Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، به منظور بهره‌گیری مؤثرتر از مزیت‌ها و امکانات استانی (به ویژه دانشگاه‌های استان) و به‌منظور تربیت و آماده‌سازی نیروهای مستعد با هدف زمینه‌سازی برای اثرگذاری آنان بر پیشبرد مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، بنیاد ملی نخبگان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدصادق موحد، معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان، در خصوص این تفاهم‌نامه گفت: با توجه به مسئولیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی در رفع نیازها و چالش‌های اساسی کشور، لازم است اجتماع نخبگانی نقش پررنگ‌تری را ایفا کند. این رسالت مستلزم تدوین برنامه مناسب برای هر استان به اقتضای مزیت‌های نسبی و شرایط خاص آن استان خواهد بود.

وی در ادامه، همکاری در برنامه‌ریزی و حمایت فعالیت‌های هدفمند و اثربخش دانشگاه‌ها در قالب تشکیل هسته‌های دانشجویی مسئله‏‌محور در طرح شهید احمدی روشن، به‌منظور آموزش دانشجویان در بستر حل مسائل واقعی و ایجاد همکاری و هم‌افزایی میان اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها در راستای مأموریت‌گرایی و توجه به مزیت‌ها و توانمندی‌های ملی و استانی با عنایت به نقش دانشگاه‌ها در توسعه استانی و منطقه‌ای را از موضوعات مهم این تفاهم‌نامه برشمرد.

موحد گفت: در قالب این تفاهم‌نامه بنیاد ملی نخبگان اعتبار فعالیت‌های دانشجویان در هسته‌های دانشجویی مسئله محور را فراهم می‌کند و معاونت پژوهشی وزارت عتف نیز با احصای مسایل متناسب با طرح شهید احمدی روشن بنیاد ملی نخبگان مطابق با اهداف مبتنی بر حل مسایل بومی و منطقه‌ای و با همکاری دانشگاه‌های سراسر کشور، اعتباری نیز برای فعالیت استاتید خبره و هزینه‌های تجهیزاتی تا سقف مشخص، فراهم می‌کند.

محمدسعید سیف، مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این‌باره گفت: توجه به چالش‌های استانی، منطقه‌ای و ملی در هدفمند کردن ماموریت‌های محوله دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها امری ضروری است.

وی افزود: چالش‌ها معمولاً در اسناد مختلفی از جمله مطالعات استانی و نیز اسناد آمایشی آمده است و غالباً دانشگاه‌های هر استان توجه خاص به مسایل بومی و منطقه‌ای در استان دارند. ارتباط مستقیم دانشگاه‌ به این مسایل، درک بهتر از مشکلات و این سابقه فعالیت کمک می‌کند تا بهتر بتوان ماموریت ملی در این رابطه به آن دانشگاه‌ها واگذار کرد.

سیف در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه مذکور، حمایت و پشتیبانی از دانشگا‌های فعال در این عرصه و پیش‌بینی مشوق‌های مناسب (هسته‌های دانشجویی مسئله محور (طرح شهید احمدی روشن) و رویدادهای رقابتی مسئله محور (طرح شهید بابایی) بنیاد ملی نخبگان) و برنامه‌ریزی و هماهنگی برای مشارکت سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با هر موضوع در سطح ملی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هدف آن است که با مأموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی در یک طرح هم‌افزایی با سایر نهادهای استانی و سایر بخش‌ها بتوانیم مأموریت‌های عملی، کوتاه مدت و بلندمدت مشخص کنیم.

شایان ذکر است: این تفاهم‌نامه از ابتدای سال ۱۴۰۱ اجرا می‌شود و به همین منظور جلسات توجیهی آن برای دانشگاه‌های کشور به صورت مشترک توسط معاونت پژوهش وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح شهید احمدی روشن بنیاد ملی نخبگان تفاهم نامه دانشگاه ها وزارت علوم طرح شهید منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان

زادشکوریان گفت: تفاهم نامه همکاری  بین دانشگاه مراغه و گرجستان در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز و سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

زادشکوریان افزود: در این تفاهم نامه اساتید دو دانشگاه از خرد جمعی و تجربیات و توانمندی‌های همدیگر و امکانات دو دانشگاه برای انجام فعالیت‌های آموزشی و علمی بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: استادان و دانشجویان این ۲ دانشگاه می‌توانند از امکانات تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، ارتباطات بین المللی و داده‌های قابل استفاده در پژوهش و تحقیق بر اساس مقرارت وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و همکاری در زمینه توسعه اهداف آموزشی بهرمند شوند.

در دانشگاه مراغه ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان منعقد شد
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود