Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@22:06:16 GMT

هویت اصلی ما در اندیشه های شاعران بزرگ پیداست

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۶۷۰۵

هویت اصلی ما در اندیشه های شاعران بزرگ پیداست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به غنای فکری جامعه، گفت: اگر هنوز بعد از 700 سال از الفاظ، عبارات و کلمات قصار سعدی بهره می گیریم به خاطر زبان ساده و موجز و زیبای این حکیم ایرانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «حسین فرخنده» در آیین اختتامیه نخستین پویش سعدی خوانی افزود: زمانی که آثار و اندیشه های بزرگان ما به درون فرهنگ عمومی و زبان محاوره ما رسوخ پیدا کند فرهنگ عمومی ما نیز تقویت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سعدی و شاعران بزرگ در وجود، ذهن و اندیشه همه ما ایرانیان حضور دارد، اظهار کرد: در همه موقعیت های مختلف اجتماعی، فرهنگی،اقتصادی و... که قرار می گیریم اشعاری از این شاعران بزرگ به ذهن می رسد  چرا که سعدی برای هر قشری در هر جایگاهی سخن دارد.

وی در ادامه برگزاری دو دوره خیام خوانی در استان را یکی از برنامه های مهم و اثر گذار در حوزه شعر و ادب نام برد و افزود: این پویش ها می تواند انس  و پیوند نسل جدید را با متون ادبی و کلاسیک تقویت کند.

«فرخنده» به 21 اسفند ماه که در تقویم رسمی به نام روز بزرگداشت حکیم نظامی، شاعر پارسی نامگذاری شده است اشاره کرد و از همه فعالان و علاقمندان شعر و ادب خواست در معرفی این مفاخر به نسل جدید اهتمام داشته باشند.

در آیین اختتامیه این پویش استانی از 36 نفر از برگزیدگان در بخش های مختلف شعرخوانی بالای 15 سال، شعرخوانی زیر15 سال، استقبال از اشعار سعدی و بخش خوشنویسی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است؛ نخستین پویش سعدی خوانی یازدهم شامگاه اسفندماه جاری با معرفی و تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ذهن شعر تقویم خوشنویسی خوشنویسی شعر و ادب اختتامیه آیین اختتامیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش «پای تختی هستیم» در پایتخت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برای گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای پویشی تحت عنوان «پای تختی هستیم» به یاد جهان پهلوان غلامرضا تختی سوژه فضاسازی شهری شد.

این پویش توسط سازمان زیباسازی شهر تهران بر سازه‌های تبلیغات شهری پایتخت اکران شد.

در این پویش از اکران‌های فرهنگی با مضامین پهلوانی همچون: « کباده مرام و معرفت برای هم بکشیم»، «زنگ سر سلامتی به افتخار همدیگه بزنید» و «با کمال میل هوای همدیگه رو داشته باشیم» استفاده شده‌است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • آثار سعدی را با نثری روان به نوجوانان ارائه می کنیم
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • «پای تختی هستیم»
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • اجرای پویش «پای تختی هستیم» در پایتخت