Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@21:44:57 GMT

لاوروف: تحریم‌ های تجاری ایران باید لغو شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۸۴۳۴

لاوروف: تحریم‌ های تجاری ایران باید لغو شود

به گزارش جام جم آنلاین، «سرگئی لاوروف» در سخنانی درخصوص تحولات جدید نبرد در اوکراین در یک نشست مشترک با همتای قرقیزستانی خود اعلام کرد مقامات اوکراین از خروج غیرنظامیان از شهر‌ها خودداری می‌کنند تا از آن‌ها به عنوان سپر انسانی سواستفاده کنند.

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد «ما فقط علیه زیرساخت‌های نظامی که قلمرو روسیه را تهدید می‌کند از سلاح استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی گفت: ما بیش از ۱۵۰ اتوبوس برای انتقال دانشجویان خارجی در اوکراین فراهم کرده‌ایم. مقامات اوکراینی دانشجویان خارجی را به عنوان سپر انسانی نگهداری می‌کنند. مقامات اوکراین از خروج غیرنظامیان از شهر‌ها خودداری می‌کردند تا آن‌ها را به عنوان سپر انسانی سواستفاده کنند.

او ادامه داد: طرف روسی در حال بررسی مجدد گزارش‌ها مبنی بر امتناع مقامات خرسون (در جنوب اوکراین و مجاور دریای سیاه) از پذیرش کمک‌های بشردوستانه است. مقامات اوکراینی در ماریوپل از ترک غیرنظامیان جلوگیری می‌کنند تا از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفتاده کنند.

براساس گزارش الجزیره، وزیرخارجه روسیه در ادامه در خصوص مذاکرات هسته‌ ای وین گفت: «در مذاکرات هسته‌ای در وین پیشرفت‌هایی به دست آمده است و ما خواستار عبور از موانع و دشواری‌ها هستیم. احیای توافق هسته‌ای نیازمند پایبندی دو طرف به تعهداتشان است. باید تحریم‌های تجاری ایران لغو و روابط اقتصادی با ایران از سر گرفته شود. ما همچنین توقف تحریم‌های شدید غرب علیه ایران را خواستاریم، همچنین باید تضمین داده شود که بار دیگر این تحریم‌ها تکرار نخواهد شد.»

شب گذشته نیز رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای گفتگو با مقامات کشورمان وارد تهران شد.

در همین راستا «میخائیل اولیانوف» نمایند روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین چندی پیش مدعی شد مذاکرات وین عملاً پایان یافته و فقط دو موضوع حل نشده باقی مانده که طی ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده حل خواهد شد.

این در حالی است که «سعید خطیب زاده» سخنگوی کشورمان در واکنش به اینگونه اخبار اعلام کرد که هیچ‌کس در حال حاضر نمی‌تواند بگوید که مذاکرات پایان یافته یا توافق حاصل شده است.

با وجود گمانه‌زنی‌ها در خصوص به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دیشب در بیانیه‌ای وضعیت اضطراری ملی این کشور در قبال ایران را تمدید کرد.

بر اساس این بیانیه که به امضای بایدن رسیده است وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران که برای نخستین بار در ۱۵ مارس ۱۹۹۵ اعلام شد، تا پس از ۱۵ مارس ۲۰۲۲ نیز پابرجا خواهد ماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مذاکرات هسته ای اوکراین سپر انسانی خرسون مذاکرات وین عنوان سپر انسانی مقامات اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رئیسی: تحریم‌ِ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند
  • ظرفیت‌های تجاری ایران و آفریقا
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • فیلم/ رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • فیلم| رئیسی: تحریم‌ِ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید