Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، «میخاییل اولیانوف» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه هیات‌های سه کشور اروپایی برای وقفه‌ای جزیی وین را ترک کرده و به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند، اظهار داشت: تا جایی که من می‌دانم وقفه‌ای جزیی در مذاکرات اتفاق افتاده است. سه نفر از همکاران ما تصمیم گرفتند تا وین را برای یک دوره زمانی کوتاه ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ظاهرا این سه همکار ما جایی برای خود در این مقطع از مذاکرات نمی‌دیدند و باور داشتند که کار خود را انجام داده و حضورشان در این مقطع ضروری نیست.

نماینده روسیه در مذاکرات وین تصریح کرد: در همین حال دیگران، ایران، روسیه، چین و ایالات متحده در حال تلاش برای نهایی کردن موضوعاتی هستند که مورد علاقه آنهاست. بنابراین ما به ارتباطات ادامه می‌دهیم. مذاکرات ادامه پیدا می‌کند اما در شکلی کوچک‌تر در ترکیب‌های مختلف.

اولیانوف افزود: مذاکرات ادامه پیدا می‌کند اما در شکلی کوچک‌تر در ترکیب‌های مختلف. ما نیاز داریم که موضوعات باقی مانده را حل کنیم و بسیاری از این موارد در چارچوب گفت‌وگوهای دو جانبه انجام می‌شوند نه گفت‌وگوهای چندجانبه.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات نیز گفت که مسائل باقی‌مانده مهم هستند اما در مقایسه با آنچه تاکنون انجام شده، کوچک هستند. من فکر می‌کنم که متن کلان توافق به‌صورت غیررسمی مورد موافقت قرار گرفته ولی برخی موارد از جمله مواردی که مورد علاقه هیات ایرانی است باقی مانده‌اند. همکاران ایرانی برای منافع ملی ایران همچون شیر می‌جنگند و واقعا همین‌طور است. آنها برای هر ویرگول و کلمه‌ای می‌جنگند و موفق بوده‌اند. من باید این را بگویم که دکتر باقری و تیمش دیپلمات‌های بسیار کارآمدی هستند.

اولیانوف در بخش دیگری از مصاحبه و در پاسخ به سوالی درباره نحوه تعامل و ارتباط بین تیم‌ ایرانی با هیات‌های روسی و چینی و ادعا در خصوص متحد بودن سایر تیم‌ها علیه ایران اظهار داشت که من بارها به همکاران غربی خود گفته‌ام که در اینجا یک جبهه واحد علیه ایران وجود ندارد. دست‌کم روسیه از چنین جبهه‌ای بیرون است، همچنین چین. من همیشه به این موضوع اشاره کرده‌ام که همه ما هدف مشترکی داریم و باید با هم همکاری کنیم. جبهه مشترکی علیه ایران وجود ندارد.

کد خبر 661944 برچسب‌ها علی باقری هسته‌ای - برجام مذاکرات وین ایران و روسیه هسته‌ای - مذاکرات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: علی باقری هسته ای برجام مذاکرات وین ایران و روسیه هسته ای مذاکرات باقی مانده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۹۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت: بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

کد خبر 6088125 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران جان می‌دهد تا عزت ایران و ایرانی باقی بماند
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه