Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته امداد امام خمینی (ره) برای سال ۱۴۰۱ پیشنهاد افزایش حداقل ۴۰ درصدی مستمری مددجویان را ارائه داده است، اما به نظر می‌رسد با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای دولت این پیشنهاد در مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسد.

خبرگزاری میزان _ ایرنا نوشت: همه ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، موضوع افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به بحث داغ میان مجلس، دولت و نهاد‌های حمایتی تبدیل شده و در مقابل اقشار کم درآمد و محروم جامعه نیز چشم انتظار تصمیم نهایی و رای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای روشن شدن وضعیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین حامی اقشار محروم و نیازمند کشور برای سال ۱۴۰۱ پیشنهاد افزایش حداقل ۴۰ درصدی مستمری مددجویان را ارائه داده است، اما به نظر می‌رسد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای دولت، تاکنون به اجماع نهایی در این زمینه نرسیده اند.

اگر چه افزایش ۴۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، همزمان با ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ از سوی دولت به مجلس در نشست کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسید، اما در بررسی‌های بعدی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، اعتباری معادل ۳۵ هزار میلیارد تومان برای مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است.

رقمی که به گفته سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، حداکثر افزایش ۲۲ درصدی را برای مستمری مددجویان در بر خواهد داشت و برآورد کننده توقعات این اقشار محروم و همچنین برطرف کننده مشکلات معیشت آنان در شرایط تورم اقتصادی نخواهد بود.

همین مساله سبب شد تا رییس کمیته امداد در نشست خبری که هفته گذشته برگزار شد، نسبت به مستمری مددجویان واکنش نشان دهد و خواستار افزایش آن متناسب با شرایط جامعه و نیاز‌های جامعه هدف شود.

وی در این باره گفت: ما پیشنهاداتی داشته‌ایم و منتظر هستیم تا بودجه در صحن علنی مجلس مطرح شود. تا آن جایی هم که کمیسیون تلفیق تصویب کرده ۲۲ درصد افزایش مستمری است، اما از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که با توجه به تکانه‌های اقتصادی و تورم موجود در این بخش توجه بیشتری انجام دهند.

پس از این اظهار نظر بود که سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رییس جمهور به این سخنان واکنش نشان داده و در پاسخ به پرسش خبرنگاران ضمن موافقت ضمنی با رقم پیشنهادی کمیته امداد، گفت: افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان به نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بستگی دارد و با نظر مساعد مجلس مستمری مددجویان افزایش می‌یابد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری نژاد، نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز با تایید ضرورت افزایش رقم مستمری مددجویان گفت: عموم نمایندگان نسبت به مستمری بگیران کمیته امداد رویکرد مثبتی دارند و در دوره‌های مختلف حتی اگر در لایحه دولت و یا کمیسیون تلفیق بودجه به میزان کافی منافع مستمری بگیران پیش بینی نشده، در صحن علنی مجلس ارقام مستمری را افزایش داده‌اند.

وی با بیان اینکه این مجلس، انقلابی است و رویکرد آن توجه به محرومان و مستمری بگیران کمیته امداد، نهاد‌های حمایتی و اقشار مستضعف جامعه است، ادامه داد: پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی با اعتبار ۳۵ هزار میلیاردی مستمری مددجویان کمیته امداد در بودجه ۱۴۰۱ محقق خواهد شد و چه بسا نمایندگان پیشنهاداتی داشته باشند که بیشتر از توقع کمیته امداد بتوانیم مستمری را افزایش دهیم و مصوب کنیم.

حسن همتی، نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این ارتباط گفت: با توجه به شرایط تحریم و مشکلات موجود در کشور، دولت دارای محدودیت‌های مالی است؛ با این حال هم دولت و هم مجلس خواستار افزایش مستمری و حمایت از مددجویان نهاد‌های حمایتی هستند.

وی تاکید کرد: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بودجه ۳۵ هزار میلیارد تومانی برای مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته، اما جزئیات افزایش ماهانه این عدد هنوز مشخص نشده است، امیدواریم رقم نهایی مستمری مددجویان، انتظارات آنان را برآورده کند.

با توجه به اینکه بررسی بخش هزینه‌ای بودجه ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس به پایان رسیده است و از امروز شنبه (۱۴ اسفند) بررسی بخش درآمدی در دستور کار نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت، خانواده‌های نهاد‌های حمایتی منتظر تصمیم نمایندگان در خانه ملت هستند تا با افزایش متناسب مستمری، زمینه کاهش مشکلات اقتصادی آنان مهیا شود.

کمیته امداد امام خمینی (ره) هم اکنون به ازای هر یک نفر مستمری بگیر تحت پوشش ماهیانه ۳۵۰ هزار تومان و خانوار‌های پنج نفر به بالا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند.

در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار در قالب ۵ میلیون نفر تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند که از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را زنان سرپرست خانوار، یک میلیون سالمند، ۸۰ هزار بیمار صعب العلاج، ۷۰۰ هزار دانش آموز، ۵۰ هزار دانشجو، حدود ۱۵۰ هزار کودک یتیم و دیگر موارد خاص تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)/ رونمایی از سامانه امداد هوشمند (سها)

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: کمیته امداد امام خمینی مستمری مددجویان کمیته امداد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی مستمری مددجویان کمیته امداد مستمری مددجویان کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی مجلس شورای اسلامی ۴۰ درصدی مستمری نهاد های حمایتی کمیسیون تلفیق سال ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۶۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مشهد مقدس افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور در مراسم افتتاح  زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد  که در مشهد برگزار شد با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، گفت: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

وی افزود: برای ساخت این مجموعه اقامتی شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و این پروژه با الگوگیری از زائرسرای کرامت یک به اتمام رسید و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

بختیاری با بیان اینکه زائرسرای شماره یک کرامت در سال 1401 میزبان 14 هزار 161 زائر و 105 گروه اردویی بود، اضافه کرد: این عدد در سال 1402 به 18 هزار و 63 مددجو افزایش یافت که با افتتاح مجموعه شماره 2 کرامت باید برای میزبانی از 40 هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم(ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد، خدمت به مددجویان را افتخار همه امدادگران در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: باید همان‌گونه که برای فرزندان خود قدم برمی‌داریم برای این عزیزان هم قدم برداریم و همه عوامل کمیته امداد باید عزت و کرامت مددجویان را مدنظر داشته باشند.

بختیاری با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش 50 درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، افزود: زائرسرای کرامت 2 سالانه 20 هزار مددجو را پذیرا خواهد بود گفت: کمیته امداد یکی از نهادهای پیشران در اشتغال کشور است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است