Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، در فراخوان سال ۱۴۰۰ برای ارزیابی عملکرد زیست محیطی سال ۱۳۹۹ واحدهای صنعتی، معدنی وخدماتی کشور، بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی، معدنی و خدماتی برای کسب نشان سبز از طریق سامانه سازمان حفاظت محیط زیست ثبت نام کردند که از این تعداد هشت واحد به عنوان صنعت و خدمات برگزیده سبز ملی موفق به دریافت تندیس زرین و لوح تقدیر و ۶۷ واحد دیگر نیز به عنوان صنعت و خدمات سبز موفق به دریافت تندیس نقره ای و لوح می شوند و از واحدهای معدنی موفق به دریافت رتبه نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیست و سومین همایش ملی تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز با حضور مسئولان کشوری  به منظور تحقق ایجاد نگرش زیست محیطی درمیان صاحبان صنایع، معادن و خدمات، ایجاد رقابت جدی و سازنده میان صنایع ، معادن و خدمات کشور، برقراری ارتباط سازنده میان سازمان حفاظت محیط زیست و بخش صنعت ، معدن و خدمات، ایجاد فضا برای تبادل تجربیات و دستاوردهای زیست محیطی واحدهای صنعتی ، معدنی و خدماتی با یکدیگر، تشویق و قدردانی از مدیران صنعت ، معدن و خدمات در راستای کاهش و جلوگیری از صدمات زیست و ارتقاء و گسترش فرهنگ زیست محیطی به فن آوری های زیست محیطی و فرآیند تولید پاک برگزار می شود.

رعایت استانداردهای زیست محیطی، ایجاد سیستم پایش لحظه ای، استقرار واحد ایمنی، بهداشت ومحیط زیست، استقرار نظام مدیریت سبز، ایجاد توسعه وراهبری فضای سبز و آموزش و فرهنگ سازی زیست محیطی از جمله شاخص های عمومی و مدیریت انرژی، مدیریت منابع آب، مدیریت پسماند و گواهی نامه مهارت های زیست محیطی ازدیگر شاخص های اختصاصی انتخاب واحدهای صنعتی سبز محسوب می شود. 

 انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز از طریق سامانه «جامع محیط زیست» انجام شده است. سامانه مجوز استقرار واحدهای صنعتی ،تولیدی و خدماتی  در راستای تحقق دولت الکترونیک  حذف مراجعات حضوری با رویکرد شفاف سازی و کاهش فساد اداری ذیل سامانه جامع محیط زیست طراحی شده است  و پاسخگویی به استعلام متقاضییان دریافت این خدمت کاملاً الکترونیکی در ۳۱ استان کشور از طریق وب سرویس به سامانه وزارت صمت انجام می شود. تعیین زمان بازدید، تعیین تعرفه های کارشناسی و پرداخت الکترونیک از دیگر امکانات سامانه «جامع محیط زیست» است.

نخستین فراخوان انتخاب صنایع سبز درسال ۱۳۷۶ و برگزاری همایش آن در خردادماه سال ۱۳۷۷ در هفته محیط زیست انجام شد. نخستین فراخوان انتخاب خدمات سبز در سال ۱۳۸۴ و برگزاری همایش آن در سال ۱۳۸۵ تخقق یافت و تاکنون ادامه یافته است و نخستین انتخاب و تقدیر از واحدهای معدنی سبز درسال ۱۳۹۹ به عمل آمد.

آمارهای موجود در دبیرخانه طی سنوات گذشته حاکی از رقابت جدی میان مدیران صنایع، معادن و خدمات کشور در جهت انطباق دادن فعالیت های آن ها با اهداف سازمان حفاظت محیط زیست در برقراری ضوابط، معیارها و قوانین محیط زیست کشور است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست صنایع سبز همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست صنایع سبز همایش سازمان حفاظت محیط زیست صنایع سبز همایش سازمان حفاظت محیط زیست زیست محیطی واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف یوسفی صبح یکشنبه در نشست تخصصی به مناسبت هفته زمین پاک در دانشگاه اراک با اشاره به مدیریت پسماندها اضافه کرد: در ایران، قانون مدیریت جامع پسماند ایجاد و آئین نامه اجرایی برای آن تصویب شده و از دهه ۸۰ تاکنون به اجرا درآمده و باید اذعان کرد مدیریتی که در این عرصه انجام می‌شود نیازمند بازنگری است و باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: متأسفانه جهش‌های مدنظر در راستای حل مشکلات زیست محیطی اتفاق نیفتاده و امیدواریم در این خصوص اتفاقات جدید در استان صورت پذیرد.

یوسفی تاکید کرد: سازمان مردم نهادی تحت عنوان حافظان طبیعت و محیط زیست در شهرستانهای ساوه و زرندیه، از پسماندهای قابل بازیافت از پوست میوه‌ها، سبزی‌ها وصیفی جات تحت عنوان خشکاله برای مصرف دام درست می‌کنند و داوطلبانه به دامداری‌ها تحویل می‌دهند.

وی افزود: این خشکاله‌ها حدود ۷۰ درصد وزن پسماندهای خانگی است و به جای تولید شیرابه و هزینه‌های حمل و نقل و دفن به عنوان علوفه مورد نیاز دام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در طول شبانه روز ۷ و نیم تن پسماند عفونی در استان تولید می‌شود که باید پس از طی یک مرحله اتوکلاو در سایت‌های ویژه دفن شوند که اقدامات در این راستا در سطح استان در شهرستان‌های ساوه و اراک در حال انجام است.

وی با اشاره به پسماند صنعتی معمولی و ویژه گفت: پسماند صنعتی ویژه حدود یک میلیون تن سالانه در استان تولید می‌شود که یک سایت در این خصوص از دهه ۹۰ در ساوه ایجاد شده که کم و بیش در حال فعالیت است.

وی در ادامه یکی از اقدامات جدی در دانشگاه‌ها را ارائه راهکار برای پساب‌های تولید صنایع و صنایع ویژه و همچنین پساب‌های کشاورزی برشمرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۲، در قالب پویش ملی مسیر سبز- ایران پاک، پاکسازی محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان با بکارگیری اقشار آسیب دیده و حمایت افراد خیر و شرکت‌های صنعتی صورت گرفته است؛ که در این پویش تاکنون ۴۰ تن زباله در قالب ۱۰ هزار پاکت جمع آوری شده است.

وی بر تحقیق علمی و فرهنگ سازی خطاب به دانشجویان تاکید کرد و گفت: هر اقدام زیستی محیطی نیازمند ۲ اهرم قانون و فرهنگ سازی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: آموزش مدیریت پسماند در مدارس، روش‌های مدیریتی پسماند عفونی برای منشی مطب‌ها، مدیریت پسماند صنعتی و ویژه برای صنایع و آموزش مدیریت پسماندهای عادی برای شهرداران و دهیاران از جمله مواردی است که در حوزه آموزش و فرهنگ سازی باید مورد نظر قرار گیرد.

یوسفی با بیان اینکه بیش از هزار لیتر در ثانیه در استان پساب صنعتی وجود دارد که قابلیت بازچرخانی دارند که برای این نیز باید راهکار لازم ارائه و پیاده سازی شود.

کد خبر 6090585

دیگر خبرها

  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان