Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا غروب شنبه به وقت تهران از موافقت دولت ایالات متحده با پرواز یک هواپیمای چارتر روسی به این کشور برای انتقال دیپلمات‌های اخراجی روسیه خبر داد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرگزاری «رویترز» در این زمینه گفت: «دولت ایالات متحده یک پرواز چارتر توسط دولت روسیه را برای تسهیل خروج پرسنل روسیه در سازمان ملل متحد که به دلیل سوء استفاده از امتیازات اقامت خود اخراج شده بودند، تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 دولت آمریکا هفته گذشته برخلاف قوانین دیپلماتیک و با سو استفاده از حق میزبانی سازمان ملل متحد چند دیپلمات روس را اخراج کرد.

 ایالات متحده ۱۲ نفر از کارمندان نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد را عنصر نامطلوب خواند  و از آنها خواست که تا ۷ مارس (دوشنبه ۱۶ اسفند) خاک آمریکا را ترک کنند. «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل  این اقدام دولت آمریکا را «نقض فاحش» منشور سازمان ملل متحد خواند.

به دنبال تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین (لوهانسک و دونتسک) و عملیات ویژه در منطقه دنباس  غرب به رهبری آمریکا در تلاش است تا با کمک به اوکراین و بدون توجه به درخواست‌های روسیه که بارها خواستار مذاکره شده بود منطقه را به دژ نظامی ناتو مبدل کند.

در این بین آمریکا و متحدانش فشارهای همه جانبه اقتصادی، نظامی و دیپلماتیک بر روسیه وارد کرده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا  نقل و انتقالات بانکی با بانک مرکزی روسیه، صندوق ثروت ملی و وزارت دارایی روسیه را ممنوع اعلام کرد. بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، این اقدام با هدف جلوگیری از مشارکت شهروندان آمریکایی در هر گونه نقل و انتقالات پولی با بانک مرکزی، صندوق ثروت ملی یا وزارت دارایی روسیه صورت گرفته است.

گزارش‌ها حاکیست که وزارت خارجه روسیه سفیر آمریکا در مسکو را در اعتراض به صحبت‌های «لیندسی گراهام» سناتور جمهور خواه آمریکایی فراخواند. گراهام روز پنج شنبه در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اظهاراتی عجیب گفته، باید کسی در روسیه پوتین را ترور کند. 

وی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز افزود: «چطور (این جنگ) تمام می‌شود؟ وقتی کسی در روسیه جلو بیاید و این(پوتین) را از دور خارج کند.» 

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: پرواز آمریکا پرواز چارتر سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند

فایننشال تایمز گزارش داد، سالیوان گفته که کمک جدید واشنگتن به اوکراین که اخیرا توسط آمریکا تصویب شد پیشرفت روسیه را در روزهای آتی در صحنه نبرد متوقف نمی‌کند و جلوی مسکو را نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت، اوکراین به دنبال یک حمله دیگر به روسیه است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته بسته تکمیلی کمک نظامی به اوکراین را که توسط کنگره تایید شد، امضا کرد.

بر این اساس، مبلغ ۶۱ میلیارد دلار دیگر در قالب کمک نظامی به اوکراین اختصاص یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران