Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:40:12 GMT

نقش دین در ایجاد آرامش در دوران کرونا غیرقابل انکار است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۷۲۹۰

نقش دین در ایجاد آرامش در دوران کرونا غیرقابل انکار است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، یوناتن بت کلیا، رئیس انجمن آشوریان در نشست تخصصی «بهبود روابط انسانی در دوران پساکرونا با الهام از آموزه‌های اسلام و مسیحیت» مقاله خود را با موضوع «بهبود روابط انسانی در دوران پساکرونا با تکیه بر آموزه‌های مسیحی» ارائه داد.

وی اظهار کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از جمله ارگان‌هایی است که همواره در وحدت و برقراری ارتباط نزدیک بین ادیان و اقوام مختلف پیشگام و پیشرو بوده است و همیشه ایده و جلسات بسیار فایده مفیدی را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن آشوریان افزود: این سازمان در هر برهه‌ای، مقام‌های عالی ادیان توحیدی از کشورهای مختلف به ویژه روحانیون عالی رتبه جامعه آشوری را میزبانی کرده و از آنان خواستار ارائه نقطه نظراتشان در جهت هرچه بهتر شناخت ابنای بشر بوده است.

بت کلیا با اشاره به اهمیت برگزاری نشست تخصصی «بهبود روابط انسانی در دوران پساکرونا با الهام از آموزه‌های اسلام و مسیحیت» گفت: گرچه کرونا تأثیرات بسیار ناهنجاری را در آحاد جامعه و خانواده‌ها گذاشت ولی همه ما پیروان ادیان توحیدی همواره امید به خدا را داشتیم و می‌دانستیم که خداوند برای آزمایش بندگانش چالش‌هایی را سر راه او می‌گذارد و ما نیز با تأسی به تعالیم دینی و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی، ایام را سپری کردیم تا زمانی که دانش بشری در خصوص این ویروس مهلک گسترده شد و واکسن‌هایی برای جلوگیری از مرگ و میرهای ناشی از این ویروس کشف کرد.

وی همچنین، بیان کرد: بیش از دو سال از آن زمان می‌گذرد که برای اولین بار اسم ویروسی به نام «کرونا» را شنیدیم و دریافتیم که بیماری «کووید ۱۹»، می‌تواند بسیار خطرناک و حتی در افراد دارای بیماری‌های خاص، مُهلِک باشد. باید قدردان پزشکان و پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها باشیم که در اوج بحران این همه‌گیری جهانی، فداکارانه به مراقبت از بیماران ما پرداختند.

بت کلیا عنوان کرد: در ایران، پیروان ادیان الهی نیز همگام با هموطنان مسلمان خود، انسجام اجتماعی خود را حفظ کردند. رهبران دینی پیروان خود را به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت ترغیب می‌کردند و حفظ سلامت فرد و جامعه را حتی مهم‌تر از برگزاری مراسم هفتگی عبادت جمعی اعلام می‌داشتند.

نقش دین در ایجاد آرامش در دوران کرونا

رئیس انجمن آشوریان به نقش دین در بحران کرونا افزود: اکنون، زمزمه گذر از پیک جهش آخر ویروس کرونا، یعنی اُمیکرون، به گوش می‌رسد و این امید هست که تا نوروز و با آغاز سال ۱۴۰۱، بتوان دوران «پساکرونا» را اعلام کرد. نقش دین در جامعه، همواره راهنما و راهگشا است. در این دو سال، رهبران دینی، با ارائه رهنمودهای انسان دوستانه خود، بر ارزش تک تک افراد بشر از نگاه آفریدگار تأکید داشتند و دائماً پیروان خود را به حفظ ایمان و مراقبت از خود و خانواده خویش، تشویق و ترغیب می‌کردند.

وی اضافه کرد: البته با کمال تأسف، چالش‌هایی هم در جامعه و در فضای مجازی پیش آمد و برخی کوشیدند علم و دین را در برابر هم قرار دهند و هر جناح، کوشید دیگری را کمرنگ و بی‌اهمیت جلوه دهد. اما هر دیندارِ آگاه و هوشیاری می‌داند که علم بشر نیز از خداست و باید از علما و دانشمندان حمایت کرد.

بت کلیا در ادامه سخنانش، گفت: در مسیحیت، ایمان به دعا و طلب شفای الهی، جای خود را دارد، اما برای استفاده از داروهای ساخت بشر نیز منعی نیست. یک نمونه از تأیید استفاده از دارو را می‌توان در توصیه پولس رسول به شاگرد جوانش تیموتائوس مشاهده کرد که در رساله اول او، باب ۵ آیه ۲۳ ذکر شده است. دین و دانش، تعارضی با هم ندارند و می‌توانند دست در دست هم، به درمان آلام روحی و جسمی بشر بپردازند.

وی با بیان اینکه نقش دین در ایجاد آرامش در دوران کرونا غیرقابل انکار است، گفت: مسأله دوری و جدایی جمعی، نکته دیگری بود که همه‌گیری کرونا در جهان پدید آورد. بسیاری، خود را در خانه‌ها حبس کردند و دید و بازدیدها و گردهمایی‌ها به حداقل خود رسید. در این میان، وظیفه اول دین ترویج خداشناسی است و دعوت بشر به شناخت آفریننده خود و عبادت او و اطاعت از او. اما در وهله بعدی، همه ادیان تأکید دارند که انسانِ خداپرست، ایمان خود را در عمل و در خدمت به خلق ابراز می‌کند و به مَنَصه ظهور می‌رساند.

پیغام دین همیشه امید به آینده‌ای بهتر است

رئیس انجمن آشوریان خاطرنشان کرد: بشر در طی تاریخ طولانی خود، مصیبت‌ها و فجایع بسیاری را به چشم خود دیده و سپس از آنها گذر کرده است. طاعون سیاه در قرن چهاردهم، یک‌سوم جمعیت اروپا را نابود کرد. دو جنگ جهانی در قرن بیستم و پیامدهای آنها، از جمله آنفلوانزای اسپانیایی، حدود صد میلیون انسان را از بین بُرد. اما قُقنوس، همواره از خاکسترِ آتش خود برمی‌خیزد و دوران جدیدی را نوید می‌دهد.

وی ادامه داد: انسان، با حُول و قوّه الهی، باز توان ایستادن می‌یابد و به احیای دنیای خود می‌پردازد. پیغام دین به باورمندان خود، همیشه امید به آینده‌ای بهتر است. مشکلات و سختی‌ها، همیشه با ما هستند، اما حتی اگر به زانو درآمده باشیم، وعده الهی این است که با ایمان و توکل، باز می‌توانیم بر پا بایستیم و از نو شروع کنیم. اکنون باید با کار و تلاش مضاعف و با همیاری و تعاون، امید به فردایی بهتر را در دل‌ها زنده کنیم.

بت کلیا با اشاره به فرارسیدن عید نوروز ۱۴۰۱ گفت: به بهار و عید نوروز و آغاز سال نو خورشیدی نزدیک می‌شویم. بهار، یعنی تازه شدن، یعنی سبز شدن درختان و شکوفه دادن گل‌ها. بیایید ما نیز غم‌ها و غصه‌ها و تلخی‌های این دو سال را کنار بگذاریم و با آغاز بهار، قدم به دوران پساکرونا بگذاریم و خرابی‌ها را بنا کنیم. با امید به فردایی بهتر.

بنابر اعلام این گزارش، به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست تخصصی «بهبود روابط انسانی در دوران پساکرونا با الهام از آموزه‌های اسلام و مسیحیت» صبح امروز (۱۴ اسفندماه) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و یوان ساوکا، دبیرکل شورای جهانی کلیساها برگزار شد. اندیشمندان دینی در این نشست به ارائه مقالات خود پرداختند.

کد خبر 5439267 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مسیحیت اروپا ویروس کرونا قرآن کریم قرآن فعالیت های قرآنی مبعث سازمان تبلیغات اسلامی تالار اندیشه حوزه هنری الجزایر جهان اسلام ماه شعبان ایران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جمهوری اسلامی ایران سوریه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نقش دین بت کلیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصرار بیرانوند و انکار مستند پزشکان برای وضعیت دروازه پرسپولیس

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا بیرانوند در تمرین امروز پرسپولیس مورد معاینه دقیق تیم پزشکی با دستگاه های مخصوص مربوط به سنجش قدرت عضله های دست قرار گرفت تا شانس خود را برای دریافت تایید از سوی آنها و ایستادن در دروازه پرسپولیس برای دیدار با سپاهان پیدا کند.

دروازه بان ملی‌پوش پرسپولیس که قبل از آغاز تست پزشکی هم احساس درد ناشی از تحمل وزن داشت با معاینه پزشکان از حضور در دروازه این تیم برای بازی فردا منع شد.

دروازه بان پرسپولیس به هیچ وجه آمادگی لازم را برای مهار شوت های سنگین و چرخش کامل مچ دست ندارد اما اصرار به بازی کردن داشت که منع شد.

بیرانوند در بخش هایی از تمرین اختصاصی دروازه بان ها نیز شرکت کرد تا تلاش دوباره ای برای بهبود وضعیت خود داشته باشد اما کمترین شانس را برای ایستادن در چارچوب دروازه تیمش در بازی فردا با سپاهان دارد.

امیررضا رفیعی دروازه بان جوان سرخ ها که در چهار دیدار قبلی این تیم مسوولیت حفاظت از دروازه پرسپولیس را داشت گزینه اصلی ایستادن در چارچوب دروازه سرخپوشان است. با این حال باید دید آیا دستیاران اوسمار می توانند بیرانوند را راضی به یک هفته نیمکت نشینی دیگر در لیگ کنند یا این بازیکن در مهم ترین رویداد پنج هفته آخر تیمش در لیگ برتر فصل جاری شرکت خواهد کرد.

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان اصفهان ساعت ۱۹:۳۰ فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در ورزشگاه ازادی برگزار می شود.

کد خبر 6093453

دیگر خبرها

  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • وقتی دابو کاپیتان پرسپولیس را بازی داد (عکس)
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • رسالت معلمی دفاع از حق است
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد
  • از بیرانوند اصرار، از پزشکان پرسپولیس انکار؛ مقابل سپاهان هم رفیعی فیکس است
  • اصرار بیرانوند و انکار مستند پزشکان برای وضعیت دروازه پرسپولیس
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد