Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای افزایش مهارت‌آموزی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، برنامه‌ریزی‌ لازم در جهت آموزش حرفه‌ای به دانش‌‌آموزان استثنایی، متناسب با توانمندی‌های جسمی و ذهنی آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه رشته‌های مهارتی و ارائه دروس انتخابی به دانش‌آموزان، با هدف افزایش مهارت‌آموزی دانش‌آموزان استثنایی صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر 30 رشته در شاخه کاردانش و 6 رشته در شاخه فنی‌وحرفه‌ای ویژه گروه آسیب دیده شنوایی، 3 رشته در شاخه کاردانش ویژه گروه آسیب دیده بینایی، 10 رشته در شاخه کاردانش و 2 رشته در شاخه فنی‌وحرفه‌ای ویژه دانش‌آموزان معلول جسمی ـ حرکتی و 36 رشته کاردانش خاص ویژه گروه کم توان ذهنی از رشته های مهارتی موجود در آموزش و پرورش استثنایی است.

طریفی حسینی افزود: برنامه‌ریزی و تأمین تجهیزات، وسایل و امکانات آموزش حرفه‌ای در مدارس، تخصیص اعتبار مواد مصرفی و خرید تجهیزات کارگاهی به استان‌ها، استفاده بهینه از ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای در امر آموزش حرفه‌ای به دانش‌آموزان مانند تشکیل کلاس‌های ضمیمه در هنرستان‌های عادی، آموزش دروس مهارتی به دانش‌آموزان از طریق برون‌سپاری از جمله اقدامات مؤثر در راستای افزایش مهارت‌آموزی دانش‌آموزان استثنایی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به توسعه آموزش‌های حرفه‌ای با استفاده از توان و ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و غیردولتی مانند تدوین استانداردهای شغلی با کمک سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، ادامه داد: بررسی رشته‌های شاخه کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای در راستای هدایت تحصیلی و شغلی برای دانش‌آموزان استثنایی، متناسب با ویژگی‌های آنان نیز از جمله موارد و موضوعات حائز اهمیت است که باید انجام شود.

طریفی حسینی گفت: بسته آموزشی مهارت‌های روزمره زندگی برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی چندمعلولیتی تدوین و بسته آموزشی مهارت آموزی ویژه دانش‌آموزان با اختلال طیف اتیسم دوره ابتدایی نیز طراحی و تولید شده است که به زودی در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مهارت های زندگی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان چند معلولیتی آموزش و پرورش استثنایی آموزان استثنایی شاخه کاردانش سازمان آموزش فنی وحرفه ای رشته در شاخه مهارت آموزی دانش آموزان حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر؛ مدیر امور آبفا سنندج ظهر دوشنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی روش‌های مصرف بهینه آب اظهار کرد: این دوره برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مدرسه پسرانه عدالت سنندج دهم اردیبهشت ماه با حضور دانش آموزان، مدیر و معاونین مدرسه، مسؤولان و کارشناسان حوزه آموزش همگانی شرکت آبفا استان و امور آب و فاضلاب شهرستان سنندج برگزار شد.

مازیار سهراب نژاد بیان کرد: در این دوره آموزشی راهکارهای مدیریت مصرف آب به دانش آموزان ارائه شد.

وی گفت: فرهنگ سازی برای نهادینه سازی مصرف بهینه از برنامه‌های اولویت دار شرکت آبفا استان در شهرستان سنندج و سایر شهرستان‌ها به شمار می‌رود.

مدیر امور آبفا سنندج خاطرنشان کرد: در همین راستا دوره‌های آموزشی متعددی در مداس شهر سنندج در دستور کار است.

سهراب نژاد اظهار کرد: در این دوره‌ها دانش‌آموزان علاوه بر فراگیری مصرف بهینه آب، می‌آموزند که به عنوان سفیر آب در خانواده نیز مقوله صرفه جویی را نهادینه کنند.

وی گفت: یکی از نکات بارز دوره‌های آموزشی حوزه آب، استقبال دانش‌آموزان است که این ظرفیت می‌تواند در حوزه‌های مدیریت مصرف آب در خانواده‌ها بیش از پیش استفاده شود.

گفتنی است؛ این دوره آموزشی برای بیش از ۶۰ دانش‌آموز در دو کلاس مدرسه ابتدایی عدالت برگزار شد و در آینده نیز در سایر مدارس سطح شهرستان سنندج ادامه خواهد یافت.

کد خبر 6092149

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس