Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: بر اساس تفاهم‌نامه این سازمان با کمیته امداد، آموزش‌های مهارتی به ۵۰۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد ارائه می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، غلامحسین حسینی‌نیا امروز در حاشیه نمایشگاه عملکرد ۶ ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: امسال قرار بود ۱۴۰۰ مرکز جوار کارگاهی برای آموزش مهارت حرفه‌ای و فنی در کشور تأسیس شود که در ۶ ماهه اول ۶۰۰ مرکز راه‌اندازی شده بود و در ۶ ماهه این دولت ۶۰۰ مرکز دیگر راه‌اندازی شده و تا آخر سال ۲۰۰ مرکز جوار کارگاهی دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین گفت: برخی مشاغل مانند آئینه‌کاری مهارت‌محور هستند که با سرمایه بسیار اندکی قابل راه‌اندازی هستند. در این زمینه ۴۷۲ شغل مهارت‌محور و کم‌سرمایه‌بر شناسایی شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همچنین گفت: براساس تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) به استعداد ۵۰۰ هزار نفر آموزش مهارت به افراد تحت پوشش کمیته امداد از طریق آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود که هزینه آن از سوی کمیته امداد پرداخت خواهد شد.

حسینی‌نیا همچنین با بیان اینکه ۴۵ درصد افراد ورودی سازمان فنی و حرفه‌ای برای گذراندن مهارت، دانشگاهی هستند گفت: طرح کهاد و آموزش هیبریدی در نظر گرفته شده است که فارغ‌التحصیلان به موازات دروس دانشگاهی یک مهارت نیز یاد بگیرند که معمولاً در رشته‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد بود.

به گفته وی، همچنین در ۱۰ استان کشور در قالب پارک‌های علم و فناوری، بحث‌های آموزش مهارت به افراد دانشگاهی ارائه می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به لزوم توسعه سواحل مکران گفت: اولویت برای سرمایه‌گذاران، استفاده از نیروی ماهر و بومی است که در این زمینه به توسعه مهارت‌آموزی در سواحل مکران توجه می‌کنیم و در دوشنبه آینده تفاهم‌نامه بین وزیر کار و دبیر شورای عالی مناطق آزاد امضا می‌شود، همچنین امروز تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان نظام پرستاری و وزارت کار، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در قالب اقتصاد سلامت منعقد می‌شود.

حسینی‌نیا گفت: برای ایجاد یک‌میلیون و ۸۵۰ هزار شغل نیاز به آموزش‌های مهارتی داریم و یکی از مشکلات سازمان فنی و حرفه‌ای کمبود بودجه است که برای سازمانی با ۱۳ هزار نفر نیروی کار فقط ۱۳۰۰ میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده است که عمده آن صرف پرداخت حقوق کارمندان و استادکاران می‌شود.

وی همچنین گفت: مسابقه بین‌المللی مهارت در مهرماه سال آینده در شانگ‌های چین برگزار می‌شود، در حالی که قبلا در ۱۰ رشته حدود ۱۵ نفر بودند، اما سال آینده قرار است یک تیم ۱۲۰ نفره در ۳۳ رشته همراه با مربیان و مترجمان به شانگ‌های چین برای مسابقات ملی مهارت اعزام شوند.

وی همچنین از تدوین ۶۰۰ استاندارد جدید در ۶ ماهه دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با راه‌اندازی سامانه جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، تقاضا‌های بنگاه‌ها برای مهارت ثبت می‌شود و مراکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای در کشور راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: امسال ۹۲ هزار سرباز وظیفه در کنار خدمت عمومی، آموزش مهارتی نیز گذرانده و قرار است سال آینده به ۱۲۰ هزار سرباز آموزش مهارتی ارائه شود.

حسینی‌نیا اظهار داشت: برای زندانیان ۵۱ هزار نفر دوره در قالب ۲۴ واحد آموزشی مجوز مهارت‌آموزی ارائه کردیم و سیاست ما این است که آموزش‌های مهارتی به ضعیف‌ترین اقشار جامعه ارائه شود.

وی ادامه داد: در کشور ما کمتر از ۵۰۰ استاندارد آموزشی مهارتی در آموزشگاه‌ها ارائه می‌شود، تاکنون ۶۵۰۰ استاندارد آموزشی ارائه شده، اما در دنیا ۱۷ هزار استاندارد آموزش مهارتی وجود دارد و اولویت آموزشگاه‌های آزاد ارائه مهارت به رشته‌های جدید در کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مهارت آموزی مددجوی کمیته امداد تفاهم نامه رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای ارائه می شود کمیته امداد آموزش مهارت راه اندازی تفاهم نامه حسینی نیا هزار نفر ۶ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای