Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل اداره‌ منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ۲۳ پروژه به مبلغ ۱۳۶ هزار میلیون ریال در خراسان رضوی به بهره‌برداری خواهد رسید.

محسن فنودی امروز ۱۴ اسفندماه در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد، اظهار کرد: شعار امسال اداره‌کل در این هفته «ایران سرسبز -ایران قوی /همه باهم جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید فرمایش مقام معظم رهبری «فرهنگ منابع طبیعی بایستی به معارف عمومی تبدیل شود» را سرلوحه کار قرار دهیم. در راستای تحقق اهدافمان همیشه به یاری مردم امیدوار بوده‌ایم، زیرا تجربه ثابت کرده هر جا کمک‌های مردمی حضور داشته موفقیت بیشتری حاصل شده است.

وی در خصوص تصرفات اراضی ملی عنوان کرد: یگان حفاظت به صورت شبانه روزی از طریق سامانه‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ گزارشات مردمی را دریافت می‌کند. پس از دریافت گزارش‌ها مامورین اجرایی در منطقه حضور پیدا می‌کنند و از تصرفات جلوگیری می‌کنند و در این خصوص ۱۰۱۰ فقره پرونده تشکیل داده‌ایم. ۱۵۴ فقره کشفیات شامل ۶۳۰۰ اصله چوب، ۲۰۸۰ کیلوگرم زغال و ۱ تن محصولات فرعی بوده است. برای ۱۳ کوره زغال غیرمجاز در ۶ پرونده قضایی بررسی صورت گرفته است. هدف اداره‌کل بر پیشگیری است تا مقابله قضایی. با توجه به نیروی کمی که در یگان‌های حفاظت داریم نیازمند گزارشات مردمی هستیم. با تمام متخلفین برخورد جدی خواهد شد.

مدیرکل اداره‌ منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر ۷ میلیون و ۵۰۰ هکتار اراضی ملی در استان حراستش برعهده ماست، ادامه داد: اراضی در حریم شهرها و روستاها در حال انتقال به اداره شهرسازی و بنیاد مسکن است. در این محل‌ها اختلافاتی داریم و با آستان قدس رضوی و اداره اوقاف و امور خیریه در مناطقی اختلافاتی هست که در حال برطرف شدن است. 

فنودی در خصوص پروژه‌هایی که در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید گفت: ۸ پروژه بیابان‌زدایی در سبزوار، رشتخوار، نیشابور، کاشمر، خواف، بردسکن و گناباد به مساحت ۲۰۰۰ هکتار و به مبلغ ۴۱ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال و ۱۳ پروژه آبخیزداری در شهرستان‌های جوین، خلیل‌آباد، بجستان، مشهد، کاشمر، کلات، طرقبه و شانذیر، چناران، فریمان و داور زن به مبلغ ۹۳ هزار میلیون ریال و  ۱۶۳ هزار و ۹۰۰متر مکعب صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین چند پروژه‌ احداث بندهای خاکی و سنگ ملاتی در استان و ۲ کمربند حفاظتی در چناران و صالح آباد به مبلغ  ۱۴۰۰ میلیون ریال اجرا شده است. به  طور کلی ۲۳ پروژه به مبلغ ۱۳۶ هزار میلیون ریال در استان انجام شده است.

مدیرکل اداره‌ منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در خصوص اقدامات در حوزه آبخیزداری گفت: از ۷ میلیون و ۵۰۰ هکتار زمین مستعد فعالیت‌های آبخیزداری در یک میلیون و ۶۰۰ هکتار فعالیت‌هایی انجام شده است که در مجموع منجر به ۴۵۰ میلیون متر مکعب کنترل سیلاب و استحصال آب شده است.

فنودی با اشاره به اینکه ۶۵ تا ۷۰ درصد وسعت هر شهرستان اراضی ملی است، بیان کرد: به طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی اشتغال‌زا زمین اختصاص می‌یابد. به معادن و شهرداری نیز در صورت نیاز زمین داده می‌شود. بخش‌هایی که با توجه به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی جز شهر و روستا شوند زمین‌ها در اختیار راه وشهرسازی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: تعداد بازنشستگان بیشتر از ورودی‌ها بوده است و در بسیاری از شهرستان‌ها کمبود نیرو داریم و در برنامه جذب نیرو هدف تکمیل ظرفیت نیروها به خصوص یگان حفاظت است. در سال آینده این نیروها به سازمان اضافه خواهند شد.

وی با اشاره به تنظیم روزشمار برای این هفته افزود: یکشنبه ۱۵ اسفند به نام درختکاری برای ایران سرسبز ایران قوی نامگذاری شده است. در این روز برنامه نهال کاری و یک برنامه مشترک با دانشگاه فردوسی خواهیم داشت. جشن اتمام کاداستر یا حدگذاری اراضی ملی به صورت ویدیو کنفرانس در تمامی استان‌ها برگزار خواهد شد. همچنین برنامه کاشت نهال در در محوطه دادگستری را خواهیم داشت.

فنودی ادامه داد: دوشنبه ۱۶ اسفند ماه روز منابع طبیعی، مسئولیت اجتماعی و همیاران طبیعت است که به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل (ع) برنامه‌ نهال‌کاری با همکاری بنیاد شهید استان برگزار خواهد شد. همچنین برنامه حضور در آسایشگاه جانبازان و تکریم از آنان با محوریت جانبازان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و تقدیر و تشکر از دانش‌آموزان همیار طبیعت در یکی از مدارس استان انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: همچنین سه‌شنبه ۱۷ اسفند که روز منابع طبیعی، حفاظت و قانون است رژه موتوری یگان حفاظت در بلوار نماز و برنامه مشترکی با فرماندهی نیروی انتظامی استان در مجتمع فرماندهی انتظامی برگزار می‌شود. چهارشنبه ۱۸ اسفند روز منابع طبیعی، فرهنگ و رسانه است. در این روز در محوطه صدا وسیما برنامه کاشت نهال با حضور مدیرکل صداوسیما، معاونین استانداری و اهالی رسانه برگزار خواهد شد.

مدیرکل اداره‌ منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی بیان کرد: پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه روز منابع طبیعی، آبخیزداری و کاهش مخاطرات طبیعی است که در این روز پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان اجرا خواهد شد. ۲۳ پروژه در سه حوزه آبخیزداری، بیابان و حفاظت به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ ملیون تومان در شهرستان‌های استان افتتاح خواهد شد. جمعه ۲۰ اسفند ماه روز منابع طبیعی، خانواده و آموزه‌های دینی است. در این روز همایش خانواده بزرگ منابع طبیعی برگزار خواهد شد. در این روز در نهالستان طرق نهال خواهیم کاشت.

فنودی افزود: شنبه ۲۱ اسفند روز آموزش، پژوهش و فناوری است. برنامه مشترکی با صاحب نظران دانشگاه فردوسی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی به همراه نهال کاری خواهیم داشت و برنامه‌ای در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار خواهد شد. یکشنبه ۲۲ اسفند ماه روز منابع طبیعی، به یاد هر شهید هزار بذر و نهال است. در این روز بزرگداشت شهدا برگزار خواهد شد و برنامه‌ عطر افشانی مزار شهدا و نهال کاری مشترک با بنیاد شهید برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منابع طبيعي هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری آبخيزداري کاداستر منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی اسفند ماه روز منابع طبیعی برگزار خواهد شد مدیرکل اداره میلیون ریال نهال کاری اراضی ملی ۲۳ پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری ۳۳۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح که از این تعداد، ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهم نامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال ۱۴۰۱، طی دو سال تعداد ۶۰۰۰ واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می‌شود.

سلم آبادی تصریح کرد: سال گذشته ۱۹۰۰ واحد مسکن مددجویی و امروز ۲۱۰۵ واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شود، گفت: تلاش می‌شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

سلم آبادی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

کد خبر 6089932

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد