Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: میزان بستری‌ها روند کاهشی دارد و درحال حاضر در کل استان ۳۹ بیمار در آی سی یو وجود دارد که نسبت به هفته گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، سیدمحمد جمالیان ظهر امروز در ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به شیب نزولی بیماران کرونا اظهار داشت: آمارهای مبتلایان به کرونا شیب نزولی دارد و آنچه که حائز اهمیت است این که سویه جدید امیکرون AB2 در بعضی از کشورهای دنیا پیدا شده و ممکن است در کشور ما هم پیدا شود و این وضعیت را دوباره به سمت شیب صعودی ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دومین تهدیدی که وجود دارد مراسم‌های پایان سال است که به هر حال سخت نگران خرید‌هایی هستیم که مردم به خصوص در مراکز پر ازدحام و سرپوشیده مانند بازار سرپوشیده و پاساژ‌ها انجام می‌دهند، در بازدیدی که هفته پیش از بازار داشتم مشاهده کردم خیلی از مردم رعایت نمی‌کنند و اصناف کد QR را جلوی مغازه‌های خود نصب نکرده بودند و پاساژها به گزارش کارشناسان متاسفانه کد QR را نصب نکرده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در این دو هفته پیش رو میزان ازدحام جمعیت بیشتر می‌شود و خود این مسئله می‌تواند وضعیت امروز را به وضعیت شکننده تبدیل کند و اگر بخواهیم به صورت کلی نگاه کنیم و دستورالعمل‌ها و بالادستی‌‌ها را، می‌بینیم محدودیتی وجود ندارد و اینجا باید روی وظایف اجتماعی شهروندان و مدیران تاکید کنیم.

جمالیان عنوان کرد: تقاضا داریم اتاق اصناف، سازمان‌های مردم‌نهاد و مراکز بهداشتی نظارت خود را تشدید کنند و مردم و صنوف هم در رعایت پروتکل‌ها اهتمام بیشتری بورزند تا شاهد ادامه این وضعیت نزولی باشیم، در برخی از شهرستان‌های ما مانند محلات تبلیغاتی بابت نمایشگاه عرضه مستقیم کالا انجام می‌شود، خواهشی که دارم طبق دستورالعمل در وضعیت قرمز فروش مستقیم را نداریم ولی به جهاتی اگر قرار است این نمایشگاه‌ها برگزار شود باید کسانی که متولی هستند و نمایشگاه را راه‌اندازی می‌کنند بحث‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها را به عهده بگیرند و به صورتی نباشد که شاهد عدم رعایت باشیم.

وی تصریح کرد: مصادف شدن تقریبی روزهای نیمه شعبان و چهارشنبه آخر سال ما را بسبار نگران کرده است و خواهش می‌کنیم نیروی انتظامی و مدیریت شهری برنامه‌ریزی داشته باشند و متاسفانه درحال حاضر میزان مصدومان مواد محترقه نسبت به سال گذشته بسیار افزایش داشته است که 4 مورد قطع اندام را تا به حال داشته‌ایم و موارد سوختگی‌ها نسبت به سه سال گذشته بسیار افزایش داشته است که یک زنگ خطری است و برای آن باید برنامه‌ریزی انجام شود وگرنه به یکباره بار زیادی به مراکز درمانی می‌آید و با توجه به نزدیک بودن سال جدید خانواده‌ها درگیر بیمارستان و بیماری‌ها می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: بحث پنجشنبه آخر سال را پیش رو داریم و ما کماکان در بهشت زهرا شاهد این هستیم که بدون رعایت پروتکل‌ها اقداماتی انجام می‌شود و مسجد و رستوران‌های مربوط به بهشت زهرا بدون رعایت پروتکل‌ها مراسم را برگزار می‌کنند که اگر برای این موضوع از الان برنامه‌ای نداشته باشیم در پایان سال دچار چالش می‌شویم.

جمالیان خاطرنشان کرد: میزان بستری‌ها روند کاهشی دارد و درحال حاضر در کل استان 39 بیمار در آی سی یو وجود دارد که نسبت به هفته گذشته بیش از 50 درصد کاهش پیدا کرده است و در بیماران بدحال سیر کاهشی وجود دارد و میزان واکسیناسیون طبق سامانه که براساس جمعیت ثبت‌نام شده است در رده سنی بالای 12 سال در نوبت اول در کل استان 96 درصد و نوبت دوم 88.2 درصد و نوبت سوم 44.7 درصد است و افراد 5 تا 12 سال 16.2 درصد انجام شده است.

وی عنوان کرد: تاکید ما کماکان بر تزریق نوبت سوم واکسن است که خواهش داریم مدیران پرسنل اداری و اتاق اصناف تمامی صنوف را برای تزریق نوبت سوم واکسن دعوت کنند که اگر مشکل پزشکی برای آنها وجود ندارد تزریق کنند و این را به عنوان یک مطالبه داشته باشند.

آخرین اخبار امیکرون در ایران| کاهش 19.56 درصدی شهرهای قرمز/ نوروز 1401 برای واکسن‌گریزها خوش نیست + نقشه و نمودارآخرین اخبار امیکرون در ایران | کودکان را قربانی خرید شب عید نکنیم / خودنمایی زیرپوستی ویروس منحوس + نقشه و نمودارامیکرون ورود گردشگران خارجی به ایران را لغو می‌کند؟

 مرگ و میر ناشی از کرونا 36 درصد کاهش داشته است 

علیمحمدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این جلسه گفت: موارد بستری مربوط به بیماری کرونا 36 درصد کاهش داشته است که از 358 مورد هفته نخست به 229 مورد در هفته دوم اسفندماه رسیده است.

وی بیان کرد: تعداد بیماران سرپایی در هفته دوم اسفند 40 درصد کاهش داشته است که از 2 هزار و 699 مورد به یک هزارو 609 مورد رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: شیب مرگ و میر یک فرایند کاهشی داشته است و تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا 36 درصد کاهش داشته است و از 45 مورد هفته نخست به 29 مورد هفته دوم رسیده است.

انتهای پیام/712/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اراک درصد کاهش داشته رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان

سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرد که در ماه جاری میلادی به ۸۱۲ هزار نفر در افغانستان خدمات بهداشتی و درمانی ضروری ارائه کرده است. 

سازمان جهانی بهداشت با انتشار گزارش ماه جاری میلادی(فروردین-اردیبهشت) بیان کرد: این خدمات در ۹۳۳ مرکز بهداشت مستقر در سراسر افغانستان ارائه شده است.

این گزارش ضمن تاکید بر تعهد این سازمان نسبت به رسیدگی به نابرابری جنسیتی در زمینه ارائه مراقبت های بهداشتی و درمانی، اعلام کرد که ۴۴ درصد این افراد را زنان تشکیل می‌دهند. ۳۳ درصد دیگر را کودکان و سایر افراد آسیب پذیر تشکیل می‌دهند تا این سازمان نسبت به نادیده گرفته نشدن این جمعیت در معرض خطر اطمینان حاصل کند.

بر اساس این گزارش، در این بازه زمانی، عفونت‌های حاد تنفسی، مشکلات گوارشی و سرخک در میان مردم افغانستان بیشتر شایع بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است که ۳۴۱ کادر درمان در یک ماه اخیر در بخش‌های سلامت روان، حمایت روانی-اجتماعی، آموزش، مراقبت و درمان استاندارد خدمت رسانی کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • رونالد آرائوخو ضعیف‌ترین مدافع فصل جاری لالیگا از نگاه آماری
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است