Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اقدامات دادگستری این استان را مبنی بر رفع تصرف و آزاد سازی اراضی ملی، تشریح کرد.

خبرگزاری میزان - مجتبی قهرمانی با اشاره به تاکیدات و دستور ویژه رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال، مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ مبنی بر مبارزه با متعدیان به منابع طبیعی و ابلاغ این دستور به تمامی دستگاه‌های دولتی جهت اقدام به منظور آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده تا مرز مجاز قانونی (حداقل ۶۰ متر از ساحل)، اظهار کرد: پیرو اقدامات مثمرالثمر گذشته در استان هرمزگان پیرامون رفع تصرف و آزاد سازی اراضی ملی، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت و ضمن صدور دستورات مقتضی و با پیگیری‌های صورت گرفته و همچنین، تشکیل جلسه و انجام مکاتبه با ادارات متولی حفظ و صیانت از حریم ۶۰ متری دریا در سواحل استان هرمزگان، نتایجی حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در توضیح عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان مبنی بر آزاد سازی اراضی ملی این استان، افزود: در راستای پیشگیری از تصرف اراضی در بهمن ماه سال جاری از تصرف یک هزار و ۷۳ متر به ارزش مالی ۱۲۸ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال جلوگیری شده است.

قهرمانی تصریح کرد: به طور کلی رفع تصرفات انجام شده توسط اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان در شهرستان بندرعباس، محدوده جاده اسکله شهید رجایی، جنب توانیر و روبروی باغستان، جمعا حدود ۵ هکتار، که به ارزش ۵ هزارو ۶۴۱ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال بوده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به عملکرد اداره کل منابع طبیعی در سال جاری نیز توضیح داد: از مجموع ۱۴۹ مورد تصرف شناسایی شده توسط اداره کل منابع طبیعی استان هرمزگان، تعداد ۱۱ مورد رفع تصرف با دستور قضایی و حکم دادگاه انجام و در خصوص مابقی تصرفات شناسایی شده است (۱۳۸ مورد که رفع تصرف نشده است). همچنین تعداد ۴۰ مورد مربوط به بخش خصوصی و ۹۸ مورد دیگر مربوط به بخش دولتی بوده، که تصرفات مربوط به بخش دولتی، اغلب سازه‌ها و تأسیسات دریایی در اسکله‌ها، بنادر و مناطق نظامی است.

قهرمانی به عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم در سال جاری اشاره کرد و افزود: در راستای پیشگیری نیز از تصرف ۳۰ کیلومتر از اراضی این منطقه به ارزش مالی ۳ هزار میلیارد ریال با اقدامات این سازمان، جلوگیری شده است.

وی در توضیح عملکرد سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۱۴۰۰ گفت: با اقدام پیشگیرانه از تصرف ۳۸۰ هزار متر از اراضی به ارزش ۳ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال جلوگیری شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین در توضیح تصرفات شناسایی شده در شهرستان‌های استان هرمزگان افزود: عمده تصرفات شناسایی شده در استان هرمزگان، مربوط به شهرستان‌های بندر عباس، پارسیان و جاسک است.

وی به اقدامات شهرستان بندرعباس در راستای رفع تصرفات اشاره کرد و افزود: به طور کلی در این شهرستان تعداد ۱۲ مورد تصرف شناسایی شده است که از این تعداد ۵ مورد مربوط به بخش خصوصی و به مساحت ۶۹ هکتار بوده که پیگیری حقوقی و اقدام قضایی جهت رفع تصرف این موارد، در حال انجام است و مابقی تصرفات شناسایی شده به مساحت حدودا ۷۴۰ هکتار، متعلق به بخش دولتی بوده (تأسیسات بندری و اسکله)، که تمامی این موارد در محدوده ساحلی است.

این مقام قضایی در بیان اقدامات صورت گرفته در شهرستان پارسیان نیز، خاطرنشان کرد: در این شهرستان جمعا ۴۷ مورد تصرف (توسط اشخاص حقیقی و حقوقی) شناسایی شده، که از این تعداد، ۳۰ مورد مربوط به بخش خصوصی و مابقی آن در حوزه بخش دولتی است. در این راستا ۱۳ فقره حکم قطعی صادر شده است که با هماهنگی صورت گرفته با رئیس دادگاه بخش پارسیان، موارد مربوط به رفع تصرف از اراضی ساحلی واقع در حریم ۶۰ متری آن شهرستان در حال انجام و مابقی تصرفات شناسایی شده نیز در حال پیگیری حقوقی و قضایی است.

قهرمانی به اقدامات صورت گرفته در شهرستان جاسک اشاره کرد و افزود: در شهرستان جاسک نیز، تعداد ۲۷ مورد تصرف شناسایی شده که از این تعداد۲۴ فقره مربوط به بخش دولتی (عمدتا مربوط به تأسیسات نظامی، اسکله‌های صیادی و شیلات بوده) و مابقی آن مربوط به بخش خصوصی است.

گفتنی است؛ با اقدامات دستگاه قضایی استان، ۳۰ کیلومتر از مناطق ساحلی جزیره قشم تا مرز مجاز قانونی (حداقل ۶۰ متر از ساحل)، در مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ و ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ رفع تصرف و مستحدثات ایجاد شده در این اراضی تخریب و همچنین نسبت به رفع تصرف ۴ کیلومتر از سواحل شهر درگهان (واقع در حریم ساحلی ضلع غربی شهر درگهان) و ۲ و نیم کیلومتر (مساحت ۱۵ هکتار) از محدوده شهر تاریخی لافت و بخشی از جنگل‌های حرا در جزیره قشم اقدام شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رفع تصرف اراضی آزادسازی اراضی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رفع تصرف اراضی آزادسازی اراضی مربوط به بخش خصوصی استان هرمزگان بخش دولتی مورد تصرف اداره کل رفع تصرف ۶۰ متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

علی فاضلی گفت: بنا به گزارش‌های رسیده ماسه شویی‌ها اقدام به افزایش خود سر قیمت کرده و گران فروشی می‌کنند که از اداره صمت و تعزیرات میخواهم ضمن رسیدگی به موضوع با هر گونه تخلف در ماسه شویی‌ها بصورت قاطع و قانونی برخورد کنند.

وی با اشاره به صدور آنی سند توسط ثبت اسناد افزود: اداره امور آب در سریع‌ترین زمان ممکن نقشه حریم و بستر رودخانه‌ها را تهیه کند تا بصورت رسمی سند صادر گردد تا هیچ کس نتواند حریم و بستر رودخانه را تصرف کند.

وی با اشاره به وضعیت آبی شهرستان از رئیس آبفای شهرستان اهر خواست تا با نظارت اصولی بر کارواش‌ها مانع از استفاده غیر مجاز از آب شرب شهر شوند و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کنند.
دادستان اهر افزود:طبق پیش بینی‌ها و گزارشات رسیده هم تابستان گرم و پاییز کم آبی خواهیم داشت، لذا اداره آب و فاضلاب نسبت تعمیر و پاکسازی تصفیه خانه فاضلاب و همچنین شهرداری نیز اقدام به شستشوی سطل‌های زباله و لایروبی کانال‌ها و جمع آوری اصولی زباله‌ها نماید تا شاهد انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر نباشیم.

فاضلی خاطر با تاکید بر مدیریت منابع آبی شهرستان گفت: به باغات غیر مجاز هیچ گونه حق آبه و مجوز حفر چاه صادر نگردد و چاه‌های اضطراری نیز تا از اطلاع ثانوی بصورت پلمپ شده باشند و در صورت فک پلمب مسدود شوند، متاسفانه هر خانه باغ یک چاه غیر مجاز دارد و چاه‌های غیر مجاز نیر شناسایی و معرفی گردند و رها سازی آب به بستر رودخانه نیز تا اطلاع ثانوی و تصویب شورای حفاظت از منابع آبی ممنوع است.

وی از صدور احکام جدید در دستگاه قضایی این شهرستان خبر داد وگفت: کار در فضای سبز و خدمات شهری و خدمات عمومی رایگان جایگزین مجازات جرائم غیر عمد و سبک در اهر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب