Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۱۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۸۴ هزار و ۳۰۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۷ هزار و ۷۴۷ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۳ میلیون و ۷۷ هزار و ۵۳۱ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۷۰۸ نفر دُز دوم و ۲۳ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۹۴۱ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۲ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۱۸۰ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۹۶ هزار و ۷۵۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

توصیه مرعشی به رئیسی/ بزرگترین مانع بروکراسی کشور است

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران به سازندگی گفت: «سالی که آقای روحانی از مزیت های برجام برخوردار بود گرفتیم، توجه کنیم و باید به دولت آقای سید ابراهیم رییسی این درس را منتقل کنیم؛ پس از احیای برجام برای توسعه اقتصادی و استفاده مناسب از منابع ارزان قیمت خارجی برای انتقال تکنولوژی به ایران و گرفتن سهم و بازار از بازارهای کشورهای صنعتی به سیستم بروکراسی موجود ایران که متاسفانه بسیار ناکارآمد است نمی توان تکیه کرد.

دولت و شخص آقای رییسی باید توجه کنند که حسن روحانی با همه اینکه علاقمند بود از مزیت های برجام برای توسعه اقتصادی ایران و حل مشکلات مردم بهره ببرد اما به دلیل اینکه در اجرای این برنامه ها به سیستم بروکراسی ایران کار را ارجاع می دادند دستاوردها آن قدر که شایسته بود بزرگ و دیده نشد.

آقای رییسی برای آنکه از میوه ی اقتصادی احیای برجام خوشه چینی کند و بهره ببرد، باید متوجه باشد نظام بورکراسی کشورها، فلج کننده است. 

باید از آنچه در دولت آقای روحانی رخ داد تجربه کسب کنیم و درس بگیریم. به همین دلیل به دولت آقای رییسی توصیه می کنم که برای استفاده از فضای بعد از پس از احیای برجام باید مسیر سریعی را طراحی کند و نظام بروکراسی کشور را برای کارهای عادی کشور بگذارد. برنامه هایی که باعث جهش اقتصادی ایران پس از توافق می شود، باید در یک مسیر سریع تری تعیین شوند.»

***

روزنامه دولت: درآمد نفتی 10 برابر شد

روزنامه ایران نوشت: «بررسی عملکرد دولت سیزدهم در کسب درآمدهای ارزی نشان می‌‌دهد که از دو ناحیه رشد صادرات غیرنفتی و افزایش صادرات نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی ورود ارز به کشور جهش داشته است...

براساس اعلام احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در 11‌ماهه سال‌جاری ارزش صادرات نفت‌خام بدون درنظر گرفتن صادرات فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی به 95 هزار میلیارد تومان رسیده است. این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته مجموع درآمد نفتی کشور فقط 10 هزار میلیارد تومان بوده است، این در شرایطی است که دولت قبل برای سال 1399 معادل 50 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی پیش‌بینی کرده بود که فقط یک پنجم آن محقق شد.

بدین ترتیب درآمد ریالی صادرات نفت خام کشور در 11‌ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل 850 درصد رشد داشته و 9.5 برابر شده است. حال اگر ارزش صادرات فرآورده‌های نفتی، گاز طبیعی و میعانات گازی را هم به این عدد اضافه کنیم به طور قطع اعدادی به‌مراتب بزرگ‌تر به دست می‌‌آید.»

***

نگرانی‌های کیهان درباره توافق احتمالی وین

کیهان نوشت: «خبرهای متناقضی درباره مذاکرات وین منتشر می‌شود. برخی دیپلمات‌های غربی، مذاکرات را تمام شده و توافق را در دسترس می‌دانند. عجله، به وضوح در ادبیات برخی دیپلمات‌های اروپایی دیده می‌شود که علت آن هم باید معلوم شود...

برخی منابع می‌گویند توافقاتی در حدود 28 صفحه حاصل شده است. گفته می‌شود به نسبت 10 ماه قبل (مذاکرات دولت قبل)، اشخاص و نهاد‌های ایرانی بیشتری از تحریم‌ها مستثنا شده‌اند، یا مثلا قرار شده سانتریفیوژها اوراق نشوند و مازاد مواد غنی‌‌سازی شده، به روسیه منتقل شود...

اما این قبیل ادعا‌ها و گمانه‌زنی‌های کلی سیاسی، بدون انتشار متن نهایی هیچ اعتباری ندارد. آنچه توافق خوب و بد برای ایران را از هم متمایز می‌کند و جزو خطوط قرمز می‌باشد، چند نکته است: نخست، لغو تحریم‌ها به نحوی که خروجی آن، انتفاع اقتصادی پایدار ایران در حوزه تعاملات بانکی، فروش نفت و جذب سرمایه‌گذاری باشد. دوم، راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها در ظرف زمانی لازم چند ماهه. سوم، تضمین معتبر در‌باره لغو تحریم‌ها و عدم تکرار کلاهبرداری آمریکا ظرف شش سال گذشته. چهارم، بسته شدن مسیر بهانه‌جویی نیابتی آمریکا و اسرائیل از طریق بازیچه قرار دادن آژانس به بهانه مطالعات ادعایی ایران در حوزه هسته‌ای.

به عبارت دیگر، توافق خوب توافقی است که پرونده فضا ‌سازی هسته‌ای علیه ایران را ببندد و مسیر برخورداری اقتصادی ایران بدون شل و سفت کردن تحریم‌ها را تضمین کند. یا به عبارت سوم، روند خدعه و عهدشکنی غرب پس از اجرای برجام، تکرار پذیر نباشد. هر قدر که این معیار‌ها کمتر رعایت شده باشد، احتمال بازگشت به چاه ویل و بی‌سر و ته برجام بیشتر خواهد بود خسارت‌های گذشته قابل تکرار است.

اقدام دیروز دولت بایدن در تمدید وضعیت اضطراری علیه ایران، حاکی از تداوم ساختار تحریم‌هاست؛ همچنانکه ظاهرا تکلیف برخی تحریم‌ها مانند کاتسا و آیسا و سیسادا و ویزا نیز ناروشن مانده است. بنابراین آمریکا بلافاصله پس از بازگشت غیر قابل لغو به برجام، انواع تحریم‌ها با برچسب‌ها و بهانه‌های دیگر (غیرهسته‌ای) را ادامه خواهد داد که به معنای نقض اساسی امکان بهره‌مندی ایران خواهد بود.

اکنون که قیمت نفت از مرز 117 دلار گذشته و گاز و بنزین هم رکورد‌های کمرشکنی را تجربه می‌کنند، اورژانسی‌ترین نیاز اروپا و آمریکا، آرامش دادن به بازار از طریق اعلام بازگشت نفت ایران به بازار است که می‌تواند ترمز انفجار قیمتی ناشی از جنگ اوکراین را بکشد و مانع از صعود قیمت، به بالای 150 دلاری شود که محافل غربی پیش‌بینی می‌کنند...

بنابراین آمریکا می‌خواهد از طریق توافق وین، دو امتیاز نقد و مهم را به دست آورد؛ «عضویت دوباره در برجام و دسترسی به مکانیسم تحریمی ماشه» و «کشیدن ترمز قیمت نفت». در مقابل، امتیازات ایران از توافق -در صورت عدم رعایت خطوط قرمز- می‌تواند موقتی و ناپایدار باشد.»

غیر از پادمان، ۳ موضوع حل‌نشده دیگر هم باقی است

به گزارش تسنیم، در پی عملیات روانی برخی مقامات و رسانه‌های اروپایی و آمریکایی مبنی بر اینکه همه مسائل حل‌وفصل شده و نتیجه مذاکرات به سفر گروسی به تهران گره خورده است، یک منبع مطلع تأکید کرد که غیر از موضوع پادمانی، دست‌کم 3 موضوع دیگر نیز هنوز باقی است و گفتگوها درباره آن ادامه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: موضوع پادمانها از مسایل بسیار مهم است که برخورد منطقی آژانس و رفتار معقول 1+4 می‌تواند نقش مهمی در نتیجه‌بخشی مذاکرات ایفا کند، با این حال این همه ماجرا نیست و 3 مسئله دیگر نیز باقی است.

این منبع مطلع خاطرنشان کرد: ایران حداکثر انعطاف ممکن را در مذاکرات به‌خرج داده است و هم‌اینک توپ در زمین 1+4 است که با تصمیم منطقی مذاکرات را به نتیجه برسانند.

نماینده‌های کشورهای اروپایی حاضر در مذاکرات در زمان حاضر به پایتختهای خود بازگشته‌اند که احتمالاً این موضوع به‌منظور مشورت آنان با مقامات خود درباره این نکات ایران و ارایه پاسخ مشخص صورت گرفته است.

***

حمله روزنامه نزدیک به قالیباف به حامیان طرح صیانت

صبح نو نوشت: «بیش و پیش از مغرضان که حسب وظیفه ذاتی‌شان تمام شبانه‌روز، هفت روز هفته و 30روز ماه به دنبال گرفتن دستاویز از مجلس یازدهم جهت حمله و هجمه سیاسی هستند، نمایندگان رادیکالی که قبای نمایندگی به تن‌شان راست نیست و جز ارائه طرح‌های بی‌حاصل و هزینه‌زا برای مردم و کشور ماموریت دیگری ندارند، دارند به حیثیت نهاد پارلمان آسیب وارد می‌کنند.

این گروه از نمایندگان که در برابر اکثریت خیرخواه قرار دارند، بدون توجه به واقعیات و مقتضیات جامعه فقط به‌دنبال اهداف سیاسی خود هستند که در نهایت خوراک رسانه‌ای برای اصلاح‌طلبان و اعتدالیون ایجاد می کند.   این گروه اقلیت در شرایطی که وضعیت اینترنت صدای اعتراض به حق مردم و نخبگان را درآورده، با طرح‌هایی مثل صیانت یا صیانت پلاس، افکار عمومی را مشوش و سرمایه اجتماعی مجلس و از آن بالاتر جریان اصولگرایی را مورد خدشه قرار می‌دهند.»

***

صالحی: برجام، سیاسی شد

علی‌اکبر صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در بخشی از گفتگوی تفصیلی با شرق گفت: «متأسفانه برجام به یک امر سیاسی تبدیل شد. کسانی که در برجام مذاکره می‌کردند، اگر از آنها راجع به برجام سؤال می‌کردند، باید تعریف می‌کردند. مثلا بنده به‌عنوان مذاکره‌کننده نمی‌‌توانم بگویم برجام بد بود. باید بگویم برجام را قبول دارم، در بحث فنی هر سؤالی باشد جواب می‌دهم. کما‌اینکه آقایان می‌گفتند هسته‌ای نابود شد و فاتحه‌اش خوانده شد.

الان الحمدلله این همه بحث بر دستاوردهای هسته‌ای بعد از برجام در مذاکرات جاری مطرح است؛ بنابراین در این مذاکره نه‌فقط اینکه صنعت هسته‌ای حفظ شد؛ بلکه توسعه چند‌برابری نیز یافت. این امر به لطف خدا تبدیل به ابزار قوی چانه‌زنی برای مذاکره‌کنندگان‌مان شده است.»

***

جزئیاتی از ماجرای رحمانی‌فضلی و ویلای 1800متری

عزیز الله فضلی معاون پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست جمهوری در گفت‌وگو با ایرنا، پیرامون ملک ۱۸۰۰ متری در اختیار وزیر کشور سابق و حاشیه‌های ایجاد شده پیرامون آن گفت: با پیگیری‌های انجام شده تخلیه این ملک روز ۴ شنبه ۱۱ اسفند ماه جاری به معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام شد. 

معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست جمهوری  ادامه داد: بحث اصلی ما موضوع تخلیه ملک در یک زمان خاص نبوده؛ سال ۹۵ نیز که سازمان بازرسی نامه زده فقط بحث تخلیه را نداشته بلکه مساله این بوده که اساسا وجود چنین ملکی به عنوان خانه در اختیار یک مقام دولتی فاقد وجاهت قانونی است. 

وی با اشاره به مصوبه مجلس در سال ۸۷ و دولت در سال ۸۸ پیرامون املاک اینچنینی در اختیار دولت گفت: بر اساس این مصوبات این اموال باید بفروش می‌رسیده و حتی نباید به عنوان اجاره نیز در اختیار افراد قرار می‌گرفته است. 

فضلی اضافه کرد: نکته اینجاست که چنین خانه‌هایی بفروش نمی‌رفته و به دلیل موانع قانونی اجاره نیز داده نمی‌شده و بدون مشخص شدن وضعیت در اختیار افراد قرار داده شده است؛ البته یکی از چنین واگذاری‌هایی به وزیر کشور سابق صورت گرفته و موارد دیگری نیز وجود داشته است. 

معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست جمهوری تاکید کرد که نکته اصلی فقط پیرامون تخلیه ملک نیست چون به هر حال این اقدام انجام شده ولی مساله ما اصل وجود چنین واگذاری‌هایی است.

بیشتر بخوانید: 

ماجرای ویلای ۱۸۰۰ متری در اختیار رحمانی فضلی در نیاوران + سند

واکنش یکی از نزدیکان رحمانی فضلی به ماجرای ویلا

***

توافق با آژانس برای حل مسائل پادمانی تا خردادماه

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری با رافائل گروسی در ادامه گفت: قرار شد تا مبادله مدارکی که باید بین آژانس و ایران شود حداکثر تا خرداد ماه انجام و برای روز «باز اجرا» که از مفروضات مذاکرات وین است اینها حل و فصل شود و همان طور که در ۲۰۱۵ تصمیم گیری شده بود این مسایل هم بسته شوند.

وی ادامه داد: ترتیباتی پیش بینی کردیم تا حداکثر تا خرداد توافقات برای مبادله اسناد در چارچوب حل‌ و فصل مسایل باقی مانده اجرا شود.

وی افزود: مهم برای ما این است و تاکید ما این است که مسایل در روال طبیعی و در چارچوب مقرارت انجام شود و لابی‌گری سیاسی در این مساله شاهد نباشیم و در یک مسیر حرفه ای باشد.

اسلامی گفت: امیدواریم این نفوذ هایی که بر سر راه کشور ما ایجاد کردند و نمونه بارزش اقدامات تروریستی و ترور دانشمندان هسته ای بوده است را دیگر شاهد نباشیم. امیدواریم در رفتار و تعامل جدید آقای گروسی تلاش کنند برنامه توسعه اتمی ایران سرعت یابد به ویژه که ایران برای فعالیت هسته‌ای خود برنامه بلندمدت دارد. 

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس‌خبری مشترک با محمد اسلامی گفت: تلاش کردیم عملگرایانه پیش رویم و متخصصان ما نظام‌مند تبادل نظر کردند چون ما در پایان به یک موفقیت نیاز داریم.

مدیر کل آژانس افزود: این مساله از چند جهت مهم است؛ برکسی پوشیده نیست الان مذاکرات مرتبط درباره احتمال بازگشت ایران و کشورهای دیگر به برجام در جریان است و با توجه به اینکه مذاکرات ما موازی آن است این دو روند به هم متصل و وابسته است. در صورتی که ایران و آژانس درباره این مسایل پادمانی تفاهم نداشته باشند تصور اینکه یک توافق جامع مثل برجام محقق شود وجود ندارد.

***

طرح شفافیت آرا در مجلس یازدهم به نتیجه می‌رسد؟

علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت آرا اظهار داشت: رئیس مجلس و اعضای هیئت رئیسه بارها این طرح را پیگیری کرده و این هیات بدنبال به سرانجام رساندن طرح شفافیت آرا است.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: اگر بررسی طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس شفاف و علنی باشد موافقان و مخالفان آن مشخص می شوند؛ برخی افراد که حتی یکی روز هم موافق شفافیت نبوده اند منتقد طرح شفافیت آرا هستند ولی قطعا مجلس یازدهم آنرا به تصویب می رساند.

سلیمی گفت: هیات رئیسه مجلس یازدهم مشوق اصلی به سرانجام رساندن طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس است و حتی یک نفر هم در هیات رئیسه مجلس تردیدی در این باره ندارد و می توانم به جرات بگویم که همه اعضای این هیات در تمامی جلساتی که طرح شفافیت آرای نمایندگان بررسی شد موافق آن بودند و ذره ای از آن کوتاه نیامدند.

***

رونمایی از پایگاه های جدید موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه

به گزارش سپاه نیوز؛ همزمان با اعیاد فرخنده ماه شعبان و در آستانه روز پاسدار ، دو پایگاه موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه با حضور سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی و وارد چرخه عملیاتی شد .

بنا بر این گزارش، این پایگاه های تونلی که در دل کوه های مرتفع ساخته شده است، محل نگهداری سامانه های موشکی زمین به زمین با تجهیزات پیشرفته و نیز پهپادهای تهاجمی نفوذ پذیر در شبکه های راداری و پدافندی دشمن است که با هدایت نیروهای انقلابی جوان و با انگیزه ، به دژ مستحکم ایران اسلامی در مقابل  دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی تبدیل شده است .

اولین بار است که نیروی هوافضای سپاه از یک پایگاه زیرزمینی پهپادی  رونمایی می کند .

منبع: الف

کلیدواژه: معاونت حقوقی ریاست جمهوری طرح شفافیت آرا رحمانی فضلی مجلس یازدهم رئیسه مجلس تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل

منابع خبری از حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه یاردن ارتش رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق از هدف قرار  دادن  پایگاه یاردن رژیم صهیونیستی در منطقه جولان اشغالی سوریه خبر داد.

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی

بر اساس بیانیه مقاومت اسلامی عراق، این پایگاه اشغالگران صهیونیست با پهپاد هدف قرار گرفته است.

این بیانیه آورده است در ادامه رویکرد خود مبنی بر مقاومت در برابر اشغالگران و یاری مردم خود در نوار غزه و پاسخ به جنایاتی که رژیم  غاصب علیه زنان و کودکان و سالخوردگان فلسطینی مرتکب می شود، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق، پایگاه یاردن در جولان اشغالی را با پهپاد هدف قرار دادند.

بر اساس این بیانیه، مقاومت اسلامی عراق تاکید کرده است همچنان به درهم کوبیدن مواضع دشمنان ادامه خواهد داد.

رسانه ها همچنین از حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه یوهنتن رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی خبر دادند.

مقاومت اسلامی عراق پیش از این، ایلات در فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی خود قرار  داده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان
  • حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ تن رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل
  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه