Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@23:40:36 GMT

جلسه نوبت سوم بررسی بودجه /سقف معافیت مالیاتی هنرمندان

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۰۴۷۱

جلسه نوبت سوم بررسی بودجه /سقف معافیت مالیاتی هنرمندان

 جلسه علنی نوبت سوم امروز (شنبه ۱۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دقایقی پیش به ریاست علی نیکزاد و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد.

نمایندگان مجلس از اول اسفند ماه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ را آغاز کردند و هنوز بررسی بخش درآمدی این لایحه در صحن مجلس به اتمام نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید محصولات فرهنگی امری حیاتی برای کشور است

نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای تاکید کردند که تولید محصولات فرهنگی به طور خاص نوشت افزار امری حیاتی برای کشور تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی نوبت سوم امروز (شنبه، ۱۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۰۰ تن از نمایندگان در حمایت از صنعت نوشت‌افزار ایرانی قرائت شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سبب فخر و دلگرمی است که فعالان صنعت نوشت‌افزار جبهه فرهنگی کشور توانسته‌اند با تکیه بر توانمندی‌های جوانان کشور ضمن تولید لوازم‌التحریر ایرانی با کیفیت سبب فخر و خرسندی مقام معظم رهبری شوند.

بی شک همانطور که مقام معظم انقلاب فرموده‌اند تولید محصولات فرهنگی به طور خاص نوشت‌افزار امری حیاتی برای کشور تلقی می‌شود چراکه این صنعت علاوه بر نقش‌آفرینی در زمینه‌های اقتصادی و اشتغالزایی می‌تواند به عنوان رسانه‌ای برای هویت‌آفرینی و انتقال معانی مبتنی بر آموزه‌های تاریخی، تمدنی و اسلامی عمل کند و در قبال تهاجمات فرهنگی دشمن ما را از وادی انفعال خارج کند.

افزایش کیفیت، سهم بازار داخل و نقش‌آفرینی در بازارهای منطقه به عنوان مأموریتی مهم برای فعالان این صنعت قلمداد می‌گردد و نمایندگان مجلس نیز ضمن قدردانی از حمایت مقام معظم رهبری از فعالان این صنعت، بر خود وظیفه می‌دانند تا تحقق این مأموریت و تسهیل موانع و چالش‌های این صنعت و همچنین تسهیل‌گری در ارتباط و همکاری با دیگر دستگاه‌های مرتبط جهت معرفی و رونق بیشتر این صنعت تلاشی مضاعف کنند و از هیچ کوششی در این زمینه فروگذار نکنند.

 

مجلس برای معافیت مالیاتی هنرمندان سقف گذاشت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با معافیت مالیاتی هنرمندان تا سقف ۲۶۰ میلیون تومان درآمد در سال موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت سوم امروز (شنبه ۱۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با پیشنهاد اصلاحی در جزء (۱) بند (ق) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس این مصوبه، معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی حذف می‌شود و معافیت مالیاتی بازیگران، اجرای صحنه خوانندگی (کنسرت) و تهیه‌کنندگی، نشر و تکثیر و پخش آثار موسیقیایی، حراجی آثار هنری موضوع بند (ل) ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم فقط تا سقف دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات است.

منبع: فردا

کلیدواژه: بررسی لایحه بودجه 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدزمان رضایی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران شهرستان با بیان اینکه انتخابات یکی از تاثیرگذارترین مباحث در موضوع نظام اسلامی و کشور است، بر اهمیت انتخاب درست و کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی تأکید کرد و از جمله شاخصه‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی از دید امامین انقلاب را تعهد، تخصص و تقوای سیاسی برشمرد.

امام جمعه شهر زیراب با اذعان بر اینکه تعهد یعنی فرد در همه اصول زندگی‌اش دستورات قرآن حاکم باشد، به ضرورت شناخت نماینده مجلس به شرع اسلام اشاره کرد و توضیح داد: وقتی می‌گوئیم مجلس شورای اسلامی، این قید اسلامی بودن برای مجلس یعنی نماینده باید نسبت به مسائل دینی و شرعی آگاهی لازم را دارا باشد و دیگر اینکه، نمایندگان مجلس، نماینده مردم مسلمان و معنقدی هستند که برای حاکمیت اسلام و شرع مقدس اسلام هر چه داشتنه‌اند، از مال وجان، همه را فدا کردند.

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر تخصص نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: این افراد در جایگاه نماینده مجلس به عنوان یک الگو معرفی می‌شوند و باید در یک یا چند حوزه دارای تخصص بوده و صاحب نظر باشند؛ چراکه نگاه آنها باید ملی و حتی جهانی باشد.

حجت الاسلام رضایی مهم‌ترین گام برای موفقیت در این زمینه را تقوای سیاسی برشمرد و آن را موجب عاقبت بخیری فرد در دنیا و اخرت دانست و افزود: تمام کسانی که به مقام شهادت رسیدند، ابتدا تقوای سیاسی داشتند و مقدمه تقوای سیاسی، تقوای فردی است.

وی یکی از بزرگ‌ترین خلاءها را همین مسئله تقوای سیاسی عنوان کرد و در رابطه با معنای تقوای سیاسی گفت: یعنی فرد آرمان‌های شریعت و انقلاب اسلامی را بر همه چیز حتی جایگاه و آبرو خویش مقدم بدارد.

امام جمعه شهر زیراب با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید تابع محض ولایت فقیه باشند، ولی فقیه را دیده‌بان انقلاب، نظام و اسلام دانست و گفت: تبعیت از ولی فقیه در تمام موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بر آحاد جامعه واجب است؛ بویژه بر کسانی که مسئولیت دارند و نمایندگان مجلس در این زمینه باید از هر جهت الگو باشند و با توجه به فرمایشات حضرت آقا مبنی بر اینکه نمایندگان حق دخالت در عزل و نصب مسئولان را ندارند، نمایندگان نیز باید تابع محض باشند.

وی در رابطه با شفافیت مالی نمایندگان گفت: تمام اموال نمایندگان مجلس و فرزندانش باید قبل و بعد از چهار سال رصد و اعلام شود چراکه این مسئولیت بسیار حساس است و نباید با کسی تعارف داشت و همه بدانند مجلس محل درآمد نیست بلکه محل تلاش و خدمت به مردم است.

این مسئول یک معیار برای نماینده مجلس را تقوای سیاسی و عدم بداخلاقی در تبلیغات عنوان کرد و گفت: اگر فردی تقوای سیاسی نداشته باشد و در زمان انتخابات بداخلاقی کند، همین نقطه آغاز انحراف اوست.

کد خبر 6099834

دیگر خبرها

  • چرا طرح «مالیات بر عایدی سرمایه» جنجالی شد؟
  • افشاگری درباره غیبت‌های مشکوک برخی نمایندگان مجلس
  • ۳۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای نهادهای تبلیغاتی و فرهنگی و اسلامی /۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شروع مجلس جدید/خرج سفرهای استانی رئیسی چقدر شد؟
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • افشاگری ها ادامه دارد /بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته اند /چطور استیضاح وزیر صمت یک دفعه در نوبت اول قرار گرفت؟
  • کاندیداهای حوزه انتخابیه ری به بررسی مشکلات شهر پرداختند
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده