Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین داوودی در دوره تربیت مدرس تبیین جهادی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد:  برگزاری این دوره با هدف اهمیت تببین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و به منظور تحقق ماموریت‌های مندرج در آن و نگاه به نقش موثر آموزش و پرورش در تحقق آن با توجه به اینکه 17 میلیون مخاطب آن جوانان و نوجوانان هستند به مدت سه روز در قم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری از همه دستگاه‌های اجرایی کشور خواستند تا به صورت جهادی گام دوم انقلاب اسلامی را تبیین کنند و در این زمینه هم آموزش و پرورش نخستین دستگاهی بود که به این دعوت لبیک گفت و در این راستا ما اساتیدی را از 32 استان کشور دعوت و در حد تربیت مدرس این آموزش‌ها را برگزار می‌کنیم.

*دشمن‌شناسی کلید واژه بیانیه گام دوم انقلاب است

معاون استان‌ها و سرپرست معاونت پژوهش ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش افزود: کلید واژه اصلی بیانیه گام دوم دشمن‌شناسی و نفوذشناسی است، دشمن قصد دارد در بین نسل جوان ما نفوذ کند و آموزش و پرورش در پاسخ به ندای رهبری در خط مقدم قرار گرفته است چراکه 71 میلیون نوجوان و جوان مخاطبان این نهاد هستند.

وی از گردهم‌آمدن اساتید مطرح در این دوره آموزشی یاد کرد و گفت: برگزاری دوره‌های مقدماتی، تکمیلی و تخصصی در دستور کار قرار گرفته است تا بتوانیم به ترویج روخوانی و تبیین این بیانیه برسیم.

داوودی مطرح کرد: دبیرخانه‌ تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در استان‌های مختلف کشور تشکیل می‌شود و این مدرسان بعد از سپری کردن مراحل آموزشی به چهار مخاطب خود که شامل مدارس، نیروهای ادارات و مخاطبان مساجد و دانشگاه‌های فرهنگیان می‌شوند آموزه‌های مورد نیاز را منتقل کنند.

وی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک کتابچه 47 صفحه‌ای است که افراد متخصص باید تبیین آن را دنبال کنند و بخشی از بیانیه گام دوم بحث امید به آینده است که باید بیشتر برای مخاطبان روایت شود.

درودی با اشاره به اینکه در بلند مدت برای این دوره‌های آموزشی چشم‌انداز مهمی در نظر گرفته شده است گفت: با توجه به برنامه‌ریزی دشمنان و نفوذ در بین جوانان ما که مخاطبان اصلی این بیانیه هستند و با توجه به موقعیت کنونی که نظام و کشور دارد نباید محوریت برای ما، خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن باشد چراکه اکنون در موقعیتی قرار داریم که باید با برنامه‌ریزی دشمن تهاجمی و تدافعی برخورد کنیم.

وی اظهار کرد: در این دوره گام اول انقلاب با هفت موضوع و گام دوم نیز با هفت موضوع در قالب کتابچه 47 صفحه‌ای برای اساتید تبیین می‌شود؛ در گام دوم انقلاب اسلامی 41 بار واژه جوان از سوی مقام معظم رهبری تکرار شده است به همین علت تربیت مدرس از دل نهاد آموزش و پرورش که مخاطبان آن نسل جدید انقلاب هستند می‌تواند در تحقق اهداف این بیانیه موثر باشد.

این دوره آموزشی با حضور 32 نفر از معلمان منتخب از استان‌های کشور که صلاحیت تدریس دوره گام دوم انقلاب اسلامی را کسب کرده‌اند، به مدت 70 ساعت و در 35 جلسه کارگاهی در مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار می شود و در این دوره سرفصل‌هایی شامل آشنایی با روح کلی بیانیه گام دوم، تبیین اخلاقی بیانیه، امیدبخشیدن به جامعه و همچنین تبین فرصت‌ها و ظرفیت‌های انقلاب اسلامی و مدل حکمرانی و تربیت کادر برای چله دوم انقلاب اسلامی و تمدن سازی در گام دوم انقلاب اسلامی آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد همکاری آموزش و پرورش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جهاد تبیین بیانیه گام دوم انقلاب حسین داوودی دشمن شناسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آموزش و پرورش استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا

به دنبال تعیین اعضای هیات ۹ نفره اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم، امروز اولین جلسه این هیات تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته جلسه هم‌اندیشی جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم برای تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد؛ در این جلسه اکثریت اعضاء به تشکیل فراکسیون واحد رای دادند و مقرر شد تا تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی، فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با نام موقت «فراکسیون انقلاب اسلامی» فعالیت کند.

در اولین جلسه هیات موسس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم مقرر شد که یک هیات اجرایی موقت تا زمان انتخاب اعضای شورای مرکزی فراکسیون تشکیل شود. وظیفه این هیات اجرایی موقت تهیه پیش‌نویس اساسنامه، مرام‌نامه و آیین‌نامه و تهیه فهرست منتخبان برای دعوت در فراکسیون و تهیه پیش‌نویس فرم عضویت و جدول زمانبندی تا انتخابات هیات رئیسه فراکسیون و تدارک برگزاری مجمع عمومی است.

روز گذشته در دومین جلسه هیات موسس، با برگزاری انتخاباتی ۹ نفر برای عضویت در هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی انتخاب شدند وامروز اولین جلسه هیات اجرایی موقت برگزار شد.

۹ نفر هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی به ترتیب حروف الفبا، نصرالله پژمانفر، رضا تقی‌پور، علی خضریان، حمید رسایی ، محسن زنگنه، مالک شریعتی، جلیل میرمحمدی، محمدتقی نقدعلی و مجتبی یوسفی هستند.

هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مقدمات تشکیل اولیه جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی را برنامه ریزی می‌کند و بعد از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده، اولین جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی تشکیل می‌شود.

این‌که نام فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با عنوان «فراکسیون انقلاب اسلامی» باقی بماند یا خیر بستگی به نظر اکثریت مجمع عمومی این فراکسیون دارد که آن هم در اولین جلسه بعد از انتخابات دور دوم دوازدهم مشخص می‌شود.

قرار است در فراکسیون انقلاب اسلامی از تمامی منتخبان جریان انقلاب با تمام سلایق سیاسی اصولگرا حضور پیدا کنند تا در نهایت اصولگرایان مجلس دوازدهم در یک فراکسیون جمع شده تا مجلس آینده تعدد فراکسیون‌های سیاسی نداشته باشد.

از بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم برای حضور در جلسه اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی دعوت شده بود که از این تعداد حدود ۴۰ نفر از منتخبان حضور پیدا کردند که این افراد در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند