Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افتتاح شد.

این مرکز شامل ۱۲ شرکت فناور و دانش بنیان حوزه سلامت با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال است.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آئین افتتاح این مرکز با اشاره به اینکه فناوری حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زیست بوم است، اظهار کرد: استارتاپ‌ها و واحد‌های فناور باید به سمت مکانسیم‌های جدید تأمین مالی سوق داده شوند که این مکانیسم متفاوت از دریافت تسهیلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: در استان نوپای خراسان شمالی نیز باید برای توسعه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، زیرساخت‌های تأمین مالی را فراهم آوریم.

وی با اشاره به بازدید خود از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در مراکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: برای توسعه این شرکت‌ها، برخی پیگیری‌ها باید داخل استانی انجام شود و در نهاد ریاست جمهوری و معاونت علمی و فناوری نیز ما حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

سید جواد پورنقی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حاشیه این بازدید گفت: ایجاد و راه اندازی مراکز رشد و نوآوری دانشگاه که امروز شاهد آن بودیم، قدم نخست در تولید و توسعه محصولات فناورانه حوزه سلامت است که امیدواریم با حمایت‌های انجام گرفته، در آینده شاهد رونق اقتصاد دانش بنیان در حیطه‌های مختلف سلامت در قالب فعالیت این مراکز باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه جامعی در راستای خودکفایی در ایجاد فناوری‌های نوین حوزه علوم پزشکی در استان آغاز شده است، افزود: در این راستا فضای مناسبی به مرکز تولید محصولات ژن درمانی و سلول درمانی (اتاق تمیز) اختصاص یافته که قول مساعدت مالی برای تکمیل و تجهیز این مرکز از سوی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری داده شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: با فعالیت این مرکز، زمینه‌های لازم برای جهش علمی محققان و صدور محصولات به کشور ترکمنستان با توجه به ظرفیت بالای این کشور در جذب توریسم سلامت فراهم می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ستاری ستاری معاون علمی رئیس جمهور خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی رشد و نوآوری دانشگاه علمی و فناوری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان گفت: راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است و در صورت سرمایه‌گذاری بر اندیشه انسان خلاق در هر حوزه‌ای، وارد عرصه نوآوری خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول رکنی زاده امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز استاد و معلم با اشاره به اینکه درگیر موضوعی تحت عنوان دین‌گریزی در نسل جوان هستیم، اظهار کرد: دین‌گریزی در جهان امروز به نوع حکمرانی‌ها ارتباطی ندارد و مسئله جدا شدن از دین در سراسر جهان دیده می‌شود.

وی با تاکید بر نقش آموزش در آینده کشورها و با بیان اینکه به طور کلی دور شدن نسل انسان از آنچه که تحت عنوان تفکر دینی شناخته می‌شود، محصول نظام آموزشی کشورها است، افزود: امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه تعصب و پافشاری را بر پناه دادن به انسان بی‌پناه، وفای به عهد، طاعت کردن از نیکی‌ها، معصیت در برابر تکبر و عصیان در مقابل کبر و متکبر، بخشندگی، دوری از تجاوز به حقوق دیگران و فساد کردن در زمین جایز دانسته‌اند.

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان تصریح کرد: فناوری به دانش و پژوهش‌های علمی وابسته است و در عصر حاضر طی ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته تمام کشورها به نحوی به پژوهش مدرن دست پیدا کردند، فناوری به چیزی بیش از دانش و پژوهش‌ها وابسته است که از جمله این موارد می‌توان به تحقیق، ایده‌ها و اطلاعات اشاره کرد.‌

رکنی زاده ادامه داد: فناوری محصول دانش نیست و از مهارت ژرف برمی‌خیزد که این مهارت نیز مجموعه‌ای از دانش‌ها است و در هر جامعه‌ای مسئله‌ای برای نو آفریدن و نوآوری وجود دارد، توسعه فناوری یک رخداد استثنایی است، اما تغییر نوآوری نیست.

وی گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری روی پژوهش هستیم، راه نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است و در صورت سرمایه‌گذاری بر اندیشه انسان خلاق در هر حوزه‌ای وارد عرصه نوآوری خواهیم شد.

کد خبر 749486

دیگر خبرها

  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد