Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروانه بهره‌برداری "شرکت معدنی امیر سنگان پارسیان" که در عرصه‌های معادن سنگ‌آهن پلاسری سه‌گانه ققنوس در منطقه سنگان فعالیت دارد سه ماه پیش برای "معدن قفنوس۱" به پایان رسید اما درخواست تمدید پروانه برای تداوم کار این معدن توسط مدیران دولتی رد و منجر به بیکاری هزار فر از کارگران شد. 

میثم کرمانی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اینک رفع مشکلات این کارگران در اولویت توجه مسوولان در سطوح استانی و ملی قرار گرفته بطوری که مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف در قالب مکاتبه با معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان صمت خراسان رضوی پیگیر صدور اجازه برداشت از این معدن با نام "ایمیدرو" در محدوده ۲۳۸ هکتاری "سد باطله فولاد سنگان" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: بر اساس فرآیندی هماهنگ با فرمانداری خواف این کارگران به منظور دریافت مدارکشان، تشکیل پرونده و تعیین گروههای شغلی در قالب فعالیتهای جدید معدنی و اشتغال فوری به مجتمع معادن سنگ‌آهن سنگان فراخوانده شده تا به دو پیمانکار این مجتمع معرفی شوند.

معاون مجتمع معادن سنگ‌آهن سنگان گفت: پیرو این اقدامات محدوده پلاسری ۲۳۸ هکتاری خواف پیش از پایان امسال فعال و کارگران مشغول کار می‌شوند. 
پیش از این فرماندار سابق خواف نیز به خبرنگار ایرنا گفته بود: ۳۰۰ نفر از هزار کارگری بیکار شده بخاطر تعطیلی "معدن ققنوس۱" در واقع پیمانکارانی هستند که به لحاظ نوع کار و بازار کاری در سنگان، جذب دیگر شرکتهای معدنی و مشغول کار شدند. 

حسین  سنجرانی افزود: بقیه کارگران نیز در مرحله نخست شامل ۸۶ کارگر مورد تایید سازمان تامین اجتماعی، اداره کار و سازمان صمت به مجتمع معدنی دولتی معرفی و بکار گرفته شوند.

وی ادامه داد:  ۱۰۶ کارگر دیگر در قالب مرحله دوم همین این فرایند اداری جذب شرکتهای ایمیدرو می‌شوند، البته بکارگیری این کارگران تا سقف ۲۰۰ نفر قابل افزایش است. 

مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف با یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی قرار دارد. 

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است. 

برچسب‌ها بیکاری ایمیدرو کارگر سنگان خواف معدن سنگ آهن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیکاری ایمیدرو کارگر بیکاری ایمیدرو کارگر سنگان خواف معدن سنگ آهن سنگ آهن سنگان سنگان خواف جنوب شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره راهداری شهرستان خواف گفت: در پی شکسته شدن ۲ سد خاکی در زیر کوه قاین استان خراسان جنوبی و ورود سیلاب به روستاهای مرزی حوزه استحفاظی این اداره، شاهد مسدود شدن راه روستایی «چاه زول» در این منطقه بودیم.   علی جعفرنیا با اشاره به استقرار اکیپ گشت و ناوگان راهداری از ساعات اولیه وقوع سیلاب در منطقه افزود: از ساعات اولیه دیروز و با تلاش و همت بی وقفه راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خواف نسبت به لایروبی و بازگشایی راه روستایی چاه زول اقدام شد.   وی تصریح کرد: در راستای خدمت رسانی به روستاییان و تسهیل در عبور و مرور و ارتقاء ایمنی تردد کاربران جاده ای نسبت به نصب تابلو و علائم ایمنی و بارریزی «دستک ها» و آب بردگی های در این مسیر روستایی اقدام شد.   همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در گزارشی از مسدود شدن جاده های روستایی چهارباغ، طاغون،خانلوق، اریه و دامنجان در شهرستان نیشابور بر اثر سیلاب روز جمعه خبر داد.   بر این اساس با تلاش راهداران اداره راهداری نیشابوردر کمترین زمان و با هدف خدمت رسانی به روستاییان و تامین ایمنی تردد، با بکارگیری یک دستگاه گریدر و سه نفر نیروی راهدار مسیرهای روستایی مزبور بازگشایی شد.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.   شهرستان نیشابور در دو بخش سرولایت و مرکزی دارای چهار شهر «بار»، «خور»، چکنه و نیشابور و با ۳۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.      

 

دیگر خبرها

  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف - هرات آغاز شد
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات
  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند