Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا رمضانی، معروف به «آقای ویلچر» یکی از آدم‌های معمولی است که کارهای بزرگی کرده است و جزو ۴۰ چهره سال برنامه «فرمول یک» به تهیه کنندگی علی ضیاء هم شناخته شده، او متولد سال ۱۳۷۲ است و با این سن در حال توسعه کار خیر خود است.

 رمضانی درباره حضور در برنامه «فرمول یک» و تاثیر آن بر روند کاری خود گفت: «وقتی به برنامه «فرمول یک» آمدم کمک‌ها شدت یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طریق «فرمول یک» خیلی‌ها با من آشنا شدند و این برنامه موجب تقویت وگستردگی شبکه اجتماعی ما برای کارهای عام‌المنفعه شد.»

او افزود: «همین گستردگی ارتباط، موجب افزایش دامنه کاری من شد. ما نیت کرده بودیم تعداد ویلچرهای تأمینی به عدد هزار برسد، اما اکنون تعداد آن از دو هزار ویلچر هم گذشته است. شاید این بخش از صحبت های من در بایگانی برنامه «فرمول ‌یک» باشد؛ من آن سال گفتم روزی را می‌بینم که بخواهم ویلچر برقی بدهم. این ویلچر خیلی گران است ولی ما تا الان ۶ عدد از این دستگاه را تهیه کرده‌ایم. برای خانواده معلولان به دلیل افزایش اجاره خانه و ناتوانی مالی‌شان، چند خانه گرفتیم. زندانی آزاد کردیم و خیلی کارهای دیگر انجام دادیم.»

آقای ویلچر درباره حفظ آبروی افراد گفت: «در فرهنگ قدیم ما بود که کار خیر را برای حفظ آبروی فرد پنهان می‌کردند اما آن زمان نیازمندان کمتر بودند. من که در بطن جامعه و با قشر ضعیف قرار دارم، می‌گویم آن دوره گذشت. بگذار بگویند ریاکاری است، اما اگر با ریا کردن، دلی را شاد و لبی را خندان کنیم، چه ایرادی دارد. اگر رونمایی از کار خیر و رسانه‌ای کردن نباشد ما چگونه کمک جمع کنیم؟ مخصوصاً در این برهه زمانی‌ که اوضاع اقتصادی، خیلی وخیم است.»

رضا رمضانی: «با این وخامت اقتصادی ما همچنان کار خود را با قدرت بیشتر انجام می‌دهیم و این به دلیل معرفی ما و اعتباری است که پیش مردم داریم. ان‌شاءالله که بتوانیم این اعتبار را حفظ بکنیم.»

رمضانی ادامه داد: «گستره کار این‌قدر زیاد است که ناچار از اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای کردن این قضیه هستیم. با این حال من باید از نیازمندانی که به من پیام می‌دهند اما به دلیل وسع محدودم شرمنده‌شان می‌شوم عذرخواهی‌کنم. من کارمندم به‌خاطر همین برای کمک کردن به همه محدودیت‌هایی دارم. درخواست‌ها خیلی بالا رفته ‌است و ما خیلی شرمنده‌ایم.»

این خیر گفت: «برنامه «فرمول‌ یک»، یک نوع فرهنگ‌سازی بود. اگر این برنامه ادامه پیدا کند و اشخاصی که در حال انجام کارهای بزرگی هستند در آن حاضر شوند خودش یک فرهنگ سازی به حساب می‌آید. ما خیرهای زیادی داریم و هر چیزی که بتواند به کار آنها کمک کند خوب است. برنامه «فرمول‌یک» خوب پیش ‌رفت. امیدوارم همچنان خوب پیش برود و بتوانند مخاطب بیشتری جذب کنند.»

رمضانی تشریح کرد: «برنامه «فرمول یک» و انتخاب چهره مردمی سال انگیزه‌ای برای نیکوکاران است تا بهتر کار کنند. رقابتی که بین خیرین وجود ندارد. چون همه ‌ما با یک اصل جلو می‌رویم. این طرح موجب دیده شدن کار خیرین می‌شود و به دیگران آموزش کار خیر می‌دهد. الان در شهرستان‌ها افراد زیادی در زمینه تامین ویلچر فعالیت دارند که من با آن‌ها ارتباطی نداشتم، اما با برنامه «فرمول یک» با هم رابطه داریم. این باعث خوشحالی من است که کار من تکثیر شده. به لطف «فرمول یک»، من که غیر از ارومیه و آذربایجان برای اهدای ویلچر کل ایران را رفتم حالا نماینده پیدا کردم و دیگر برای اهدای ویلچر در شهرهای دیگر نیازی به حضورمن نیست. بچه‌های همان شهر زحمت اهدای ویلچر را می‌کشند.»

او در پایان گفت: «این تاثیر رسانه و یک برنامه تلویزیونی است که موجب گسترش کار خیر شده است. حالا در شهرهای دیگر هم کمک‌رسانی می‌کنیم و ‌فقط در تهران تمرکز نداریم. این باعث می‌شود که فرهنگ کار خیر جا بیفتد و مردم هم بیشتر یاد بگیرند.»

«فرمول یک» با معرفی ۱۰ چهره برتر سال ۱۴۰۰ از ۲۲ اسفند تا ساعاتی پس از تحویل سال ۱۴۰۱ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

۵۸۲۴۵

کد خبر 1609442

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی ضیا شبکه یک سیما برنامه های تلویزیونی فرمول یک کار خیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • دو قانون جدید FIA برای فرمول یک
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • فرمول مالیات طلا، خودرو و مسکن را در این جدول ببینید
  • بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • دیویدسون: بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • قهرمانی ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر با فنرباغچه در اروپا+عکس