Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست مشترک با رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد که گفت‌وگوهای مثمرثمری را با اسلامی داشته است.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که برای سومین بار در دولت سیزدهم به تهران سفر کرده، امروز (شنبه)‌۱۴ اسفند ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان در نشست خبری مشترک به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این کنفرانس خبری تصریح کرد: «در این مدت ملاقات‌های مستمری با آقای اسلامی داشتم. چند موضوع خاص مانده که مدتها این مسائل حل نشده بود و باید شفاف سازی می‌شد که تا پیش از این در این خصوص موفقیتی نداشتیم به همین خاطر تلاش کردیم رویکرد عملگرایانه ای را داشته باشیم».

مدیرکل آژانس ادامه داد: این امر از چند جهت مهم است امروز به دو مورد اشاره می‌کنم اول اینکه بر کسی پوشیده نیست در حالی که در حال مذاکره هستیم مذاکرات وین در جریان است. این دو‌ روند بسیار به هم وابسته و متصل هستند.

گروسی با اشاره به این موارد افزود: «در صورتی ایران و آژانس درباره مسائل پادمانی به نتیجه نرسند توافق درباره برجام دشوار است».

وی گفت: «بسیار مهم است به درک متقابلی برای همکاریها برسیم. انرژی هسته‌ای برای توسعه کشورها و از جمله ایران بسیار مهم است».

گروسی گفت: برای حرکت سریعتر به سمت آینده و پیشبرد همکاری های ایران و آژانس متعهد هستم به جلو حرکت کنیم که مردم ایران به سمت رفاه بروند.

گروسی در پاسخ به سوالی درباره انتشار گزارشهای محرمانه ایران به آژانس و بحث اصل محرمانگی اظهار داشت: «بارها این سوال را از خود پرسیدم.  متأسفانه برخی اعضا به این محرمانگی احترام نمی‌گذارند و این باعث تأسف است».

مدیرکل آژانس اظهار داشت: بحثهای بسیاری در آژانس مطرح شده که قوانینی ایجاد کنیم ولی وقتی کسی بخواهد اطلاعات را منتشر کند نمیتوان مانع آن شد.

گروسی  درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای ایران گفت: تمرکز آژانس بر همکاری با ایران است و اگر در جامعه بین المللی ببینید مثالهای مشابهی است و این مخاطرات اجتناب ناپذیر است ولی آژانس با حرفه ای گری کار خود را انجام میدهد.

گروسی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی قرار است اسرائیل پرونده سازی علیه ایران مطرح کند و آژانس بررسی کند؟ خاطرنشان کرد: دستورکار آژانس توسط هیچ کشوری تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و کار ما تحت تاثیر و کنترل هیچ کشوری قرار نمی‌گیرد. مبنای قضاوت های ما مستقل از نظرات کشورهاست.

اسلامی در نشست خبری با رافائل گروسی دبیرکل آژانس اتمی گفت: امیدواریم حرکت های مخربی که دشمنان علیه ایران ایجاد کردند که نمونه کوچک آن ترور دانشمند هسته ای بود ادامه پیدا نکند.

ایران برای توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای خود برنامه بلند مدتی دارد.

آژانس از ظرفیت قانونی خود برای حمایت و مساعدت توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران استفاده حداکثری را خواهد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی: موارد ادعایی باید برای همیشه بسته شود و بیش از این مزاحمت برای مردم ایران ایجاد نکند.

براساس توافقی که بین ما و آژانس حاصل شده و امروز بیانیه‌ای صادر می شود، تا خرداد این را انجام می‌دهیم و اگر کسی مزاحمتی سر راه ما ایجاد کند اختیار داریم از ابزار خود استفاده کنیم.

 

این خبر در حال تکمیل است...

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا برجام محمد اسلامی آژانس اتمی رافائل گروسی مذاکرات وین افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا رئیس سازمان انرژی اتمی مدیرکل آژانس هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی از وصل شدن آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

گفتنی است، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد.

کد خبر 6088776 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • سازمان ملل: اسرائیل مدرکی ارائه نکرد و پرونده یکی از کارکنان آنروا بسته شد
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»