Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@16:39:46 GMT

پیغام دین همیشه امید به آینده‌ای بهتر است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۷۴۸۱

پیغام دین همیشه امید به آینده‌ای بهتر است

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، يوناتن بت كليا، رئيس انجمن آشوريان در نشست تخصصی «بهبود روابط انسانی در دوران پساکرونا با الهام از آموزه‌های اسلام و مسیحیت» مقاله خود را با موضوع «بهبود روابط انسانی در دوران پساكرونا با تكیه بر آموزه‌های مسیحی» ارایه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از جمله ارگان‌هایی است که همواره در وحدت و برقراری ارتباط نزدیک بین ادیان و اقوام مختلف پیشگام و پیشرو بوده است و همیشه ایده و جلسات بسیار فایده مفیدی را داشته است.

رئيس انجمن آشوريان افزود: این سازمان در هر برهه‌ای، مقام‌های عالی ادیان توحیدی از کشورهای مختلف به ویژه روحانیون عالی رتبه جامعه آشوری را میزبانی کرده و از آنان خواستار ارایه نقطه نظراتشان در جهت هرچه بهتر شناخت ابنای بشر بوده است.

بت كليا با اشاره به اهمیت برگزاری نشست تخصصی «بهبود روابط انسانی در دوران پساکرونا با الهام از آموزه‌های اسلام و مسیحیت» گفت: گرچه کرونا تأثیرات بسیار ناهنجاری را در آحاد جامعه و خانواده‌ها گذاشت ولی همه ما پیروان ادیان توحیدی همواره امید به خدا را داشتیم و می‌دانستیم که خداوند برای آزمایش بندگانش چالش‌هایی را سر راه او می‌گذارد و ما نیز با تأسی به تعالیم دینی و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی، ایام را سپری کردیم تا زمانی که دانش بشری در خصوص این ویروس مهلک گسترده شد و واکسن‌هایی برای جلوگیری از مرگ و میرهای ناشی از این ویروس کشف کرد.

وی همچنین، بیان کرد: بیش از دو سال از آن زمان می‌گذرد كه برای اولین بار اسم ویروسی به نام «كرونا» را شنیدیم و دریافتیم كه بیماری «كووید 19»، می‌تواند بسیار خطرناك و حتی در افراد دارای بیماری‌های خاص، مُهلِك باشد. باید قدردان پزشكان و پرستاران و كادر درمانی بیمارستان‌ها باشیم كه در اوج بحران این همه‌گیری جهانی، فداكارانه به مراقبت از بیماران ما پرداختند.

بت كليا عنوان کرد: در ایران، پیروان ادیان الهی نیز همگام با هموطنان مسلمان خود، انسجام اجتماعی خود را حفظ كردند. رهبران دینی پیروان خود را به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت ترغیب می‌كردند و حفظ سلامت فرد و جامعه را حتی مهم‌تر از برگزاری مراسم هفتگی عبادت جمعی اعلام می‌داشتند.

نقش دین در ایجاد آرامش در دوران کرونا

رئيس انجمن آشوريان به نقش دین در بحران کرونا افزود: اكنون، زمزمه گذر از پیك جهش آخر ویروس كرونا، یعنی اُمیكرون، به گوش می‌رسد و این امید هست كه تا نوروز و با آغاز سال 1401، بتوان دوران «پساكرونا» را اعلام كرد. نقش دین در جامعه، همواره راهنما و راهگشا است. در این دو سال، رهبران دینی، با ارائه رهنمودهای انسان دوستانه خود، بر ارزش تك تك افراد بشر از نگاه آفریدگار تأكید داشتند و دائماً پیروان خود را به حفظ ایمان و مراقبت از خود و خانواده خویش، تشویق و ترغیب می‌كردند.

وی اضافه کرد: البته با كمال تأسف، چالش‌هایی هم در جامعه و در فضای مجازی پیش آمد و برخی كوشیدند علم و دین را در برابر هم قرار دهند و هر جناح، كوشید دیگری را كمرنگ و بی‌اهمیت جلوه دهد. اما هر دیندارِ آگاه و هوشیاری می‌داند كه علم بشر نیز از خداست و باید از علما و دانشمندان حمایت كرد.

بت كليا در ادامه سخنانش، گفت: در مسیحیت، ایمان به دعا و طلب شفای الهی، جای خود را دارد، اما برای استفاده از داروهای ساخت بشر نیز منعی نیست. یك نمونه از تأیید استفاده از دارو را می‌توان در توصیه پولس رسول به شاگرد جوانش تیموتائوس مشاهده كرد كه در رساله اول او، باب 5 آیه 23 ذكر شده است. دین و دانش، تعارضی با هم ندارند و می‌توانند دست در دست هم، به درمان آلام روحی و جسمی بشر بپردازند.

وی با بیان اینکه نقش دین در ایجاد آرامش در دوران کرونا غیرقابل انکار است، گفت: مسأله دوری و جدایی جمعی، نکته دیگری بود كه همه‌گیری كرونا در جهان پدید آورد. بسیاری، خود را در خانه‌ها حبس كردند و دید و بازدیدها و گردهمایی‌ها به حداقل خود رسید. در این میان، وظیفه اول دین ترویج خداشناسی است و دعوت بشر به شناخت آفریننده خود و عبادت او و اطاعت از او. اما در وهله بعدی، همه ادیان تأكید دارند كه انسانِ خداپرست، ایمان خود را در عمل و در خدمت به خلق ابراز می‌كند و به مَنَصه ظهور می‌رساند.

پیغام دین همیشه امید به آینده‌ای بهتر است

رئيس انجمن آشوريان خاطرنشان کرد: بشر در طی تاریخ طولانی خود، مصیبت‌ها و فجایع بسیاری را به چشم خود دیده و سپس از آنها گذر كرده است. طاعون سیاه در قرن چهاردهم، یك‌سوم جمعیت اروپا را نابود كرد. دو جنگ جهانی در قرن بیستم و پیامدهای آنها، از جمله آنفلوانزای اسپانیایی، حدود صد میلیون انسان را از بین بُرد. اما قُقنوس، همواره از خاكسترِ آتش خود برمی‌خیزد و دوران جدیدی را نوید می‌دهد.

وی ادامه داد: انسان، با حُول و قوّه الهی، باز توان ایستادن می‌یابد و به احیای دنیای خود می‌پردازد. پیغام دین به باورمندان خود، همیشه امید به آینده‌ای بهتر است. مشكلات و سختی‌ها، همیشه با ما هستند، اما حتی اگر به زانو درآمده باشیم، وعده الهی این است كه با ایمان و توكل، باز می‌توانیم بر پا بایستیم و از نو شروع كنیم. اكنون باید با كار و تلاش مضاعف و با همیاری و تعاون، امید به فردایی بهتر را در دل‌ها زنده كنیم.

بت كليا با اشاره به فرارسیدن عید نوروز 1401 گفت: به بهار و عید نوروز و آغاز سال نو خورشیدی نزدیك می‌شویم. بهار، یعنی تازه شدن، یعنی سبز شدن درختان و شكوفه دادن گل‌ها. بیایید ما نیز غم‌ها و غصه‌ها و تلخی‌های این دو سال را كنار بگذاریم و با آغاز بهار، قدم به دوران پساكرونا بگذاریم و خرابی‌ها را بنا كنیم. با امید به فردایی بهتر.

بنابر اعلام این گزارش، به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست تخصصی «بهبود روابط انسانی در دوران پساکرونا با الهام از آموزه‌های اسلام و مسیحیت» صبح امروز (14 اسفندماه) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و يوان ساوكا، دبيركل شورای جهانی كليساها برگزار شد. اندیشمندان دینی در این نشست به ارایه مقالات خود پرداختند.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نقش دین بت کلیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود

«زهره سادات لاجوردی» داوطلب دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره تقسیم‌بندی احتمالی حزبی و سیاسی در مجلس آینده، اظهار کرد: با وجود تحرکاتی که شاهد هستیم، به این دلیل که حدود ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی یعنی حدود ۱۵ درصد در دور اول تعیین تکلیف نشده و انتخابات به دور دوم کشیده شده است، هنوز نمی‌توان اظهار نظر قطعی در این زمینه داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، گفت: طبعاً با توجه به اولویت‌های کشور، منویات مقام معظم رهبری و شعار سال، موضوع اقتصاد جزو سرفصل‌های مجلس بعدی نیز خواهد بود.

داوطلب دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته اقتصاد به علاوه فرهنگ از موضوعات در اولویت مجلس آینده خواهد بود، چرا که اقتصاد منهای فرهنگ یا همان تفکر لیبرالیستی عامل اصلی بسیاری از مشکلات فعلی جامعه ما حتی در همان زمینه‌های اقتصادی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه چهار سال در هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس حضور داشتم و تسلط کافی و وافی بر این مقوله حاصل شده، در صورت حضور در مجلس بعد، با توجه به شناسایی مشکلات و علت اساسی آن‌ها، اولویت بنده حضور در کمیسیون فرهنگی یا اجتماعی خواهد بود.

لاجوردی ضمن تقدیر از خبرگزاری مهر به جهت راه اندازی پویش «با مهر انتخاب کنیم»، گفت: پویش «با مهر انتخاب کنیم» فرصت مناسبی است که هم برای کاندیداها ایجاد شده تا بتوانند سوابق و برنامه‌های خود را به مردم معرفی کنند و از طرفی این فرصت برای مردم هم فراهم شده که بتوانند با افرادی که قرار است نمایندگی آنها را در مجلس دوازدهم برعهده داشته باشند، آشنایی بیشتری پیدا کنند و نمایندگان خود را با آگاهی بیشتری انتخاب کنند.

کد خبر 6080614 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • حمایت ماهینی از کاپیتان پرسپولیس
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • امروز، روز شیراز؛ شهر شعر و هنر و حافظ/ شهرها همه بازند و شیراز، شهباز
  • امروز، روز شیراز؛ شهر شعر و هنر و حافظ
  • حمایت ماهینی از کاپیتان پرسپوليس
  • بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • تمرکز منتخبان مجلس دوازدهم بر ایجاد تحول باشد
  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی