Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@11:40:29 GMT

موضع تازه نجیب میقاتی در قبال بحران اوکراین

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۶۵۳۳

موضع تازه نجیب میقاتی در قبال بحران اوکراین

نجیب میقاتی دلایل موضع گیری وزارت خارجه لبنان علیه روسیه در خصوص بحران اوکراین را اعلام کرد . - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،« نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان در واکنش به تنش میان روسیه و اوکراین اعلام کرد که لبنان جنگ هر کشوری علیه همسایه‌اش را محکوم می‌کند.

نخست وزیر لبنان گفت: این موضع لبنان ناشی از رویکرد تاریخی این کشور درباره مواضع اصولی خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته موضع لبنان در قبال روسیه همواره مبتنی بر تاکید بر برقراری مناسبات در بهترین سطح بوده است.

این مقام لبنانی در خصوص موضوع امنیت غذایی، خواستار لزوم رسیدگی به وضعیتی شد که ممکن است در صورت طولانی شدن جنگ بین روسیه و اوکراین ایجاد شود.

نجیب میقاتی توصیه کرد که باید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد بحران غذایی در لبنان اتخاذ شود.

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان نیز اعلام کرد که لبنان مخالف هرگونه اقدام جنگی است و بیروت بهترین راهکار برای حل و فصل نزاع میان روسیه و اوکراین را بازگشت به گزینه مذاکرات می‌داند.

میشل عون در جریان دیدار با هیئتی از اتحادیه اروپا تاکید کرد: یافتن راه‌های مسالمت‌آمیز برای حل درگیری‌های میان اوکراین و روسیه بهترین جایگزین برای خشونت و عملیات‌ نظامی خطرناک است.

میشل عون در ادامه افزود: لبنان مخالف هرگونه جنگ است و بازگشت به گزینه مذاکرات بهترین راه‌ حل برای پایان دادن به تنش میان روسیه و اوکراین است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه 21 فوریه/2 اسفند ماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

آمریکا دو تاجر لبنانی را به اتهام حمایت از حزب‌الله تحریم کردحزب‌الله: تحریم‌ها هیچ تاثیری بر گزینه مقاومت ندارد/ آمریکا به دنبال سیطره بر نظام بانکی لبنان استسفیر روسیه در لبنان: ناتو قصد دارد از اوکراین به عنوان پایگاه نظامی علیه مسکو استفاده کند

پوتین بامداد پنجشنبه 24 فوریه طی یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از عملیات نظامی ارتش روسیه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

بعد از این که وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که عملیات نظامی روسیه در اوکراین محکوم است و خواستار توقف آن شده بود، بسیاری از مقامات لبنانی از جمله رئیس جمهوری این کشور، این موضع وزارت خارجه لبنان را رد کردند.

منابع آگاه لبنانی اعلام کردند که بیانیه مشکوک وزارت خارجه این کشور درباره تحولات اوکراین و روسیه، تحت فشار و تحریک سفارت آمریکا صادر شده است و بیانگر موضع رسمی لبنان نیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روسیه و اوکراین نجیب میقاتی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته در مناطق مختلف ۹۳۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

آن‌گونه در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده در حمله‌های موشکی و پهپادی ارتش روسیه همچنین دو سامانه موشکی هایمرز، یک کارگاه اوکراینی تولید موشک و مهمات و یک انبار تسلیحات موشکی و توپخانه ای ارتش اوکراین منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور در ۵ منطقه این کشور ۱۲ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است ««سیستم‌های پدافند هوایی ۱۲ پهپاد اوکراینی را رهگیری و منهدم کردند؛ پنج فروند پهپاد در منطقه بریانسک، یک فروند بر فراز استان کورسک، یک فروند بر فراز استان بلگورود، دو فروند بر فراز قلمرو استان روستوف و سه فروند هم در منطقه کراسنودار»

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه هم در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: واحدهای یگان جنوب مواضع ارزشمندتری را در اختیار گرفتند، دشمن در دونتسک متحمل شکست شد؛ کی یف قریب به ۴۰۰ نیروی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: واحدهای یگان شرق مواضع ارزشمندتری را به دست آوردند، نیروهای مسلح اوکراین نزدیک به ۱۱۰ نیروی نظامی خود را از دست دادند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز ۹ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند، دشمن قریب ۴۱۰ پرسنل نظامی، یک تانک و یک دستگاه توپ «دانا ۲» ساخت جمهوری چک را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: طی شبانه روز گذشته سامانه های پدافند هوایی ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ بمب هدایت شونده «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6095138

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟
  • موضع تازه اروپا نسبت به حمله اسرائیل علیه رفح
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد