Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین خوزستان به نقل از ایسنا ، صادق خلیلیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۴ اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا مسائلی از جمله سفرهای نوروزی مطرح شد. نظر رئیس جمهور این است که باید مسافران نوروزی سه دوز واکسن تزریق کرده باشند یا دو دوز واکسن تزریق کرده باشند و تست منفی PCR همراه داشته باشند؛ به دلیل اینکه پوشش دوز سوم واکسیناسیون زیاد نیست و نسبت به دوز دوم عقب‌ماندگی دارد، این ملاک مد نظر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایسنا، وی افزود: البته کنترل و برگرداندن خودرو پس از ورود به استان سخت است اما اعلام خوب است تا سرعت دوز سوم واکسیناسیون افزایش یابد.

استاندار خوزستان گفت: در گزارش صبح ستاد ملی مقابله با کرونا، خوزستان از نظر واکسیناسیون کارکنان جزو پنج استانی است که پوشش کامل ندارند به گونه‌ای که ۴.۷ درصد کارکنان واکسیناسیون خود را انجام نداده‌اند در حالی که قرار بود اگر واکسیناسیون کارکنان کامل نباشد، اجازه حضور در اداره را نداشته باشند بنابراین باید این موارد باید پیگیری شوند.

وی بیان کرد: اقداماتی که چند بار مورد تاکید قرار گرفته‌اند باید اجرایی شوند نه اینکه در سطح ملی مطرح شود که خوزستان جزو پنج استانی است که کارکنان آن پوشش واکسیناسیون کاملی ندارند؛ این در حالی است که راحت‌ترین افرادی که می‌توان تحت کنترل قرار داد، کارکنان دولت هستند. این موضوع باید پیگیری شود و در جلسه آینده توضیح داده شود که چرا چنین اتفاقی افتاد؟

خلیلیان افزود: درمورد پوشش واکسیناسیون اصناف نیز این اشکال وجود داشت و باید حتما این موارد دنبال شوند و جدی گرفته شوند زیرا در حال رسیدن به پیک خریدهای نوروزی هستیم.

وی گفت: اصناف باید برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند تا حداقل ایمنی نسبی داشته باشند زیرا اگر یک مغازه‌دار بیمار باشد هر مراجعه‌کننده را آلوده می‌کند و در واقع یک منبع آلودگی می‌شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در سطح کشور و خوزستان روند شیوع اُمیکرون نزولی است، افزود: فوتی‌ها هم از بین واکسن‌زده‌ها و هم واکسن‌نزده‌ها هستند اما نسبت فوتی‌های واکسن‌نزده پنج تا شش برابر افرادی است که حداقل دو دوز واکسن تزریق کرده‌اند. فوتی‌هایی که دو دوز واکسن تزریق کرده‌اند نیز بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

وی بیان کرد: بنابراین واکسیناسیون امنیت نسبی ایجاد می‌کند و شدت بیماری را کاهش و مرگ و میر را تحت کنتزل قرار می‌دهد.

به گزارش خبر آنلاین استاندار خوزستان با اشاره به در پیش بودن عید نوروز، گفت: با توجه به اینکه بین عید نوروز و ماه رمضان فاصله کمی وجود دارد، دید و بازدیدها افزایش خواهد یافت بنابراین باید اقدامات قبل از نوروز انجام شود. خانواده‌ها نیز از حضور در مهمانی‌های پر تعداد خانوادگی پرهیز کنند تا از بیماری عبور کنیم.

کد خبر 1609440

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان دوز واکسن تزریق کرده استاندار خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس

به گزارش تابناک اقتصادی؛ ایرنا خبرگزاری دولت در مطلبی با عنوان «خروج مرکز پژوهش‌های مجلس از ریل پژوهش» نوشت: مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان بازوی تحقیقی خانه ملت، وظیفه تهیه گزارش‌های کارشناسی و ارائه مشورت‌ جهت اطلاع نمایندگان مجلس را بر عهده دارد تا آنها بر مبنای اطلاعات دقیق‌ و کارشناسی، اقدام به تصمیم‌گیری در مورد جزئیات لوایح و طرح‌ها بکنند.

به همین دلیل در دو دهه اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس به محل فعالیت نخبگان و کارشناسان ارشد کشور تبدیل شده بود و گزارش‌های آن نیز از اتقان علمی مناسبی برخوردار بود. انتقال مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس به جایگاه‌های حساس مدیریتی خصوصا در دولت سیزدهم، به علت سطح مناسب کارشناسی این افراد بود که پیش از این در مرکز پژوهش‌ها مشغول به کار شده بودند.

با این حال، در دو سال گذشته شاهد تغییر رویکرد مرکز پژوهش‌های مجلس از یک نهاد مطالعاتی به مرکزی برای فعالیت‌های رسانه‌ای هستیم. گزارش‌های جهت‌دار این مرکز که در ادامه به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌شود، بازوی پژوهشی مجلس را به یک رسانه سیاسی البته با کارکردی مطابق میل رسانه‌های ضدانقلاب تبدیل کرده است. نکته مهم آن است که گردانندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شاید به دنبال انتقاد از دولت باشند، اما خروجی کار آنها تهیه خوراک برای رسانه‌های ضدانقلاب بوده است.

ترامپ‌هراسی

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اواخر سال گذشته در یک سخنرانی به نوعی سخن گفت که گویا با آمدن ترامپ در دولت آمریکا، اوضاع ایران آشفته خواهد شد. البته این اظهارنظر ناپخته آنقدر واکنش منفی داشت که وی مجبور به ارائه توضیحاتی در این زمینه شد.

 

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس