Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد عسگری گفت:  هیئت وزیران در نشستی به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت و نیرو و به استناد بند (ی) تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده در بخش گاز را تصویب کرد.

وی افزود: طبق این آیین‌نامه مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی که مصرف گاز آنها در دوره زمانی۱۶ آبان‌ماه تا ۱۵ اسفندماه هر سال، نسبت به دوره مشابه سال پیش کاهش یابد، به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول تخفیف (پاداش صرفه‌جویی) معادل سه واحد درصد و تا سقف ۴۵ درصد در گازبهای صورتحساب دوره خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ٢٥ درصد مشترکان صنعت گاز پرمصرف هستند و تعرفه آنها افزایش یافته است.

سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان اینکه این طرح به منظور مدیریت مصرف از ماه جاری اجرایی خواهد شد و برای آن نیز دستورالعمل هایی تعریف شده است، ادامه داد: قیمت گاز به‌صورت پلکانی و در ۱۲ پله برای مشترکان محاسبه می‌شود، مشترکانی که در سه پله نخست هستند همان قیمت گاز پارسال محاسبه می‌شود و هیچ افزایش قیمتی داده نخواهد شد، اما مشترکان پر مصرف و خارج از الگوی مصرف به صورت پلکانی شامل افزایش تعرفه می‌شوند.

عسگری با بیان اینکه بیشترین یارانه انرژی را مشترکان پرمصرف دریافت می‌کنند، گفت: با این حال مبنای افزایش تعرفه گاز مشترکان پرمصرف، قیمت گاز صادراتی نیست و خیلی پایین‌تر از آن است و به‌صوت پلکانی محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مصرف گاز در کشور تاکید کرد: میانگین مصرف خانگی، تجاری در بهمن ماه ۵۸۷ میلیون مترمکعب در روز بوده است که نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش داشته است.

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به اقداماتی که موجب کاهش مصرف می شود، گفت: لازم است مشترکان با انجام اقدام‌های ساده‌ای مانند تنظیم دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد، پوشیدن لباس‌های گرم، محدود کردن فضای گرمایشی در منازل، خاموش کردن وسایل گرمایشی زمان ترک منازل و اماکن دولتی و اجتماعی، ما را در بخش مصرف همراهی کنند تا بتوانیم بی‌دغدغه زمستان امسال را هم پشت سر بگذاریم.

به گفته عسگری این اقدامات می‌تواند تا ۱۰ درصد ذخیره انرژی را به‌دنبال داشته باشد و به ما این امکان را می‌دهد تا در تأمین گاز نیروگاه‌ها و بخش خانگی و تجاری در فصل سرد، مشکل خاصی نداشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه شرکت گاز برای تشویق مشترکان خوش مصرف گفت: شرکت ملی گاز ایران مکلف شده است ضمن دریافت اطلاعات خانوارهای محروم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، تعرفه مشترکان را از ابتدای سال به نرخ صفر محاسبه کند.

کد خبر 661922 برچسب‌ها گاز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار از افزایش ۲۵ درصدی مصرف ای‌تی‌کی(سوخت مخصوص هواپیما) در نوروز سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ در منطقه چابهار خبر داد.

حسین شمسایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۸ فروردین ماه سالجاری بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار لیتر ای‌تی‌کی به ناوگان هواپیمایی منطقه اختصاص یافت.

وی تعداد پروازهای انجام شده طی بازه زمانی یاده شده را ۱۹۰ پرواز عنوان کرد و افزود: با توجه به تعداد پروازهای انجام شده در مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۳۸ درصدی را در تعداد پروازها شاهد بوده‌ایم.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار با اشاره به افزایش ورود مسافران نوروزی به منطقه در سالجاری، خاطرنشان کرد: منطقه چابهار با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی مقصد گردشگری مردم بومی و سایر گردشگران کشور در ایام مختلف سال است.

وی به آمادگی کامل این شرکت جهت ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و افزود: رضایت‌مندی مردم و مقامات محلی از نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی نشان‌دهنده تلاش‌ همکاران ما در این ایام است که با به کارگیری تمام توان در انجام این مهم از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی