Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنج کتاب از جمله آثار کودک انتشارات جمال که به زبان عربی ترجمه شده برای نخستین‌بار در «بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط» رونمایی شدند.

به گزارش مشرق، در «بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط» انتشارات جمال با ۳۰ عنوان کتاب به زبان عربی برای کودکان در این رویداد فرهنگی شرکت کرده و یکی از ناشران حاضر در غرفه خانه کتاب و ادبیات ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «مذکرات ید» ترجمه کتاب «خاطرات یک دست» با موضوع خاطراتی از دست پیامبر با زبان ساده برای کودکان؛ کتاب «البیضة الذهبیة» ترجمه کتاب «تخم مرغ طلایی» با محتوای داستان فکری برای اندیشیدن کودکان و به اندیشه وا داشتن آنان قبل از انجام یک کار؛ کتاب «حاضر من فضلک شکرا» ترجمه کتاب «چشم لطفاً ممنون» با موضوع آموزش کودکان در استفاده از کلمات مؤدبانه هنگام ارتباط با دیگران؛ کتاب «کلمات یحبها الله» ترجمه کتاب «جمله‌هایی که خدا دوست دارد» با موضوع معرفی جملاتی که خداوند آنها را دوست دارد و کتاب «بمحض الصدفة» ترجمه کتاب «به طور اتفاقی» با موضوع داستانی برگرفته از روایتی از امام صادق (ع) با این مفهوم که خلقت جهان به طور اتفاقی صورت نگرفته از جمله آثار انتشارات جمال است؛ گفتنی است برای اولین‌بار در این نمایشگاه از این پنج اثر رونمایی شد.

تولید آثار توحیدی برای کودکان

علیرضا سبحانی‌نسب (مدیر انتشارات جمال) در حاشیه این مراسم که توسط بخش مستندسازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط پوشش داده شد، افزود: تا پایان تابستان ۱۴۰۱ کتاب‌های منتشر شده به زبان عربی به ۱۰۰ عنوان خواهد رسید و این امید وجود دارد که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ انتشار کتاب به زبان انگلیسی نیز به مجموعه کتاب‌های بین‌المللی انتشارات جمال اضافه شود.

او با بیان این نکته که بیشتر کتاب‌های تهیه شده در انتشارات جمال آثار توحیدی برای کودکان است، گفت: با توجه به فقدان چنین آثاری در کشورهای اسلامی، حضور در نمایشگاه‌های منطقه از اولویت‌های این انتشارات محسوب می‌شود.

علیرضا سبحانی‌نسب در پایان سخنان خود افزود: تاکنون آثار انتشارات جمال به بیش از ۱۵ زبان منتشر شده است و بعضی از این آثار به عنوان کتاب‌های درسی و آموزشی در برخی مدارس و مهد کودک‌های کشورهای عربی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط از پنج اسفند آغاز و تا چهارده اسفند ادامه دارد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت کتابخانه کتاب مشرق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نمایشگاه بین المللی کتاب مسقط انتشارات جمال زبان عربی برای کودکان ترجمه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳

انتشارات پویانما امسال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، با یک عنوان جدید حضور خواهد داشت و قرار است از کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» به تألیف دکتر علی بوذری در نمایشگاه رونمایی و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ انتشارات پویانما امسال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، با یک عنوان جدید حضور خواهد داشت و قرار است از کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» به تألیف دکتر علی بوذری در نمایشگاه رونمایی و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

همچنین کتاب‌های «تاریخچهٔ انیمیشن ایران و جهان»، «۲۰ روش برای طراحی دوخت»، «نشان داشت مجموعه نشانه‌های علیرضا وکیلی»، «آموزش کاربردهای نرم‌افزار کرل دراو x۸ در طراحی گرافیک»، «مبانی هنرهای تجسمی»، «هنر و تمدن در ایران باستان» و «چرخهٔ اقتصاد هنر در ایران» تجدید چاپ می‌شوند.

مهدی رضایی، مدیر انتشارات پویانما در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: همچنین کتاب‌های تازه‌ای همچون «برای حافظان سلامت»، «رابطه رنگ تبعیض ۲»، «آناتومی حروف؛ تطبیق ساختاری تایپ فارسی و لاتین» و «ماه ایرانی»، در نمایشگاه کتاب برای مخاطبین این حوزه به نمایش و در بازار نشر عرضه خواهد شد.

همچنین وی تأکید کرد: انتشارات پویانما امسال هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت مجازی شرکت خواهد کرد و کتاب‌های تجدید چاپ به‌صورت دیجیتالی و محدود در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید