Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@09:24:19 GMT

هشدار به مشترکان پرمصرف برق

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۸۹۷۲

هشدار به مشترکان پرمصرف برق

 مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: برق عمومی ساختمان ها تحت عنوان مصارف عمومی است و کنتور جداگانه دارد و تغییری در تعرفه آن ایجاد نمی شود.

رجبی مشهدی افزود: بر اساس بند «ی» تبصره 8 قانون بودجه 1400، مجلس دولت را  مکلف کرد، تعرفه های افراد با مصرف بالاتر از الگو، به صورت پله ای با کاهش یارانه مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی صنعت برق ضمن اشاره به این نکته که الگو 200 کیلو وات ساعت در ماه است، ادامه داد: میزان مصرف برق در قبض ثبت شده و از ابتدای بهمن، 2 یا 3 نوبت پیامک تشکر یا هشدار برای مشترکان ارسال شده است. در سامانه برق من هم مصرف برق مشترک مشخص شده است.

رجبی مشهدی گفت: البته الگو برای 5 منطقه جغرافیایی و فصول مختلف تنظیم شده که 200 کیلو وات در ماه برای ماه های غیر گرم و مناطق عادی که شامل 82 درصد از مشترکان می شود. برای مناطق و ماه های گرمتر یارانه بیشتری در نظر گرفته شده است.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: قیمت تمام شده برق با سوخت یارانه ای و هزینه ها حدود 2300 تومان است، اما با لحاظ یارانه، برای مشترکینی که حتی 2 برابر الگو مصرف می کنند، 800 تومان به ازای هر کیلو وات ساعت، اخذ می شود.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم مشترکان پرمصرف که 25 درصد از کل مشترکان هستند ولی 50 درصد از برق خانگی را مصرف می کنند، با اقدامات انجام شده مصرف خود را کاهش دهند./تسنیم

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در پویش دست‌های مهربان که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و اموال تملیکی در کردستان برگزار شد، اظهار داشت: این پویش بیانگر احسان، انفاق و توجه به محرومان است.

وی تصریح کرد: تمام ادارات ظرفیت های خیلی خوبی دارند که بتوانند قدری از فقر جامعه را بزدایند و این فقط مختص به یک اداره و یا دو اداره نیست، لذا عقیده بنده این است در همه ادارات و سازمان‌های استان کردستان یک پویش رسیدگی به فقرا تشکیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: با وجود اینکه‌ در استان کردستان ۵۵ هزار کارمند وجود دارد اگر ۵۵ هزار کارمند فقط ماهانه مبلغ کمی در این راستا کمک کنند، شاهد اینگونه کارهای نیک می شویم.

وی در ادامه بیان داشت: اگر هر اداره ای و یا هر فردی به سمت کارهای خیرخواهانه و انفاق برود کار پسندیده و نیکویی است؛ کاری که اکنون سازمان تبلیغات اسلامی کردستان و سازمان اموال تملیکی در استان انجام داده است یک الگوی بسیار خوبی است و انشاءالله به عنوان یک طرح در شورای اداری استان کردستان مطرح شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: توجه به مؤمنین و مؤمنات جزئی از دین ما است، شخصی به نزد  امام صادق علیه السلام آمد و گفت: یابن رسول الله تعدادی افراد جلوی در اجازه ورود می خواهند، گفتند چه‌ کسانی هستند؟ پاسخ دادند طرفداران و پیروان شما هستند، حضرت فرمودند پیروان من هستند؟ به فقرا کمک می کنند به ضعفا کمک می کنند؟ آن شخص پاسخ داد آنقدر نیست که به حساب بیاید، حضرت دوباره فرمودند آنها پیروان ما نیستند. 

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی بیان داشت: نماز و روزه از واجباتی است که برای خودمان است، اما توجه به محرومین و فقرا و کمک به نیازمندان از واجبات الهی است.

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم تلاش ها مستدام و پیگیر باشد و بتوانیم افراد جامعه را به سمت و سوی کمک به فقرا تشویق و ترغیب کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند
  • کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد