Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ پیش بینی کارشناسان حاکی از آن استبا توجه به اینکه بورس کف‌های خود را شناسایی کرده، و اخبار خوبی هم از نتایج مذاکرات برجام به گوش می‌رسد. انتظار می‌رود روند افزایش حجم معاملات همچنان ادامه داشته باشد و معاملات در بازه‌ای مثبت باقی بمانند.

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات را بررسی کرد و گفت: بورس امروز بلاخره به اخباره مثبت واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفت ۱۲۰دلاری، نهایی شدن مذاکرات برجام و استقبال سهامداران از خودرویی‌های و بانکی‌ها نوید این را می‌دهد که احتمالا بورس از روند نزولی و فرسایشی خود خارج شده است.

 وی افزود: به طوری‌که شاخص کل با بیش از ۱۷هزار واحد رشد در محدوده یک میلیون و ۲۹۸هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن نیز با رشد ۰.۵درصدی کار خود را به پایان رساند.

وی بیان کرد: روند معاملات نشان می‌دهد که گروه خودرویی و بانکی‌ها بلاخره بعد از مدت‌ها با اقبال عمومی همراه شدند و به طوری‌که عملکرد خوب این دو گروه بر کل بازار تاثیر گذاشت. همچنین با وجود اینکه شستا در هنگام بازگشایی عملکرد ناامید کننده داشت، امروز به صف خرید نشست و رشدی پنج درصدی برای سهامداران خود رقم زد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در میان ۷۱۱نماد معاملاتی امروز حدود ۱۱۱نماد با صف خرید همراه شدند و در مقابل ۶۷نماد به صف فروش نشستند. سرانه خرید کل بازار امروز ۲۲میلیون تومانی در مقابل سرانه فروش ۱۸.۹میلیون تومانی قرار گرفت.به طوری‌که ۵۰نماد بزرگ بازار حدود ۱۴۲میلیارد تومان ورود پول داشتند.

مرید سادات در پایان گفت: در میان صنایع مختلف، بیشترین تزریق پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه « بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «خودرو و ساخت قطعات» و « فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «فرآورده‌های نفتی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

 

اخبار مرتبط ۱۶:۵۹:۳۲ بورس امروز ۹ بهمن ماه۱۴۰۰ / فردا روز سرنوشت سازی است ۱۵:۳۴:۱۹ رویای واگذاری پرسپولیس به واقعیت پیوست ۱۰:۱۰:۰۱ عسگری مارانی: توسعه بورس کالا از گسترش فساد جلوگیری می کند ۱۳:۴۱:۲۶ صدرنشینان بازار فیزیکی بورس کالا اعلام شد ۱۱:۵۹:۴۵ افزایش بیش از ۲ برابری توزیع سود از طریق سجام در سال ۱۴۰۰ ۱۰:۱۶:۲۳ بازار آتی، سبز پوش شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس اخبار بورس بورس امروز وضعیت بورس امروز وضعیت امروز بورس وضعیت بورس بازار بورس امروز شاخص بورس امروز اوضاع بورس امروز بورس امروز تهران سیگنال های مثبت بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۲۰۱۴۵ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۲۰۱۴۵ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۷۵۳۴.۹۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۸۰۰ میلیارد سهم بود که طی ۳۲۴,۴۵۹ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۲,۰۱۰.۶۷۹ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۹۳۹,۰۳۳.۹۸۵ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فولاد» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748296

دیگر خبرها

  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی