Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همگرایی و تعامل بین مدیران دستگاه‌های مختلف می‌تواند در فرایند آینده نگری و رسالت دستگاه‌ها در اجرای مطلوب برنامه ها موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛امین درخشان در نشست با دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: اعتقاد داریم در حوزه مبارزه با مواد مخدر با کار پلیسی، امنیتی، قضایی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. کار به نتیجه نمی رسد.

وی گفت: به اعتقاد ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی و بحث مواد مخدر کار فرهنگی مسئله‌ای مهم و حیاتی بوده و یکی از مهم ترین مولفه ها در آسیب ها، نگرش و پیشگیری فرهنگی است که باید مدنظر قرار گیرد.

درخشان بیان کرد: خلق و تولید آثار هنری در چنین عرصه هایی می تواند جلوی بسیاری از برخوردهای پلیسی و امنیتی که منجر به شهادت جوانان بسیاری از این مرز و بوم شده را بگیرد و تاثیرگذار باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه وظیفه سنگینی در این راستا بر عهده دستگاه‌های فرهنگی است، افزود: نگاه نه تنها تکلیفی بلکه باورمندانه به حوزه فرهنگ و رفع آسیب‌های اجتماعی دارم و زمانی که در بهمئی مشغول به خدمت بودم، برنامه‌هایی از نگاه هنری در راستای آگاهی مردم از بحث مواد مخدر در دستور کار قرار گرفت و اثرگذاری خوبی در جامعه نیز داشت.  

این فعال فرهنگی و رسانه‌ای یادآور شد: در مباحث آموزشی و سایر مسائل فرهنگی اعتقاد دارم با توجه به خطر فراگیری مواد مخدر، باید پیوست فرهنگی و هنری آن در قالب برنامه ها و جشنواره های فرهنگی هنری نیز مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: فرهنگ و هنر باید در خدمت مردم باشد تا آسیب هایی که متوجه اقشار مختلف جامعه است را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: همگرایی و تعامل بین مدیران دستگاه‌های مختلف می‌تواند در فرایند آینده نگری و رسالت دستگاه‌ها در اجرای مطلوب برنامه ها موثر باشد.

درخشان با اشاره به اینکه تعامل بین این اداره کل و ستاد مبارزه با مواد مخدر وجود دارد، افزود: آمادگی داریم که در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و جشنواره ها پیوست بحث مبارزه با مواد مخدر را در برنامه سالانه خود بگنجانیم.

وی تاکید کرد: آمادگی داریم در برنامه های سال آینده نظیر جشنواره ها، نمایشگاه ها و تئاترهای خیابانی موضوع فرهنگ سازی مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار قرار دهیم.

درخشان ضمن تاکید بر توجه به داشته های استان بیش از گذشته، اظهار کرد: در حوزه فعالیت های فرهنگی باید در مسیری حرکت کنیم که ضمن رصد مشکلات جامعه، برای حل آنها چاره اندیشی و تلاش کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از مدیران کل سابق این مجموعه، گفت: در دوره جدید با رویکردی تازه، آماده همکاری و همراهی با سایر دستگاه ها و نهادها جهت حل مشکلات و معضلات فرهنگی استان هستیم.

حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در راستای بیان آسیب های اجتماعی نقش تاثیرگذاری دارد

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد مدیریت افکار عمومی در حوزه رسانه را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: ایجاد حساسیت در جامعه نیازمند تلنگر بوده و هنر، فرهنگ و رسانه می‌تواند در این راستا و بیان آسیب های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

سید ناصر رضایی نیز در این دیدار اظهار کرد: در زمینه آسیب های اجتماعی با توجه به سند چشم انداز ، توجه به بیانیه گام دوم و سیاست‌های مورد توجه مقام معظم رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی نگاه ویژه‌ای داریم و در این راستا حرکت خواهیم کرد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آموزه های دینی و نگاه مقام معظم رهبری انسان متعهد، دانا و دین مدار محور حرکت هایی است که در جامعه شکل می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فرد باید محور باشد و اگر دچار آسیب های اجتماعی شود، توسعه و تعالی شکل نمی گیرد و جامعه دچار آسیب خواهد شد.

رضایی ضمن تاکید بر ضرورت توجه به آسیب های اجتماعی در جامعه، یادآور شد: هنر ارزشمند ساختار مهمی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است، اگر بخواهیم خطر آسیب ها را بیان کنیم، باید استفاده از ظرفیت فرهنگ، هنر و رسانه به عنوان یکی از ارکان اصلی مردم‌سالاری باید بهره ببریم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد مدیریت افکار عمومی در حوزه رسانه را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و افزود: ایجاد حساسیت در جامعه نیازمند تلنگر بوده و هنر، فرهنگ و رسانه می‌تواند در این راستا تاثیرگذار باشد.

وی تعامل بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر مفید ارزیابی کرد و گفت: در این راستا در زمینه فیلم سازی و بیان مسائل فرهنگی و هنری نیز تعامل خوبی بین این دو مجموعه برقرار بوده است.

رضایی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل در استان باید متناسب با شرایط بومی سازی شود و طرح هایی ارائه کرد که اثرگذاری لازم را داشته باشند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با توجه به اهمیت و اثرگذاری هنر، فعالان این حوزه می توانند از این ظرفیت در راستای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و مشارکت مردمی نقش بیشتری داشته باشند.

وی ضمن تبریک این انتصاب به مدیرکل جدید، داشته های خود را از اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی در زمان حضور در این مجموعه دانست و گفت: با توجه به این که مدیرکل جدید از جنس فرهنگ، هنر و رسانه بوده و به لحاظ تجربه و تخصص نیز متناسب با مجموعه است، امیدواریم شاهد تغییر و تحولات خوبی در حوزه فرهنگ به ویژه بحث گفتمان سازی و شکل گیری فضای جدیدی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باشیم.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا ستاد مبارزه با مواد مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر جامعه فرهنگی و هنری فرهنگی هنری فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ و هنر اجرای برنامه های فرهنگی فرهنگ سازی فعالیت های فرهنگی مشکلات فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد رسانه آسیب های اجتماعی سند چشم انداز مقام معظم رهبری آموزه های دینی دین استفاده از ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاداسلامی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آسیب های اجتماعی برنامه ها تعامل بین دستگاه ها اداره کل آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای دو باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی چهار دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان دو باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

حاجیان تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودرو‌های توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان از دستگیری ۱۰ عضو باند‌های قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد