Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی، گفت: مشکلات صنایع مستقر در محور غرب مشهد (جهت اخذ پایان کار صنعتی و...)، قدمتی حدود دو دهه دارد. در ادوار مختلف برای واحد‌های مستقر در این محدوده، تصمیماتی اخذ شده و مصوبه‌هایی حاصل آمده است.

علی‌اکبر لبافی گفت: محدوده مورد بحث و مناقشه، هم مسیر توسعه شهر بوده و هم ۶۵ درصد از سرمایه‌گذاری صنایع مشهد در آن مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۳۳ درصد از کل سرمایه‌گذاری‌های استان در این منطقه واقع شده و هم‌اکنون از ۵۰۰۰ واحد صنعتی مشهد، حدود ۲۸۰۰ مورد آن در محور غرب این شهر مستقر بوده و مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید

۲۳۰۰ کارت بازرگانی در خراسان رضوی فعال است


به گفته او در حال حاضر حدود ۲۰ سال است که بحث صدور پایان کار در عرصه و اعیان برای صنایع مستقر در این منطقه با چالش مواجه بوده است این روند فرسایشی، مانع از توسعه زیرساخت‌های این منطقه شده است.

 این بررسی‌ها نهایتا به یک توافق هشت‌بندی منجر شد که موافقت دستگاه‌های متولی را نیز در پی داشت این توافق مصوبه کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را دارد.

به مدد تفاهم حاصل شده، تعدادی گواهی پایان کار برای صنایع مستقر در این محور نیز صادر شد، اما فرآیند کار با مشکلاتی مواجه است، از آنجایی که پرونده واحد‌های صنعتی مستقر در این محدوده باید مورد به مورد بررسی شوند این موضوع به طولانی شدن روند کار منجر شده است و عملا از مصوبات موجود، خروجی لازم حاصل نیامده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع مشهد واحدهای صنعتی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور

علیرضا جیلان اظهار داشت: نمد کاربرد‌های زیادی در زندگی روزمره دارد که یکی از مهم‌ترین این کاربرد‌ها به‌عنوان زیرانداز است.

وی افزود: همچنین از نمد در صنایع دیگر مانند پزشکی، هوا و فضا، خودرو، پوشاک و مصنوعات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استفاده می‌شود.

جیلان تولیدات نمدی را به‌عنوان محصول صادرات‌محور اعلام و اضافه کرد: قرارگیری این محصول در زنجیره ارزش، زمینه‌های ارتقای شهرکرد، شهر ملی نمد به شهر جهانی نمد را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به صادرات نمد چهارمحال و بختیاری به کشور‌های خارجی، یادآور شد: با احیای هنر نمدمالی می‌توان آن را به یک کالای صادرات‌محور تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید

ضرورت جهانی شدن شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد در دستورکار دولتمردان

جیلان بیان داشت: برای احیای صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به آموزش تخصصی نیاز است.

وی گفت: استادان نمدمالی هم‌اکنون هنر خود را به‌صورت سینه‌به‌سینه به شاگردان آموزش می‌دهند، اما باید این هنر به‌صورت دانشگاهی آموزش داده شود.

جیلان تأکید کرد: همچنین می‌توان هنر نمدمالی را از طریق مراکز فنی‌وحرفه‌ای به علاقه‌مندان آموزش داد.

وی ادامه داد: یکی از ضرورت‌ها برای ارتقای شهرکرد به شهر جهانی نمد استفاده از نمادسازی‌ها بوده که در این زمینه با شهرداری توافق‌هایی برای نمادسازی در کوی نمدمالان شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رفع تعهد ارزی مانع صادرات صنایع کنسرو
  • ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس مستقر است
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران