Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با هیات رسانه‌ای هندوستان، متشکل از مدیران رسانه‌های پرمخاطب این کشور، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی کامل دارد تا مقدمات لازم برای تقویت همکاری‌های رسانه‌ای ایران و هندوستان را فراهم کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، فرشاد مهدی‌پور ـ  معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه و اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور گفت: علیرغم اینکه هندوستان همواره برای مردم ایران یک کشور دوست و همراه در مبازه با غرب و نظام سلطه محسوب می‌شود اما متاسفانه روابط فرهنگی دو کشور عمیق نیست و این درحالی است که علاوه بر علایق و اشتراکات فرهنگی، زبان فارسی، یکی از زبان‌های رایج و فراگیر در هندوستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین رابطه، تشکیل کمیته رسمی همکاری‌های رسانه‌ای و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه‌های رسانه‌ای میان رسانه‌های دو کشور را به‌عنوان دو سطح مختلف همکاری‌های رسانه‌ای عنوان و تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی کامل دارد تا مقدمات لازم برای تقویت تعاملات رسانه‌ای دو کشور را فراهم کند.

مهدی‌پور با اشاره به حملات بی‌سابقه رسانه‌های غربی علیه ایران در سال‌های اخیر گفت: به اتکای اسناد منتشر شده، تمام راهبردهای رسانه‌ای که در دوران جنگ سرد علیه شوروی صورت می‌گرفت، امروز علیه جمهوری اسلامی ایران به‌کار گرفته شده است و هیچ کشوری به این گستردگی، آماج حملات رسانه‌های غربی قرار ندارد؛ امروز ده‌ها خبرگزاری و شبکه‌های مختلف تلویزیونی به‌صورت شبانه‌روزی، با جریان‌سازی‌های یکسویه، از هیچ تلاشی در جهت آشفتگی ذهنی دولتمردان و بسیج افکار عمومی جهانی علیه کشور ما فروگذار نمی‌کنند.

معاون مطبوعاتی، همچنین با اشاره به نهضت‌های فرهنگی که در مقابله با تهاجمات فرهنگی در قرن اخیر در حوزه هند وارد شده است، توسعه همکاری‌ها و هم‌افزایی‌های رسانه‌ای را به‌عنوان یکی از راهبردهای مقابله با هجمه‌های پردامنه رسانه‌های نظام سلطه مطرح کرد.

در ادامه، روزنامه‌نگاران و مدیران رسانه‌های هندی نیز به طرح سوالات و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

ضرورت افزایش همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای دو کشور، لزوم ترویج هرچه بیشتر زبان فارسی در میان مردم هندوستان، ایجاد بخش زبان فارسی در رسانه‌های هندی، چگونگی نحوه صدور مجوز رسانه‌ها و فرآیندهای حمایتی و نظارتی بر رسانه‌های کشور، مسائل و چالش‌های مرتبط با اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و... از جمله مباحث و سوالات مطرح شده از سوی مهمانان حاضر در این نشست بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرشاد مهدی پور معاونت مطبوعاتي فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری های رسانه ای دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۹۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات

به گزارش صدای ایران،مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

دیگر خبرها

  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد