Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:13:28 GMT

ویلای مجلل در حاشیه رودخانه کرج تخریب شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۶۷۱۷

ویلای مجلل در حاشیه رودخانه کرج تخریب شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فاضلی هریکندی ظهر شنبه در حاشیه مراسم فاز جدید آزادسازی حریم و بستر رودخانه کرج در املاک اشخاص حقیقی و حقوقی اظهار کرد: امروز شاهد تخریب بنای اشخاص حقیقی بودیم این ملک در حاشیه رودخانه کرج و جاده چالوس قرار دارد.

وی بیان کرد: این بنا قدیمی تخلفات متعددی از جمله تصرف غیرقانونی یک هزار و ۱۴۲ متر از بستر و ۵۰۸ متر از حریم رودخانه، تصرف ۶۵۲ متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی، تراشیدن کوه، تجاوز به حریم شبکه برق ۲۰ کیلو ولت و تجاوز اراضی ملی را دارا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: براین اساس با توجه به تخلفات متعدد این ملک، در پی اعلام گزارش مکتوب و تصویری به رئیس قوه قضائیه و با دستور مستقیم وی در کمتر از چهار روز شاهد تخریب این بنا بودیم.

وی خاطرنشان کرد: با تخریب این ویلای مجلل، عزم دستگاه قضائی نشان داد نسبت به اجرای قوانین و مقررات اقدام خواهد شد.

فاضلی هریکندی بابیان اینکه مالک حقیقی این ساختمان برای احداث بنا به حریم انتقال برق نیز تجاوز کرده است، گفت: بنای اولیه این ملک مستثنی اراضی ملی، باغ بوده است که اقدام خلاف قانون با قطع درختان اقدام به ساخت ویلا کرده است.

وی ادامه داد: اشخاص حقیقی تا ۳۰ بهمن مهلت داشتند تا نسبت به آزادسازی حریم رودخانه و اراضی ملی اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار کرد: تا کنون حدود ۲۲ ملک به صورت داوطلبانه تخریب شده است و حدود ۴۰ هزار مترمربع از این اراضی آزادسازی شده است.

وی بیان کرد: براین اساس ۴۴ هزار کیلومتر مربع توسط دستگاه‌های حاکمیتی و نهادهای عمومی آزادسازی شده است و سه بنا باقیمانده است که دو دستگاه نظامی هنوز گزارشی مبنی بر تخریب اعلام نشده است.

فاضلی هریکندی ادامه داد: همچنین یک دستگاه مربوط به هلال احمر است که جهت امدادرسانی هنوز مستقر است و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

وی تصریح کرد: آزادسازی اراضی ملی و حریم رودخانه در بخش خصوصی در سه مرحله انجام می‌شود و این اقدام همچنان در حال پیگیری است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه براین اساس شناسایی حاشیه رودخانه کرج در سه مرحله انجام شده است، متذکر شد: از پل حامی تا محدوده بیلقان ۱۰۰ ملک، از بیلقان تا سد ۴۲۳ ملک و از سد تا تونل کندوان شناسایی صورت گرفته است.

کد خبر 5439235

منبع: مهر

کلیدواژه: جاده چالوس رودخانه کرج ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان سفر استانی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مبعث گرد و غبار شیوع کرونا اردبیل گردشگری جهاد تبیین مشهد رودخانه کرج اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۳۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان بروجرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد گفت: با توجه به تبصره یک ماده ۶ قانون ایمنی راه و راه آهن، در یک اقدام قاطع ۳۴ مستحدثات (بنا‌های نوساخته) متجاوز به حریم جاده ارتباطی بروجرد - ونایی اقدام شد.

محمد ایرانشاهی افزود: به متجاوزان و متصرفان حریم راه توصیه می‌شود، هر چه سریع‌تر نسبت به رفع آثار تجاوز اقدام نمایند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد اضافه کرد: در غیر این صورت در روز‌های آینده این اداره نسبت به قلع و قمع مستحدثات متجاوز اقدام خواهد نمود.

گفتنی است بیش از ۶۲۷ کیلومتر راه ارتباطی بروجرد وجود دارد که ۴۷۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

دیگر خبرها

  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • رفع ۳۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان بروجرد
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • آزادسازی ۲هزار متر از زمین های کشاورزی در رامسر
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟