Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی گفت: نهالستان استان از سال گذشته با سیستم مکانیزه قطره ای آبیاری می شود و از ۵۰۰ هزار اصله آن را به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله رساندیم و اگر موضوع اعتبارات حل شود آن را به ۴ میلیون نهال می رسانیم و استان مرکزی رتبه اول تولید نهال را در نهالستان در کشور دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ عبدالحسین محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان با بیش از ۸۰ درصد از اراضی استان سروکار دارد و با توجه به اینکه در سال جاری سیستم یگان حفاظت به شکل مانیتورینگ شده خدمات خوبی با نظارت در حال ارائه است و تلفن‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارشات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی اظهار کرد: با توجه به آلودگی و صنعتی بودن شهر اراک یکی از مهمترین اقدامات سرعت گیری در جنگل کاری است که باید مورد توجه باشد.

سامانه رسمی کاداستر در استان مرکزی با حضور ریاست قوه قضائیه افتتاح می شود

وی ادامه داد: سامانه رسمی کاداستر در استان مرکزی با حضور ریاست قوه قضائیه افتتاح می شود و از زمان آغاز به کار این سامانه تاکنون ۱۰۰ درصد اراضی ملی در سامانه ثبت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: در حوزه آبخیزداری هفت پروژه در پنج شهرستان استان به مبلغ ۵۱ میلیارد ریال در قالب بندخاکی و پروژه‌های آبخیزداری انجام شد.

وی اضافه کرد: پارک آبخیزداری گردو سال گذشته افتتاح شد و امروز این پروژه به یک برند کشوری تبدیل شده و بسیاری از استان ها برای بازدید به این منطقه می آیند و اقدامات را از نزدیک مشاهده می کنند و با اقدامات صورت گرفته در این منطقه شاهد تنش آبی و برداشت از آب های زیر زمینی نداشتیم و برای آبیاری از آب های روان همان منطقه استفاده می کنیم.

توزیع ۱ میلیون ۳۰۰ هزار اصله نهال در استان مرکزی/ استان مرکزی رتبه نخست نهالستان کشور را دارد

محمدی در ادامه بیان کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی ۱ میلیون ۳۰۰ هزار اصله نهال در استان توزیع می شود که ۳۰۰ هزار مورد آن صنوبر در راستای کمک به جنگل‌های کشور و یک میلیون اصله نیز به مردم واگذار می شود و تاکنون ۷۵ هزار اصله تحویل شهرداری ها شده است و هر شهرداری درخواست داشته باشد به آن تحویل می دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآور شد: نهالستان استان از سال گذشته با سیستم مکانیزه قطره ای آبیاری می شود و از ۵۰۰ هزار اصله آن را به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله رساندیم و اگر موضوع اعتبارات حل شود آن را به ۴ میلیون نهال می رسانیم و استان مرکزی رتبه نخست نهالستان کشور را دارد.

باغ پرندگان، دریاچه مصنوعی و امکانات تفریحی توسط شهرداری در پارک جنگلی شهید باهنر ایجاد می شود

وی ادامه داد: پارک جنگلی شهید باهنر اراک در سال های گذشته واگذار شده که قرارداد ۳۰ ساله با شهرداری اراک در حال تجدید است و برنامه های خوبی شامل باغ پرندگان، دریاچه مصنوعی و امکانات تفریحی برای این پارک در نظر گرفته شده است.

محمدی با اشاره به اینکه افزایش فضای سبز در استان مرکزی یک ضرورت مهم است اضافه کرد: در این خصوص نیاز به فرهنگ سازی داریم و البته اعتبارات هم از اهمیت بالایی برخوردار است و قطعاً می تواند سلامت مردم را تضمین کند و این برای همه مردم یک رسالت است.

سرانه جنگ برای هر فرد در استان مرکزی ۲۶۵ مترمربع و رقم بسیار پایینی است

وی با بیان اینکه سرانه جنگ برای هر فرد در دنیا ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع و در کشور ۱ هزار و ۷۰۰ متر مربع گفت: اما در استان مرکزی ۲۶۵ متر مربع است و رقم بسیار پایینی است که سرانه جنگل افزایش پیدا کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآور شد: اراضی منطقه گردشگری هپکو از ابتدای اتوبان ۱ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۱ هزار و ۴۰۰ هکتار برای منابع طبیعی و ۱۰۰ هکتار متعلق به شهرداری و در حریم شهری است و شهرداری اراک باید برنامه برای این ۱۰۰ هکتار داشته باشد و منابع طبیعی هم اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: در کویر میغان فرسایش زمین را از ۳۰ تن به ۱۰ تن رساندیم و در حوزه کشت گیاهان دارویی بیش از ۷۰۰ هکتار گونه‌های مختلف در شهرستان‌های تفرش، دلیجان، خمین و شازند انجام‌شده و البته به شکل مشارکتی است چراکه اعتبار استانی در این خصوص نداریم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی استان مرکزی ۵۰۰ هزار اصله ۳۰۰ هزار ۱ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای حکم قضایی، اراضی ملی به مساحت تقریبی ۱۰۲۹۷ مترمربع واقع در مراتع ترکاچال روستای میرافضل شهرستان ساری رفع تصرف شد.

این عملیات با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی سعیدآباد و مامور پاسگاه انتظامی تلمادره انجام و اعاده به وضع سابق گردید.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان + برنامه‌ها
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • توزیع ۶۶ هزار تذکره در دایکندی
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر