Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیهان : با هرجنگی که مردم در آن کشته شوند مخالفیم اما در حمله به اوکراین حق با پوتین است

روزنامه کیهان نوشت:ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در اولین نطق تلویزیونی خود پس از حمله به اوکراین، خطاب به مردم روسیه گفت برای «پیشگیری از یک خطر» دست به عملیات دفاعی زده است.ما بدون شک با هر جنگی که مردم در آن کشته می‌شوند، مخالفیم و فرقی نمی‌کند این مردم شهروندان اوکراین باشند یا شهروند هر نقطه دیگر در دنیا.اما آنچه پوتین گفت یک تصویر خیالی از آنچه در سر داشت نبود؛ اتهامات او علیه اروپا و آمریکا واقعاً روی داده بود و وضع امنیتی روسیه در غرب سرزمین خود به هم ریخته بود و تهدید آمریکا علیه یکپارچگی روسیه واقعیت دارد.

چرا ایران در جنگ تحمیلی ٨ ساله حتی یک وجب خاکش را نداد؟

میترا لبافی خبرنگار حوزه کتاب صدا و سیما در صفحه اینستاگرام خود نوشت:کتاب "حوض خون" روایت زنان از یک رختشویخانه در اندیمشک در دوران دفاع مقدس است که در حال خواندن آن هستم. این قسمتش برایم جالب بود.پاسخ سوالی که چرا برخی کشورها در جنگ ها به راحتی میدان را واگذار می کنند و ایران در ٨ سال جنگ تحمیلی حتی یک وجب خاکش نرفت. شما هم این بخش خاطرات خانم زهرا ملک نژاد را در کتاب حوض خون بخوانید تا دلتان قرص شود.سه چهار روز از شروع جنگ گذشته بود. قبل از ظهر ایستاده بودم جلوی درِ حیاط. پسر جوانی با لباس سربازی آمد، با سروصورت آفتاب سوخته و خیس از عرق. نفس نفس میزد. گفت: عراقی ها خیلی از بچه های ما رو کشتن. من تا اینجا دویدم. خیلی تشنمه.حالش زار بود، اما نمیتوانستم قبول کنم مردی از وسط معرکه فرار کرده باشد. گفتم: بهت آب نمیدم. ما به امید شما موندیم اینجا. اگه شما هم ول کنید برید پس ما چیکار کنیم؟!

سرش را انداخت پایین. دلم برایش سوخت. رفتم کاسه ای پر از آب آوردم دادم دستش. آن را یک نفس سر کشید و کاسه را داد بهم.بهش گفتم: این مردانگی نیست فرار کنی. دوست داری الان خواهر و مادر خودت اینجا دست دشمن بیفتن؟ برگرد برو دفاع کن.سری تکان داد و برگشت سمت کرخه. کمتر از یک هفته، نیروهای ارتش و مردم اندیمشک عراقی ها را از کنار رود کرخه عقب زدند.

اعتراض خانواده ناصر ایرانی به صداوسیما

همسر و پسر ناصر ایرانی، نویسنده، مترجم و نمایشنامه‌نویس کشورمان، در نامه‌ای سرگشاده، به استفاده بی‌اجازه صدا و سیما از آثار او و عدم مجوز انتشار به همان کتاب‌ها، اعتراض کردند. خانواده ناصر ایرانی، درباره اقتباس بدون اجازه از رمانِ این نویسنده فقید با نام «زنده‌ باد مرگ»، به صداوسیما اعتراض کردند. در بخشی از این بیانیه امده است: ما بازماندگان مرحوم ناصر ایرانی اعتراض شدید خود را به این اقتباس ابراز می‌داریم. اولا این اقتباس بدون دریافت هیچ اجازه‌ای از سوی ما تهیه شده است. رمان «زنده باد مرگ» پیش از این توسط انتشارات سروش منتشر شده بود؛ ولی در سال ۱۳۷۴ قرارداد این رمان با آن انتشارات لغو شده بود؛ بنابراین کلیه حقوق معنوی این اثر متعلق به نویسنده و پس از فوت او متعلق به ما است. در قوانین داخلی ایران حق مالکیت معنوی شامل «حق چاپ و تکثیر، حق عرضه و توزیع، حق اجرا، حق ترجمه و حق اقتباس» می‌شود و طبق مصوبه سال ۱۳۸۹ این حق تا ۵۰ سال پس از فوت مالک اولیه در اختیار وراث او است؛ بنابراین اقدام سازمان متبوع حضرت‌عالی در اقتباس بدون اجازه رمان «زنده باد مرگ»، نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران است. شایان ذکر است که این نخستین باری نیست که سازمان متبوع حضرت‌عالی دست به نقض حقوق ناصر ایرانی و وراث او زده است و پیش از این، رمان «سختون»، ترجمه او از نمایشنامه «جان گابریل بورکمن» و ترجمه او از داستان کوتاه «دیو پیر» نیز بدون اجازه اقتباس شده‌اند. 

احمدی‌نژاد بزرگترین پروژه نفوذ ذر جمهوری اسلامی بود

عبدالرضا داوری از اعضای سابق تیم احمدی‌نژاد که چند وقتی است علیه او افشاگری می‌کند در حساب توئیتری‌اش نوشت: افشاگری دفتر احمدی‌نژاد درباره ماجرای کاترین شکدم فرار رو به جلو برای آدرس‌دهی انحرافی بود تا حمایت این مهره اسرائیلی از کاندیداتوری احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۳۹۶ دیده نشود. احمدی‌نژاد بزرگترین پروژه نفوذ اسرائیل در جمهوری اسلامی بود که البته خنثی شد.

عضو کمیسیون صنایع: هیئت رئیسه مجلس هیچ استیضاحی را اعلام وصول نمی‌کند

مصطفی حسینی قطب آبادی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون صنایع در پاسخ به این پرسش که چرا علیرغم پیگیری نمایندگان، استیضاح وزیر صمت توسط هیئت رئیسه اعلام وصول نمی‌شود، گفت: «حتما شما و خوانندگان این گفتگو اطلاع دارید که طرح سوال، استیضاح و تذکر از ابزار‌های نظارتی مجلس و نمایندگان است. ما نمایندگان برای دفاع از حقوق ملت و برای بازدارندگی در خصوص اقداماتی که دولت انجام می‌دهد و ممکن است اشتباه و بیراهه باشد، یا برای اصلاح امورشان در جهت قانونی کردن و نظارت بر اجرای قانون دستگاه‌ها، از این ابزار‌ها استفاده می‌کنیم.»
حسینی با بیان اینکه امضا‌ها برای استیضاح وزیر صمت تحویل هیئت رئیسه داده شده است، اما هیئت رئیسه مجلس تا کنون حاضر نشده که زیر بار قبول هیچ استیضاحی برود، گفت: «اینکه هیئت رئیسه هیچ استیضاحی را اعلام وصول نمی‌کند را اشتباه می‌دانم. به نظر می‌رسد که می‌خواهند شعار هماهنگی دولت و مجلس را در ظاهر نشان دهند در حالیکه این بزرگ‌ترین ظلم به کشور و جامعه خواهد بود. از همین ابتدای کار باید گوشزد کرد و تعارفات را کنار گذاشت چراکه این تعارفات کشور ما را به عقب می‌راند.»

توافق وین به درد نمی‌خورد

محمدصادق کوشکی، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره تصمیم دولت سیدابراهیم رئیسی نسبت به مذاکرات وین اظهار کرد: نمی دانم دولت آقای رئیسی می خواهد چه کند اما اطلاعاتی که درباره پیش نویس توافق فعلی دست من رسیده، می بینم که سه شرط در آن رعایت نشده است، وقتی آن سه شرط در آن رعایت نشده، دیگر آنکه متن توافق چه چیزی هست، موضوعیت ندارد. وی افزود: مردم از مذاکره و توافق دنبال حل شدن مسائل اقتصادی هستند، صادرکننده، واردکننده، تولیدکننده ما می خواهد ارتباط بانکی رایج و مرسوم با جهان داشته باشد، وقتی توافقی این ارتباط بانکی اش را فراهم نکند، آن توافق به درد صادرکننده، واردکننده و تاجر ما نمی خورد بنابراین اصلا چنین توافقی هرچه هم که باشد آن را نمی خواهیم. کوشکی تأکید کرد: توافقی مطلوب است که همه تحریم ها براساس آن برداشته شود و تضمین قطعی در آن باشد که اروپا و آمریکا به تعهدات برجامی شان عمل می کنند چنینی توافقی نیازهای مردم را حل و فصل می کند، اگر چنین توافقی نباشد دیگر چه فرقی دارد که متن آن چیست و کدام دولت آن را امضا کرده است؟ در کل خسارت است.

دردسر عجیب ایرانی‌های مقیم اوکراین؛ فراخوان سربازی!

سفیر ایران در اوکراین گفت: تعداد قابل توجهی از ایرانی‌های مقیم اوکراین امکان خارج شدن از خاک اوکراین را ندارند.منوچهر مرادی سفیر ایران در اوکراین در صفحه شخصی خود نوشته که «تعداد قابل توجهی از ایرانی‌های مقیم اوکراین به دلیل این‌که پاسپورت اوکراینی دارند و دولت اوکراین فراخوان سربازی داده است، امکان خارج شدن از خاک اوکراین را ندارند.»در پی شروع بحران اوکراین، تعدادی از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های اوکراین در کنار سایر مردم این کشور در تلاش برای خروج از اوکراین هستند.علیرغم تلاشی که سفارت ایران در اوکراین و کشور‌های همسایه آن برای خروج دانشجویان ایرانی از اوکراین انجام می‌دهند، این روند با مشکلاتی روبروست.مرز لهستان با اوکراین مرز اصلی اوکراین برای خروج پناهجویان است و وزارت خارجه اعلام کرده ماشین‌هایی برای انتقال ایرانیان در پشت مرز در نظر گرفته شده است.

عمویی: شاکله توافق مشابه دوره‌های گذشته است اما محتوایش تفاوت زیادی دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی مسائل از جمله روشن شدن همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد مسیر توافق هسته‌ای شده است.ابوالفضل عمویی گفت: شاکله توافق میان ایران و ۴+۱ مشابه دوره‌های گذشته است، اما محتوایش تفاوت زیادی دارد.در روز‌های گذشته رسانه‌ها از نهایی شدن توافق در جریان مذاکرات هسته‌ای خبر داده‌اند، اما گفته می‌شود ایران می‌خواهد برخی مسائل هسته‌ای را با آژانس بین المللی انرژی اتمی حل کند.رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی دیشب برای گفت‌وگو با مقامات ایرانی از جمله رئیس سازمان انرژی اتمی ایران وارد تهران شد.

پاسخ پزشکیان به سوالی درباره مذاکرات

پزشکیان در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید آقای روحانی و ظریف الان چه حس و حالی داشته باشند؟ چون همان راه مذاکرات قبلی برای احیای برجام درحال طی شدن است» گفت: من فکر می‌کنم آقای ظریف یا آنها که مملکت را دوست دارند و به این مملکت عشق می‌ورزند، دلشان می‌خواهد مشکل مردم حل شود و گرفتاری‌ها از بین رود و گشایشی بوجود آید؛ حتی اگر این کار را رقیب‌شان انجام دهد. ولی مردم خودشان می‌فهمند که آن رفتارهای مخالفان در آن دوران منصفانه نبود، عادلانه نبود.مسعود پزشکیان، نماینده‌ی مردم در مجلس، درمورد وضعیت مذاکرات در وین می‌گوید: «اینها دارند چراغ خاموش جلو می‌روند. البته من آرزو می‌کنم موفق باشند. اما مشکل اینجاست که اینها وقتی دولت دست آقای روحانی و ظریف بود، هرروز در صداوسیما و مجلس می‌گفتند «آقا! بیخود رفتید صحبت کردید، چرا اجازه نگرفتید؟!» حالا اما دارد تمام اینها اتفاق می‌افتد و در مجلس هم خبری نیست، صداوسیما هم چون و چرایی ندارد.»

کریمی قدوسی: در آستانه تسلیم آمریکا و اروپا هستیم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که تا این لحظه خطوط قرمز در مذاکرات وین کاملا حفظ شده و در آستانه تسلیم آمریکا و اروپا هستیم.جواد کریمی قدوسی در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به مذاکرات وین نوشت:«در موضوع ⁧‫مذاکرات وین‬⁩ با هدف لغو تحریم‌ها باید توجه داشت که امروز نه آقای رییسی، آقای روحانی است و نه آقای امیر عبداللهیان، آقای ظریف و نه آقای باقری، آقای عراقچی و نه آقای قالیباف، آقای لاریجانی است و تا این لحظه نیز خطوط قرمز کاملا حفظ شده و در آستانه تسلیم آمریکا و اروپا هستیم.»مذاکرات احیای برجام از یازده ماه پیش آغاز شد و پس از یک وقفه کوتاه از آذرماه دوباره از سر گرفته شد. طبق اعلام نماینده انگلیس در مذاکرات وین، مذاکره کنندگان اروپایی به کشورهایشان برای مشورت و گزارش وضعیت مذاکرات به وزیران خارجه‌شان برگشته اند.

دفاع قاطع دبیر کمیسیون طرح صیانت از تغییر رشته دانشگاهی پسرش با نامه سازمان سنجش

یک فعال رسانه ای در اینستاگرامش اقدام به انتشار نامه سازمان سنجش و اجازه این سازمان به دانشگاه علوم پزشکی استان، برای تغییر رشته فرزند یک نماینده مجلس از دامپزشکی به پزشکی نمود. پیرو این افشاگری، ویسکرمی نماینده خرم آباد و چگنی، به خبرنگار دیده‌بان ایران، توضیحاتی را ارائه داده است که در ادامه می خوانید:مهرداد ویس کرمی، دبیر کمیسیون ویژه طرح صیانت در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر انتقال و تغییر رشته پسرش گفت: سال ۹۲ یک قانونی مبنی بر تغییر رشته فرزندان هیئت علمی به دانشگاه‌های دیگر تصویب شد. اولاً رشته اولیه پسر بنده دامپزشکی مازاد بوده ما بعد از چند روز از شروع کلاس‌های رضا متوجه شدیم که این قانون وجود دارد؛ بنابراین رشته او را به «پزشکی» تغییر دادیم! این تغییر رشته سال ۹۶ یعنی دو سال قبل از نمایندگی بنده اتفاق افتاد و آن‌موقع اصلاً نفوذی نداشتم تا بیایم اینگونه به نفع پسر خودم کاری انجام دهم! مگر فقط پسر من تغییر رشته داده است؟ تقریبا بیشتر فرزندان دوستان هیئت علمی این کار را کرده‌ و همین الان هم انجام می‌دهند! شاید این کار بنده عادلانه نباشد اما خداروشکر ما کار غیرقانونی نکردیم و خدا را شاکرم که به لحاظ اجتماعی هیچ کار غیرقانونی‌ای انجام ندادم هر کاری هم کردم در چارچوب قانون بوده است.

وی اضافه کرد: در کل ۵۰ سال عمرم هیچ کار غیرقانونی‌ای را نمی‌توانید از من پیدا کنید. خطاب به کسانی‌که منتقد تغییر رشته پسر بنده هستند می‌گویم الان که قضیه رسانه‌ای شده بروند شکایت کنند ببینم می‌توانند قانونی کاری کنند! بی قانونی که ما از آن صحبت می‌کنیم همین شایعاتی است که علیه ما منتشر می‌شود. شما ببیند این شفافیت که برخی می‌خواهند تصویب کنند تا چه اندازه می‌تواند تاوان داشته باشد! شما می‌گویید نمایندگان باید در آرا خود شفافیت داشته باشند اما ببینید تا چه اندازه به یک توییت بنده حمله شده است! فکر کنید که یک نماینده هر روز بخواهد رای‌های خود را در خصوص همه مسائل مثل معلمان، بازنشستگان و سایر موارد به مردم اعلام کند چه توهین و تهمت‌هایی که به این نماینده نمی‌زنند! با این اوصاف نه تنها مجلس یازدهم بلکه هیچ مجلسی این شفافیت آرا را تصویب نکند زیرا نمایندگان تن به این قضیه نمی‌دهند.گفتنی است یاسر خورشیدوند روزنامه نگار لرستانی با انتشار این نامه در در اینستاگرامش نوشت: { فرزند مهرداد ویسکرمی، نماینده خرم آباد با نامه رییس سازمان سنجش توانسته از رشته دامپزشکی به پزشکی تغییر رشته دهد.}

نماینده تهران: عقب‌نشینی از اجرای طرح صیانت نظر رسمی مجلس انقلابی نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: عقب‌نشینی از اجرای طرح صیانت نظر رسمی مجلس نیست، بلکه نظر مجلس پس از رأی‌گیری در صحن علنی رسمی است و اظهارنظر یک نماینده تصمیم مجلس نیست و اکنون نظرات پراکنده‎‌ای بیان می‌شود.حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی بیان کرد: طرح صیانت همچنان در کمیسیون مشترک مجلس مورد بحث و بررسی قرار دارد و بسیاری از این فضاسازی‌ها حقیقت ندارد.

جمعیت ایثارگران: قاضی‌زاده هاشمی باید عزل شود!
به دنبال امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد شهید و امور ایثارگران با موسسه شهدای عراق با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و عبدالاله النائلی رئیس موسسه شهدا عراق که در محل این موسسه در بغداد امضا شد «جمعیت ایثارگران دفاع مقدس» با انتشار بیانیه ای نوشتند: آیا واقعاً به جایی رسیده ایم که جای قاتل و شهید عوض شده است؟ آقای قاضی زاده چه جوابی به کهنه سربازان و تنگ نفسان شیمایی کشور دارید؟ با چه توجیه ای که حتی در رسیدگی به امور ایثارگران ناتوان هستید آمادگی خود را در جهت رتق و فتق امور شهدای عراقی (قاتلان فرزندان ملت شریف ایران) اعلام کرده اید؟ چطور می خواهید جواب شهدا را بدهید؟گفتنی است در تفاهم نامه ای که معاون رئیسی دو روز قبل با نماینده کشور عراق امضا کرد آماده است: طرف عراقی از ایران نیز خواسته در زمینه ساخت شهرک‌های مسکونی در عراق برای موسسه شهدا و جانبازان این کشور اقدام کند و در این تفاهم‌نامه توافق شد کارگروه مشترکی برای پیگیری بندهای مختلف این تفاهم‌نامه تشکیل شود.

اطلاعیه وزارت کشور درباره «مِلک» جنجالی وزیر سابق

روابط عمومی وزارت کشور درباره حواشی ملک رحمانی فضلی، وزیر دولت روحانی اطلاعیه‌ای منتشر کرد.پیرو انتشار مطالبی درباره ملک سازمانی وزیر کشور سابق، روابط عمومی این وزارتخانه اعلام کرد: به اطلاع می رساند که ملک مذکور در اختیار وزارت کشور قرار گرفته است.در این خبر تاکید شده است: این ملک سازمانی به وزارت کشور تحویل داده شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین زهره فکور صبور مناجات شعبانیه جزیره آشوراده بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین زهره فکور صبور مناجات شعبانیه جزیره آشوراده ایرانی های مقیم اوکراین جمهوری اسلامی عضو کمیسیون مذاکرات وین ناصر ایرانی وزارت کشور احمدی نژاد هیئت رئیسه تفاهم نامه تغییر رشته انرژی اتمی طرح صیانت نه آقای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهانی‌ها اورونوف را به چه روزی انداختند | تصاویری از پای زخمی ستاره پرسپولیس بعد از بازی حساس | داور حتی کارت زرد هم نداد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه، تصاویر منتشره از وضعیت پای اوستون اورونوف نشان ‌می‌دهد که این بازیکن از هر دو پا دچار مصدومیت شده و تکل بازیکنان سپاهان پای او را زخمی کرده است.

اورونوف در نیمه اول چهار پنج بار توسط محمد کریمی، کاپیتان سپاهان، مصدوم شود و این در حالی بود که بازیکنان پرسپولیس اعتقاد داشتند که حداقل یک مورد از این خطاها باید با کارت زرد جریمه میشد.

وینگر ازبکستانی پرسپولیس که تکنیکی‌ترین بازیکن این تیم محسوب می‌شود، در نیمه دوم هم چندین بار مورد خطا قرار گرفت.
بازیکنان پرسپولیس اعتقاد داشتند که اگر در نیمه اول کریمی کارت زرد می‌گرفت، احتمالا در نیمه دوم با احتیاط بیشتری کار را دنبال می‌کرد و این موضوع دروازه سپاهان را با خطر مواجه می‌کرد.

با این حال پیام حیدری از خطاهای این بازیکن روی اورونوف گذشت تا ستاره ازبک سرخپوشان با مصدومیت نسبی زمین را ترک کند.

کد خبر 848960 برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • سپاهانی‌ها اورونوف را به چه روزی انداختند | تصاویری از پای زخمی ستاره پرسپولیس بعد از بازی حساس | داور حتی کارت زرد هم نداد
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ بیشترین بازی اما بدون قهرمانی!
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز