Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@09:30:01 GMT

افتتاح دومین پارک جنگلی استان در بم

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۵۹۱۸

افتتاح دومین پارک جنگلی استان در بم

مهدی رجبی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا۲۲ اسفندماه با شعار ایران سرسبز، ایران قوی همه باهم جهاد برای حفظ واحیای منابع طبیعی آغاز می‌شود.

به گفته او، امسال قرار است پویش ملی ایران سرسبز در کشور راه اندازی شود که سعی می‌شود تمام ارکان حکومت و مردم در کنار هم قرارگرفته و ضمن حفظ منابع طبیعی موجود، منابعی که در حال از دست رفتن هستند را احیا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی زاده گفت: فردا در اولین روز از هفته منابع طبیعی در ابتدای جاده کوهپایه با حضور امام جمعه کرمان و همچنین استاندار محترم برنامه ویژه‌ای درخصوص گرامی داشت روز درختکاری در برنامه داریم و همچنین به همین مناسبت، حدود ۴۸۰ هزار اصله نهال در شمال استان توزیع خواهد شد.

او می‌گوید: همچنین در آخرین روز از هفته منابع طبیعی مبنا بر این است که از فاز اول پارک جنگلی شهید سلیمانی در شهرستان بم به وسعت ۲۳ هکتار به عنوان دومین بوستان بزرگ استان بعد از پارک جنگلی شهر کرمان، به بهره‌برداری و افتتاح برسد.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان، تنها راه امنیت زیستی حفاظت از منابع طبیعی موجود است و همه باید در این امر مهم مشارکت کنیم.

او گفت: طی امسال ۲۲۷میلیون متر مکعب سیلاب در استان مدیریت شده است لذا مدیریت این حجم از سیلاب تاثیر بسزایی در تغزیه سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به زیرساخت‌ها دارد.

رجبی زاده درخصوص اینکه استان کرمان سومین استان سیل خیز کشور محسوب شده، می‌گوید: ۶.۳ هکتار از عرصه‌های بیابانی کشور در شمال استان وجود دارد که با اجرای پروژه‌های آبخیزداری می‌توان از وارد آمدن خسارت به زیرساخت‌ها جلوگیری و آب را نیز ذخیره سازی کنیم.

به گفته رجبی زاده، با کمک مردم هزار هکتار از منابع طبیعی شمال استان کرمان احیا شده است و درصدد هستیم در هفته منابع طبیعی امسال ۳۰ میلیارد تومان پروژه در بخش آبخیزداری در شمال استان به بهره‌برداری نیز برسانیم.

او گفت: ۹ هزار سازه آبخیزداری طی سال‌های اخیر شامل، گابیون خاکی، پخش سیلاب وخشکه چین و بند‌های سنگ وملاتی در سراسر استان اجرا شده است.

رجبی زاده گفت: یکی از چالش‌های مهم استان کرمان کمبود آب شیرین و تغییر اقلیم آب و هوایی است و فقر پوشش گیاهی در استان به‌ویژه شرق استان کرمان بسیار زیاد است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان می‌گوید: در شمال استان کرمان ۱۳.۳ میلیون هکتار اراضی ملی وجود دارد که از این مقدار برای ۱۲.۵ میلیون هکتار حدنگاری و ثبت شده است.

به گفته او، حدود ۹۴ درصد اراضی ملی در شمال استان کرمان ثبت و سند مالکیت دولتی برای آن صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی مالکیت هفته منابع طبیعی شمال استان کرمان شمال استان رجبی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند

حاج عباس ایرانمنش از یادگاران دوران دفاع مقدس و رئیس شورای اسلامی شهر زرند در حاشیه آیین افتتاح این باشگاه کوهنوردی گفت: رسیدن به قله هدف بسیار شیرین و لذت‌بخش است.

وی به سختی‌های کوهنوردان برای صعود به هر قله اشاره کرد و افزود: یک گروه کوهنوردی با تلاش و علاقه برای صعود کردن به قله فعالیت و تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ کوهنورد در شهرستان زرند در حال فعالیت هستند که افتتاح این باشگاه نقطه امیدی برای پیشرفت روزافزون در این رشته و همچنین پرورش استعداد‌های نهفته است.

در مراسم افتتاحیه جمعی از خانواده‌های معظم شهدای ورزشکار، ایثارگران و علاقه‌مندان به ورزش حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی