Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درختان شهر باید سطح‌بندی و رتبه‌بندی شوند و اهمیت و ارزش هر یک از آنها به اطلاع مردم و دوستداران محیط زیست برسد؛ چرا که بخش هایی از درختان امروزی ما، تنها میراث باقیمانده از باغ شهر اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان،  مصطفی نباتی‌نژاد رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت روز درختکاری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" چندماهِ قبل و  در خِلال جلسه ای از سلسله نشست های کمیسیون ویژه "آب و مناطق کم برخوردار" ایده تغییر عنوان نکوداشت سالانه #درختکاری به #درخت_بانی را مطرح کردم که با استقبال همکاران در شورا و شهرداری مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و این روزها به همّت همکاران محترم سازمان پارک ها و فضای سبز این رویداد در حال برنامه ریزی است.

برآوردها میگوید که حدود سه و نیم میلیون اصله درخت در سطح شهر اصفهان توسط طبیعت، مردم، دولت و شهرداری نگه داری و حفاظت میشود.

بر اساس تغییرات اقلیمی پیش آمده و پیامدهای ناشی از خشکسالی، استراتژی ما باید سال‌ها پیش به سمت نگهداشت درختان و به خصوص درختان کهن و ارزشمند پیش میرفت.

در ادامه مسیر طی این راهبرد، درختان شهر باید سطح بندی و  رتبه بندی شوند و اهمیت و ارزش هر یک از  آنها به اطلاع مردم و دوستداران محیط زیست برسد؛ چرا که بخش هایی از درختان امروزی ما، تنها میراث باقیمانده از باغ شهر اصفهان است.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا شورای اسلامی شهر شهرداری فضای سبز اصفهان دولت دوستداران محیط زیست درختکاری شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقص جنجالی بهنام بانی در کنسرتش؛ دست‌وبالم بسته است وگرنه (فیلم)



منبع:خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خوانندگی پر احساس بهنام بانی زیر باران در سیدنی استرالیا کنار خیابان (فیلم) خوانندگی یک کودک با سبیل در کنسرت بهنام بانی (فیلم) رقص بهنام بانی وسط کنسرت (فیلم)

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • فیلم رقص و جمله جنجالی بهنام بانی وسط کنسرت
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • رقص جنجالی بهنام بانی در کنسرتش؛ دست‌وبالم بسته است وگرنه (فیلم)
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • شمسایی: خوشحالم با جام برگشتم/ برای ادامه همکاری باید جمع بندی کنیم+فیلم
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد