Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@15:32:45 GMT

افزایش کشف و ضبط گواهینامه‌های جعلی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۵۹۱۴

افزایش کشف و ضبط گواهینامه‌های جعلی در اصفهان

رئیس پلیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان هر گواهینامه‌ای که غیر از مسیر قانونی و سیر مراحل در آموزشگاه‌های رانندگی صادر شود را قطعاً جعلی دانست و گفت: جعلی بودن آن برای پلیس با دیدن گواهینامه و استعلام سیستمی به سادگی قابل تشخیص است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این روزها گواهینامه‌های رانندگی جعلی زیادی توسط همکاران در نقاط مختلف استان اصفهان کشف و ضبط می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهروندان بناید هزینه‌ای به جاعلان گواهینامه پرداخت کنند، جعل گواهینامه‌های رانندگی به دلیل نداشتن سابقه قانونی هیچ فایده‌ای نداشته و حتی پیگرد قانونی و قضائی برای دارنده گواهینامه جعلی دارد.

رئیس پلیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان درباره مجازات جعل گواهینامه، گفت: دارندگان گواهینامه جعلی و افرادی که در اسناد و نوشته‌های غیررسمی ایجاد جعل کند؛ علاوه بر جبران خسارت به مجازات سنگین هم محکوم خواهند شد همچنین وسیله‌ای که با آن مرتکب حادثه شده‌اند توقیف خواهد شد.

وی معرفی به مراجع قضائی را از دیگر مجازات جاعلان گواهینامه دانست و افزود: این افراد مشمول هیچ حمایت بیمه‌ای نیز نخواهند شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه پلیس در فضای مجازی برای گواهینامه تبلیغ نمی‌کند، اظهار کرد: هر گواهینامه‌ای که غیر از مسیر قانونی و سیر مراحل در آموزشگاه‌های رانندگی صادر شود قطعاً جعلی است و افرادی که مشکل قانونی اخذ گواهینامه دارند متأسفانه آگاهانه اقدام به این کار می‌کنند.

وی از شهروندان خواست فریب جاعلان را نخورند و گفت: جعلی بودن گواهینامه برای پلیس به سادگی و با دیدن گواهینامه و استعلام سیستمی قابل تشخیص است و شهروندان می‌توانند و از طریق تماس با شماره ۱۱۰ جاعلان را به پلیس معرفی کنند.

کد خبر 559470

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پلیس راهنمایی و رانندگی هشدار پلیس گواهینامه رانندگی مدرک جعلی گواهینامه جعلی باند جعل و کلاهبرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران این پلیس موفق به کشف محل فروش البسه و کیف و کفش قاچاق در محدوده شمال تهران شدند.

وی عنوان داشت: با پالایش اطلاعات به دست آمد و روش های کفش نوین جرم، مشخص شد مالک فروشگاه در شمال تهران مقادیری البسه، کفش و کیف خارجی قاچاق بدون مجوزهای قانونی در محل فروشگاه دپو ی کرده است.

افشاری به هماهنگی های قضائی و اعزامی تیمی از ماموران به محل فروشگاه اشاره کرد و افزود: در بررسی های بیشتر از این مکان، ۳۳۰ جفت کفش و یک هزار و ۶۰۰ ثوب پوشاک و ۱۵۰ عدد کیف خارجی قاچاق، فاقد مجوزهای قانونی قانونی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۳۰ میلیاد ریال بر آورد کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: ورود کالای قاچاق و ارز به کشور باعث ورشکستگی کارخانجات و بیکار شدن کارگران ایرانی می گردد.

سرهنگ افشاری از شهروندان درخواست کرد، درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

کد خبر 6092989

دیگر خبرها

  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • پلیس به وظیفه قانونی خود در ورزشگاه عمل کرد
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی