Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر چهار روزه رئیس بنیاد شهید به عراق به صورت رسمی انجام شده و تفاهمات مهمی با موسسه شهدای عراقی در آنجا به امضا رسید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یک هفته پیش بود که خبر برنامه سفر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عراق برای امضای یکسری از تفاهمات با مقامات عراقی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع دستمایه برخی از سوالات در نشست قاضی زاده هاشمی با خبرنگاران شد. او در توضیح هدف از این سفر دعوت رسمی مقامات عراقی از او برای کسب تجارب در زمینه خدمات رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران عنوان کرد و از دعوت‌های مشابه از جانب مقامات سوریه و لبنان هم خبر داد.

موضوع سفر به عراق چه بود؟

قاضی زاده هاشمی از پیشنهادهای مسئول موسسه شهدای عراقی برای همکاری دو طرف گفت: سفر خانواده شهدای دو کشور به عتبات عالیات، معالجه جانبازان موسسه شهدای عراق در بیمارستان‌های ایران، بورس دانشجویان عراقی در دانشگاه شاهد و دعوت از شرکت‌های ساختمان سازی ایرانی برای ساخت شهر‌های مسکونی به منظور اسکان خانواده‌های شهدای عراقی از موضوعاتی است که طرف عراقی پیشنهاد بررسی آن‌ها را عنوان کرده است.

موسسه شهدای عراقی چه اهدافی دارد؟

موسسه شهدای عراق چیزی شبیه به بنیاد شهید و امور ایثارگران است با اهدافی مشترک و عملکردی مشابه. البته بنیاد شهید با سابقه 42 ساله نسبت به موسسه شهدای عراق با سابقه 15 ساله از تجربیات ارزشمندی برخوردار است. موسسه شهدای عراق در سال 2005 تأسیس شده اما آغاز به کار آن به سال 2007 بر می‌گردد. خانواده شهدا و قربانیان به شهادت رسیده توسط رژیم بعثی، خانواده شهدا و مجروحین حشدالشعبی و شهدا و همچنین مجروحین عملیات جنگی و تروریستی سال‌های اخیر تحت پوشش این موسسه قرار دارند.

350 هزار خانواده تحت پوشش این موسسه هستند که از این تعداد تقریباً 55 هزار شهید توسط رژیم بعث به شهادت رسیدند. حدود 10 هزار شهید حشد الشعبی و مابقی شهدا و مجروحین عملیات تروریستی و بمباران مناطق غیر نظامی سالهای اخیر و مبارزه با داعش هستند‌.

سفر معاون رئیس جمهور به صورت رسمی و در چهارچوب سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و با هدف گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی و خدماتی انجام شد. تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد شهید و امور ایثارگران با موسسه شهدای عراق با هدف انتقال تجارب، توسعه همکاری‌های اقتصادی، ارائه خدمات درمانی و نیز تسهیل زیارت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به امضا رسید.

دستاوردهای سفر به عراق به کجا رسید؟

دیدار با برهم صالح، رئیس جمهور عراق؛ مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق؛ حمدالحلبوسی، رئیس مجلس عراق، مجید الوائلی، استاندار نجف؛ استاندار کربلا و عبدالاله النائلی، رئیس موسسه شهدا و جانبازان عراق از جمله دیدارهای قاضی زاده هاشمی در این سفر بود. زیارت عتبات و زیارت شهدا علی‌الخصوص شهید ابومهدی المهندس در آرامگاه وادی السلام و حضور در محل شهادت حاج قاسم سلیمانی در بدو ورود از دیگر برنامه‌های او بود. وی در زیارت محل شهادت حاج قاسم بر ضرورت پیگیری کامل پرونده ترور این دو سردار رشید و لزوم مجازات عاملان این ترور تأکید کرد.

نخست وزیر عراق در دیدار با قاضی‌زاده هاشمی از خانواده شهدای مدافع حرم ایرانی برای زیارت عتبات عالیات دعوت کرد. همچنین در دیدار با استاندار کربلا موضوع سرمایه‌گذاری مشترک برای ساخت هتل در نجف اشرف و کربلای معلی جهت زیارت خانواده شهدا مورد توافق قرار گرفت.

پذیرش دانشجویان خانواده شهدای عراقی، راه‌اندازی شعبه دانشگاه شاهد در عراق و سفرهای زیارتی خانواده شهدا به عتبات از جمله دستاردهای مهم این سفر بود. از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه با موسسه شهدای عراقی تبادل اساتید دانشگاه‌ها و استفاده از تجربیات آنها در دانشگاه‌های عراق و ایران است. همچنین قبول پیمانکاری ساخت مسکن، تاسیس کارخانه‌های مشترک غذایی و صنعتی و تعیین کارگروه همکاری‌های مشترک از دیگر برنامه‌ها و نتایج دیدارها با مقامات عراقی بود.

نظام انتصاب مدیران در بنیاد شهید تنظیم شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم جانبازان دفاع مقدس جبهه مقاومت اسلامی حشد الشعبی رئیس جمهوری عراق خانواده شهدا سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهدای مدافع حرم جانبازان دفاع مقدس جبهه مقاومت اسلامی حشد الشعبی رئیس جمهوری عراق خانواده شهدا سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران موسسه شهدای عراق موسسه شهدای عراقی قاضی زاده هاشمی خانواده شهدا بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرمانده مرزبانی استان در دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی در خراسان جنوبی، گفت: از بزرگ‌ترین آرمان‌های شهدا، اعتلای ارزش‌های بلند اسلام و پاسداری از دستاورد‌های شکوهمند انقلاب اسلامی است.
سردار شجاعی با بیان اینکه راه شهدا تا رسیدن به تا رسیدن به اهداف عالی نظام مقدس ادامه خواهد داشت، افزود: شهدا و خانواده شهدا از ارزش‌های معنوی انقلاب اند و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور مدیون خون شهدا است.
شهید ستوانیکم حسن بادامکی از مرزبانان غیور و سلحشور هنگ مرزی سراوان بود که ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد