست دادن اعتبار خود و تغییر در رتبه‌بندی اعتباری و نیز مشکلاتی در دریافت حمایت مالی جهانی و افزایش هزینه‌های معاملات مالی مواجه هستند.

این گروه که دفتر آن در پاریس قرار دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد، امارات برای اجرای طرح عملیاتی گروه جهت تقویت کارکرد ساختار خود در مبارزه با پولشویی و حمایت مالی از تروریسم تلاش خواهد کرد.

 دولت امارات در واکنش به این اقدام اف‌ای‌تی‌اف بر پایبندی جدی خود به همکاری نزدیک با این گروه جهت دستیابی به یک نقشه راه و اجرای توصیه‌های صادره تاکید کرد.

امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد، تمام اقدامات محتاطانه و موثر از سوی دولت و بخش خصوصی برای تضمین ثبات، پایداری و حفظ ساختار مالی در پیش گرفته شده است.

ابوظبی در چند سال اخیر مقررات را برای بهبود وجهه خود به عنوان کانون بودجه غیر قانونی تشدید کرد.

افزوده شدن امارات به اف‌ای‌تی‌اف در کنار افزایش رقابت اقتصادی با عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت خام جهان و بزرگترین اقتصاد کشورهای عربی، ضربه‌ای برای امارات بود.

اف‌ای‌تی‌اف در ارزیابی سال ۲۰۲۰ خود از امارات خواسته بود اقدامات اساسی و موثری انجام دهد.

امارات پس از تصویب قانون مبارزه با پولشویی و حمایت تروریسم در سال ۲۰۱۸، سال گذشته دفتری را برای مبارزه با پولشویی و حمایت مالی از تروریسم تاسیس کرد.

گروه ویژه اقدام مالی اعلام کرد، امارات از زمان گزارش سال ۲۰۲۰ درباره مسائل مربوط به حمایت مالی از تروریسم و پولشویی و مصادره درآمدهای این جرم و همکاری بین‌المللی، پیشرفته گسترده‌ای داشته است و علاوه بر اینها، تا حد زیادی بیش از نیمی از اقدامات اصلی توصیه شده به آن در گزارش ارزیابی مشترک را انجام داد.

این گروه تاکید کرد، در حال حاضر این کشور حوزه خلیج فارس باید در تسهیل تحقیقات بین‌المللی درباره پولشویی به ویژه مدیریت خطرات بخش‌های خاص از جمله آژانس‌های املاک، تاجران سنگ‌های نفیس و فلزات گرانبها و نیز معاملات مشکوک اقتصادی پیشرفت نشان دهد.

ارز خارجی به بخش املاک و مستغلات امارات به ویژه در دبی کمک می‌کند.

طبق گزارش سال ۲۰۲۰ گروه ویژه اقدام مالی امارات نظارت موثری بر آژانس‌های املاک، تاجران سنگ‌های نفیس و فلزات گرانبها نداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امارات اف ای تی اف حمایت مالی از تروریسم گروه ویژه اقدام مالی اف ای تی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۵۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد صادراتی کشور محسوب می‌شود که نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور دنیا برای بازدید از آن حضور دارند.
وی افزود: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است تا تولیدکنندگان ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازار‌های جدید و توسعه بازار‌های صادراتی موجود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو از حضور و بازدید ۱۲ واحد تولیدی استان حمایت مالی شده که با این نوع حمایت‌ها تلاش می‌کنیم ضمن کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنها نیز فراهم شود.
علایی اضافه کرد: در سال گذشته از حضور ۱۷۹ واحد تولیدی در نمایشگاه‌ها حمایت مالی شد که ۳۸ مورد از آن مربوط به نمایشگاه‌های خارجی بوده است.
وی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

دیگر خبرها

  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل
  • فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • رسمی: پسوند خلیج فارس به نام استقلال اضافه شد