Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با اشاره به هدف گذاری "هر شهروند یک درخت" در ارومیه گفت: نزدیک به یک میلیون اصله نهال و درختچه زینتی تولید شده و به مرور کاشته خواهدشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی،  علی شایگان در جلسه هم اندیشی با خبرگزاری‌ها گفت: نزدیک به یک میلیون اصله نهال و درختچه زینتی تولید شده و به مرور در شهر ارومیه کاشته خواهدشد و امسال نیز همزمان با هفته درختکاری بنا داریم، ۲۰۰هزار اصله نهال توسط شهرداری کاشته و ۱۰۰هزار اصله نهال رایگان به شهروندان اهدا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این نهال‌ها و درختچه‌های زینتی مقاوم در مقابل کم‌آبی هستند.

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه ادامه داد: شش ایستگاه پخش نهال نیز در نقاط مختلف شهر ارومیه "بوستان ائللرباغی، بوستان ملت، بوستان ساعت، بوستان استقلال، بوستان گلدیس و پل قویون" فعال خواهدبود و همشهریان می‌توانند یا بصورت آنلاین با مراجعه به سامانه شهرداری به آدرس Khedmat.urmia.ir و یا مراجعه حضوری تقاضای درخت رایگان کنند که بعد از ثبت درخواست، کارشناسی اعزام و بعداز بررسی محل، درخت اهدا می‌شود.

شایگان گفت: ده درخت کهنسال با بیش از یکصد سال سن در خیابان ها، محوطه ادارات و بیمارستان ها، محلات و دانشگاه ارومیه شاسایی شده است که ضمن شناسنامه دار کردن آنها با هماهنگی میراث فرهنگی استان برای ثبت در فهرست آثار ملی نیز اقدام می شود.

وی گفت: باتوجه به فرارسیدن عید نوروز، ۱۹۰ اِلِمان نوروزی و ۶ اِلمان هفت سین در ۶ نقطه شهر از جمله مقابل شهرداری و موزه مردم شناسی ارومیه نصب خواهد شد که از جمله این المان‌ها می‌توان به تراکتور اشاره کرد.

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه اضافه کرد: تمامی اِلمان‌ها و گلدان‌ها در کارگاه‌های خود شهرداری با کمترین هزینه ساخته شده و نیمی از آنها از اِلمان‌های سال گذشته بوده که بازسازی و نوسازی شده اند.

شایگان گفت:توزیع ۱۰۰ هزار بوته گل در بوستان‌های ملت، ساعت، بازارباش، استقلال، پل قویون و گوللر باغی، طراحی نقاشی دیواری بر روی دیوارهای بد منظره، رنگ آمیزی جدوال به متراژ ۲۰۰ هزار متر مربع، نصب ۱۰۰ عدد المان نوری بر روی تیرهای چراغ برق، تعمیر آب‌نماها، نصب وسایل بازی کودک، آتش بازی در اعیاد شعبانیه، نصب سطل زباله و گل کاری مبادی ورودی شهر از دیگر اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه در چند هفته باقی مانده تا آغاز سال ۱۴۰۱ است ضمن اینکه همزمان با ورود فصل بهار ۴ میلیون بوته گل، ۱۰۰هزار گل لاله در کل شهر کاشته می‌شود.

وی در خاتمه از احداث و راه اندازی ۷ پارک جدید در سال آینده خبر داد و گفت: پارک دین پرست با ۲۲ هزار متر مربع مساحت، پارک دیگاله با ۱۹ هزار متر مربع، پارک جانویسلو با ۶ هزار متر مربع، پارک سلامت با ۲۰ هزار متر مربع و پارک فدک با ۵۵۰۰ متر مربع و پارک بشارت با ۶ هزار مترمربع و توسعه پارک ائللر باغی با ۵ هزار متر مربع از جمله پارک های در دست اقدام است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا شهرداری فضای سبز کارشناسی بیمارستان میراث فرهنگی هفت سین موزه شهرداری ارومیه نقاشی رنگ آمیزی بازی زباله دین سلامت روز درختکاری ارومیه شهرداری ارومیه علی شایگان کاشت نهال فصل بهار آذربایجان غربی روز درختكاری سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه منظر و فضای سبز هزار متر مربع سازمان سیما اصله نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در راستای تداوم اجرای برنامه کاشت ۶۰۰ هکتاری فضای سبز، ۵۰ هکتار از اراضی مجموعه عینالی تحت کاشت انواع گونه‌های گیاهی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سیامک آسیایی صبح امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: با توجه به تداوم اجرای طرح‌های توسعه‌ای حوزه فضای سبز تبریز و برنامه‌ریزی برای توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز و نیز هماهنگی با سازمان عون بن علی و پارک طبیعت برای نهال کاری در محدوده ۵۰ هکتاری این مجموعه، اجرای عملیات تراس‌بندی، چاله‌کنی و بسترسازی برای کاشت انبوه نهال در این تفرجگاه تفریحی و گردشی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های مورد نیاز برای کاشت در محدوده ۵۰ هکتاری عون بن علی به تأیید کارگروه تعیین گونه‌های مقاوم سازمان رسیده است، افزود: کاشت درختان سرو نقره‌ای، کاج سیاه داغداغان، اقاقیا و سنجد در این محدوده انجام شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه شبکه آب خام در این محدوده از عینالی برای تأمین منابع آبی مورد نیاز انجام گرفته است.

کد خبر 749974

دیگر خبرها

  • (ویدئو) شایعۀ قطع درخت در پارک لاله صحت ندارد
  • شهرداری حصار‌کشی در پارک لاله را متوقف می‌کند؟!
  • ماجرای حصار‌کشی در پارک لاله چیست؟ شهرداری درختان لاله را هم قطع می‌کند؟
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس
  • ماجرای حصارکشی در بوستان لاله تهران چیست؟
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز